Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatteiden nimikointi!??

29.06.2007 |

Eli kertoisitteko kokeneemmat kuinka nimikoitte lasten vaatteet päiväkotia varten?

Näin joskus sellaisia " brodeerattuja?" nimilappuja jotka näyttivät siltä kuin olisivat vain liimattu/silitetty vaatteeseen kiinni, mistähän saisi? tummissa vaatteissa kun ei oikein tussikaan näy ;(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin täältä joskus 3 v. sitten. Hyviä olivat ja myös silittämällä kiinnitetyt on kestänyt aika hyvin (siis myös pesussa). Jos tilaat myös niitä kiinnitys" neppareita" saat nimikoitua myös esim. sukat ja lapaset ja samalla niihin muodostuu ripustuslenkit, kätevää.

Vierailija
2/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitettävistä nimilapuista minulla ei ole kokemusta, mutta ommeltavista on. En jaksa ommella niitä lappuja ympäri, mutta ne pysyvät paikallaan myös pelkästään päistä ompelemalla. Jos vaatteeseen tai muuhun sopii, niin olen tehnyt lapusta ripustuslenkin kuten edellinenkin.

Suosittelen samalla tilaamaan euroteamin merkkaustussin (musta). Se pitää pesussa täydellisesti toisin kuin muut tussit tai kynät. Jos muuta merkkauspaikkaa ei ole, niin yleensä ainakin pesulappuihin mahtuu. Meillä yksi kynä on nyt kestänyt kaksi vuotta ja sitä on käytetty paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nuo euroteamin nimikointinauhat sellaisia että tulevat sieltä yksittäisinä vai isona pötkönä joista itse pitää leikata?

jos tulevat yksittäisenä, onko niissä reunat jotenkin huoliteltu ettei ala purkeutumaan, esim jos käyttää noita taggiteja niin tarvitseeko reunat vielä huolitella koneella tai käsin (kamala homma!!!!) vai riittääkö pelkkä kiinnitys taggitilla.

Siksi pohdiskelen, koska jos pitää huolitella niin samallahan sitä ompelee ne kokonaan kiinni vaatteeseen samalla vaivalla, niin ei tarvitisi ostaa taggiteja mutta toisaalta sitten ne saisi kätevämmin irti jos on taggitit käytössä...

Vierailija
4/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on muistaakseni aina 4 rivissä. Itse olen ihan silittämällä laittanut vaatteisiin kiinni ja pysyneet tosi hyvin pesuissa kiinni verrattuna moniin muihin vastaaviin.

Vierailija
5/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikointinauhoja?

Ja onko ne mitä voi ommella kiinni tai laittaa taggiteilla, niin niitäkö voi myös silittää kiinni? itse kun en ole ihan varma haluanko silitettäviä, jos niitä ei saa sitten irti enää..

Vierailija
6/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä lisäkonsti esim. sukkiin ja lapasiin ja kenkiinkin on kirjoittaa nimi laastarinauhaan - sekin pysyy erittäin hyvin pesuissa kiinni. Itselläni on noita nimikointinauhoja ja tagejakin, mutta aika työlästä on olen todennut, merkata joka ikinen vaatekappale alusvaatteista alkaen niillä. Nimen kirjoittaminen tuolla hyvällä tussilla (meillä kans tilattu samasta paikasta kuin nauhat ja tussi on kestänyt käytössä jo kohta 5 vuotta!!! ja pesuissa pysyy todella hyvin) on helppoa ja nopeaa - etenkin kun on josta olen kuullut erityisesti hankalampien vaatteiden nimikoinnissa, on laittaa lapsen vaatteisiin aina samanlainen lanka ' roikkumaan' ja sit vaatehyllyn reunaan pätkä sitä samaa lankaa malliksi - oppivat tämänkin tunnistamaan tosi nopeasti sit tarhassa.

Vierailija
7/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin vain lsilitettäviä ja olen kiinnittänyt niitä silittämällä ja taggiteilla vaatteesta riippuen. Turhaa tilata kaksia...

Vierailija
8/11 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tein tilauksen euroteamistä ennen tarhan alkua...laitoin pariin vaatteeseen (silitin osan ja ompelin osan). Kyllästyin kun oli niin työlästä ja otin kuulakärki kynän käteen ja aina aamulla heitin nimet vaatteisiin jotka laitoin lapselle päälle/mukaan. Tavallinen kuulakärkikynäkin pysyy aikansa ja on tosi helppo ja nopea tapa merkata. Kuluu aikanaan pois ja seuraava käyttäjä voi sitten laittaa oman nimensä tilalle.

Vierailija
9/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Lindexillä on myynnissä sukkia, joissa varren sisäpuolella vaalea kohta, jossa tilaa nimelle (valmiina kirjoitettu " name" , jonka jälkeen tyhjää tilaa). Näitä sukkia on myynnissä ainakin 3 kpl:n pakkauksissa ja nyt alesta löytyi hintaan 2,95¿/3 paria.

Vierailija
10/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebaystä löytyy useampikin myyjä, joilta löytyy vaikka minkä näköistä nauhaa. Euroteamiin verrattuna hinta taitaa olla suurinpiirtein samoissa postikuluineen, joskin ulkonäkö sitten näissä nauhoissa on aika paljon parempi kun sieltä saa valita haluamansa fontin, värin ja kuvan tekstin lisäksi. Oma tilaukseni tuli 3 päivässä perille!

Vierailija
11/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin vielä noiden tilaamieni nauhojen hinnat, 50 kpl paketti silittämällä kiinnitettäviä nauhoja maksoi yhteensä 7.5¿ postimaksuineen. Lisäksi tässä paketissa oli 2 x 25kpl, eli kahta erilaista nimikointinauhaa, toteuttivat tämän ilman eri maksua.

Ebaystä näitä nauhoja löytyy haulla name labels, name tags...