Seronil
Onko täällä ketään joka olisi tuota käyttänyt?
Ja onko auttanut?
Entä onko ollut sivuvaikutuksia?
Kommentit (14)
Ekalla kerralla söin liian vähän aikaa (vajaa puoli vuota), joten jouduin jonkin ajan kuluttua aloittamaan lääkkeen uudelleen ja syömään pitempään (reilu vuosi).
Täytyy sanoa, että olisin tuon lääkkeen lisäksi tarvinut jotain terapiaa, pelkkä lääke ei auttanut. Päin vastoin, muutuin jotenkin ihan tunteettomaksi ja eri persoonaksi, tein monta todella typerää mokaa ja monta äkkinäistä isoa päätöstä elämässäni. " Normaalina" omana itsenäni en olisi varmasti tehnyt sellaisia päätöksiä.
Lopetettuani lääkkeen tajusin miten paljon lääke persoonallisuuttani muutti. Enää en mielialalääkkeitä söisi, mielummin pärjään ilman vaikka paniikkihäiriö välillä kiusaakin.
ihan huomaamatta ja laihduttamatta.
Itselläni ehkä edessä jälleen masennuksen lääkitys. Entiset lääkkeeni maksoivat n. euron/pvä ja ne käyvät liikaa kukkarolleni.
Masennus oli kyseessä ja lääke kyllä auttoi hyvin, mutta kuitenkin... kallista, elämä on!!!
Koitetaan et sopiiko ne mulle ollenkaan
Auttoi hyvin ja pari kiloa laihduin alussa ihan itsestään.
mie käytän sitä masennukseen. Mun mielest tosi hyvä lääke. Ekan viikon se aiheutti tosi kovaa väsymystä, pahoinvointia ja pyörrytystä. Mut meni nopeasti ohi, toisinku monet muut masislääkkeet mitä oon käyttänyt....
Kun tätä määrätään myös bulimiaan.
Olisikin ihana saada samalla apua masikseen sekä et laihtuis vaik' pari kiloo! ;)
Ku ei masentuneena oikeen jaksa kiinnostaa laihduttaminen! =(
ap.
Itse olen lääkettä vuosia käyttänyt BED ahmimishäiriöön. Lääke itsessään ei laihduta millään tavalla vaan lisää aivoissa jo valmiina olevan serotiiniaineen vaikutusta. Eli lääke SAATTAA tehdä kylläisyyden tunteen ja näin estää ahmimista. Syömishäiriöpotilaille annostus on erilainen kuin " pelkille masennuspotilaille" joten jos sinulla on syömishäiriö niin lääkäri kyllä kertoo oikean annostusohjeen.
Itse olen lääkkeestä pitänyt, välillä joudun hetkeksi lopettamaan kun vaikutus ns. lakkaa. Ja pienen tauon jälkeen taas jatkanut. Nyt olen ollut ½ vuotta ilman raskauden vuoksi ja erittäin suurella todennäköisyydellä aloitan lääkityksen synnytyksen/imetyksen jälkeen uudestaan.
En usko että lääkkeen avulla laihdut, mutta jos sinulla on taipumusta painonnousuun (niin kuin minulla) niin se on kyllä lääkkeen avulla pysähtynyt. Painoni saattoi ennen lääkitystä nousta 20kg vuodessa joten apu on ollut valtava vaikka laihtunut en olekkaan.
onnistua laihtumaan tätä käyttäessä?
Jos siis syö normaalisti ja liikku. Eihän kenellekään ole tullut siitä mitään " estettä" laihtumiseen?
(Tänään vasta aloitin tämän lääkkeen)
Sehän on fakta.
Ei lääke sinua estä laihtumasta, mutta lääke itsessään ei sinua laihduta. Se ei ole mikään rasvasieppari tai nesteenpoistaja.
Vielä rautalangasta väännettynä:
JOS KÄRSIT AHMIMISESTA LÄÄKE AUTTAA PAINONHALLINTAAN KOSKA LÄÄKKEEN VAIKUTTAVA-AINE ON SEROTONIINI JOTA AIVOT TUOTTAVAT JO ITSESSÄÄN. SEROTONIINI ON AIVOISSA SE AINE JOKA SAA KYLLÄISYYDENTUNTEEN AIKAAN.
T:8
p.s. anteeksi viestin tylyys mutta ärsyttää tuollainen jankkaaminen jostain laihtumisesta lääkkeen kanssa, mielestäni selitin edellisessä viestissä miten lääke toimii ja vaikuttaa... Lisäksi lääkkeestä löytyy paljon tietoa netistä esim. lääketietokeskuksen kotisivuilta.
Olen syönyt jo useamman vuoden ja annostusta on vähitellen pienennetty. Todellakin on auttanut, johtuneeko siitä että näitä serotoniinin välitykseen vaikuttavia aineita pidetään onnellisuuspillereinä :) Amerikassa sama lääke on nimeltään Prozac, josta usein myös vitsaillaan...
Joka tapauksessa, hienoa että olet uskaltanut ottaa lääkkeet, mutta muista myös vaatia samalla terapiaa. Paras yhdistelmä mielenterveyden ongelmissa on, että saa sopivaa lääkitystä ja samalla saa prosessoida omaa itseään mielenterveyteen erikoistuneen ammattilaisen kanssa. Tsemppiä, ap!