Yksinhuoltajat: matkustatteko lapsenne kanssa ympari Suomea tai jopa ulkomaille? Siis ainoana aikuisena vai pyydatteko kaveria? Hieman
arveluttaa läheteä lapsen kanssa kahdestaa reissuun...
Kommentit (8)
Ensimmäinen kesä lasten (2 kpl) yksin ja jotenkin ' hukassa' mitä voisin
heidän kanssaan tehdä. Meillä ei ole autoa - ja toisaalta rahaakaan ylettömästi käytössä... Lapset kyllä sen verran isoja, etten mieti sitä miten heidän kanssa pärjään kahdestaan, mutta muuten;
Tiedän, ettei sitä kokoa jan tarvii olla tukka putkella menossa, mutta kuitenkin olisi kiva " käydä jossain" pidemmälläkin!
...joten menemme Prahaan ystävättäreni ja lapsen kanssa. Viime kesänä olimme Lontoossa samalla kokoonpanolla. Sitten vietämme viikon kaksi mökillä mummun ja vaarin kanssa.
Puuhamaat, Lintsit, Muumimaailma ja ehkä jotain muuta temmomme läpi yh-kavereiden ja heidän lapsiensa kanssa. On sitten molemmilla seuraa... Aina kun joltain tutulta yh:lta kysyy, että lähdettekö kanssamme sinne tai tänne, naama alkaa loistamaan ja kaikki ovat valmiita aina lähtemään. Tylsää se on kahdestaan jossain Puuhamaassa. Auton lainaamme.
Kannattaa kysellä reippaasti matkaseuraa, mä en alle kouluikäisen kanssa jaksaisi kahdestaan... Interreilille lähdemme kahdestaan kolmen vuoden päästä kun lapsi on jo aika omatoiminen ja menee kouluun.
Jos vaihtoehdot on lähteä kahdestaan tai jäädä kotiin. Kyllä mä mieluummin lähden vaikka maailman ääriin. Minusta matkustaminen on aina hemmetin hauskaa.
tuettuja leirejä yksinhuoltajille. Kannattaa liittyä siis liittoon. Lomilla on käynyt kaksi tuttuani, toinen vihasi ja toinen rakasti. Paljon lapsia ja äitejä ja leppoisa lomaviikko.
Luulen, että tämän kesän paikat on jo menneet, mutta ensivuonna uudestaan.
Minulla se tilanne, ettei tuttavissa ole yh:ta. Kaikki perheellisiä. Siinä mielessä, en saa kaveria reissulle mukaan. No, katotaan mitä keksimme, mielikuvitus peliin, niin eiköhän se siitä.
Ja jos asut isolla paikkakunnalla, siellä on varmasti olohuonetoimintaa. kannattaa osallistua, niin kas sulla on pian joka huvipuistoon joku kaveri, jonka kanssa mennä.
Vietä hyvä ja ihana kesä. Kahdestaan on ulkomailla myös jännittävää. Kyllä se ainakin aina kotiolot voittaa.
Se helpottaa hurjasti siirtymisiä (matkalaukkujen roudausta yms.) ja sitä, että pääsee edes joka toinen ilta ulos hippaamaan.
Tottakai matkustetaan. Mun lapsen isä asuu Amerikassa, joten siellä käydään pari kertaa vuodessa. ja sitten käydään lomilla ja muuta. Yhden tai kahden lapsen kanssa matkustaminen on niin helppoa.
Jos niitä on neljä, niin sitten voi olla hieman vaikeampaa.