Mitä teen, jos en jaksa elämäntilannettani enää? Pelkään että romahdan ja joudun johonkin laitokseen.
Fyysisiä terveysongelmia, työttömyyttä, asunto-ongelma, elän pelon ja väkivallan ilmapiirissä.
Olen pimahtanut pari kertaa, mutta ainakaan minua ei kukaan ole osannut auttaa. Te masentuneet - ainakin jotkut - tunnutte saavanne apua, mutta minä en saa mitään. Ei tämä mitään hoitoa ole, sanovat. Kontrolloivat vain 3 kk väliajoin ehkä sitä, että olen vielä elossa ja tervejärkinen.
Kommentit (9)
Miksi sinun tulisikaan tuollaista jaksaa? Ei kukaan jaksa elää pelon ja väkivallan ilmapiirissä loputtomiin. On terveyden merkki jos siitä sairastuu. Miksi siedät sellaista?
Saat kaupungin asunnon ja sosiaalitoimistosta perustoimeentulotukea. Eli ota oma elämäsi omaan haltuusi. Niin kauan, kuin elät väkivallanilmapiirissä ja huonoissa olosuhteissa, et voikaan parantua tai voida paremmin. Muuta olosuhteita parempaan suuntaan. Siitä on hyvä aloittaa. Oma asunto ihan ekaksi jostain.
Ei ole lapsia. Olen keski-ikäinen. Ihminen jonka kanssa asun ei halua olla kanssani tekemisissä ja hänellä on ongelmia, jotka purkaa minuun.
Olen vuosia ollut jonossa ja olen kiireellisenä tapauksena. Ei sitä noin vain vapauduta vaikka tahtoa olisi kuinka.
Tulee varmasti vähän vauhtia asunnon järjestämiseen.
Käskettiin soittamaan mielenterveystoimistoon toimistoaikana, mutta väkivalta voi sattua viikonloppuna.
Miksi minulla on jotenkin sellainen olo, että mitä tahansa parannusehdotusta sinulle tullaan ehdottamaankin niin aina keksisit jotain miksi se ei käy tai miksi juuri sinä et voisi näin tehdä? Puuttuuko sulta rohkeutta tehdä tätä muutosta?
Olisko sekään sitten niin paha, että romahtaisit ja joutuisit hoitoon? Voisit hoitaa itseäsi kuntoon rauhassa poissa väkivaltaisesta kodista ja siellä varmasti otettaisiin asiaksi järjestellä vaikka sostyöntekijän kanssa asumiskuvioitasi ja muita asioita kotiutumista ajatellen.
pois sieltä ja heti. nyt on kesä, missä voisit yöpyä? totuus on mita nro 5 kirjoitti. onko ystävää, muuta sukulaista, joka hädässä toista auttaisi..
Onko ammattia?Lapsia montako?