Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ensisynnyttäjä, jos toka lapsi tulossa, mutta eka tullut maailmaan sektiolla?

Vierailija
29.06.2007 |

Ajattelin vaan, että sitten kun saan toisen lapsen, niin minua varmaan pidetään ensisynnyttäjänä? Eka oli suunniteltu sektio, eikä edes lapsivedet ehtineet mennä, ei ollut polttoja tai mitään.

Eikä paikat olet venyneet. Eli minuun sitten pätevät ne samat asiat kuten ensisynnyttäjiin yleensä, eli synnytyksestä on odotettavissa pitempi jne. Onko täällä sellaisia joilla eka sektioitu ja sitten toka tullut alateitse? Millaisia kokemuksia teillä oli?

Pidettiinkö teitä synnärillä ensikertalaisina vauvan teossa vaikka yksi raskaus/vauva jo takana, mutta ei alatiesynnytystä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en laske itseäni ensisynnyttäjäksi missään nimessä yrittäessäni synnyttää noin 20h ja sen jälkeen sitten päädyttiin monesta syystä kiireelliseen sektioon, joten kyllä ihan uusintakierroksella ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua se synnytys mietityttää ihan yhtä paljon kuin esikoistakin odottaessani. Kyllä pidän itseäni ensisynnyttäjänä.

-ap

Vierailija
4/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin neuvolassa ja niin sanoivat. Minulla kerkesi alkaa spontaanisti synnytys ja supistukset, taisin olla 3cm auki kun leikkaussaliin jouduin. lapsivedet eivät olleet kumminkaan menneet.

Nyt pääsen synnyttämään alateitse ja tosiaan ensisynnyttäjäksi mut luetaan.

Vierailija
5/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kanssa oli alatiesynnytys.

Toissynnyttäjäksi minua kutsuttiin, vaikken aiemmin ollut alateitse lasta maailmaan pusertanut.

Omasta mielestä kuitenkin olin ensisynnyttäjä, vaikka esikoisen kanssa koin supistukset ja avautumisvaiheen 9 senttiin asti.

Vierailija
6/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta fyysisesti vastaat ensisynnyttäjää, samoin kuin esim nainen jonka synnytysten välillä on riittävän paljon vuosia. (olikohan jotain 6-10 vuotta..?)

Vierailija
7/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli KYLLÄ, sinä olet ensisynnyttäjä!

Vierailija
8/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seuraavan raskauden lopussa neuvolan kätilö kirjasi papareihin minun olevan " ensisynnyttäjä jolla ennestään sektiolla 14kk aiemmin syntynyt lapsi" .

Vierailija
9/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli syntynyt pari vuotta aiemmin suunnitellulla sektiolla perätilan takia.

Vierailija
10/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kiireellisellä sectiolla . Kaikki tapahtui niin äkkiä, ettei muistikuvia tapahtumista juuri jäänyt. Nyt synnytin viikko sitten alakautta ja synnytys meni loistavasti. Henkilökunta ei pitänyt minua ensikertalaisena! Synnytykseni kesti 9 tuntia ;)

Vierailija
11/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odotan, luokitellaanko minut nyt toisella kierroksella sairaalan papereissa ensisynnyttäjäksi yhden lapsivesien menon ja vuorokauden kestäneen " synnytyksen" jälkeen, joka päätyi kiireelliseen sektioon, kun olin 10 cm auki. Lääkäri sanoi koko hässäkän jälkeen, että saitpa kokea molemmat synnytystavat kerralla. :) En kyllä olisi välittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi