pakko saada vähän purkaa...
että harmittaa tänään taas tuo mies. (Meillä menee muutenkin huonosti). Hän halusi lähteä tänään ostamaan vaatteita ja halusi minut ja lapsen mukaan (2-vee). No, siellä hän kierteli vaatekaupasta toiseen, osteli vaatteita, mutta kun olisin halunnut jotain itse ostaa niin hirveä valitus alkoi (meillä yhteiset rahat, mutta mies tarkkailee jokaisen pennin käyttämistä -- minun tietysti, itse hän saa käyttää rahaa miten haluaa). Hän tuli sitten pahalle tuulelle -- en oikein tiedä mistä (käytin alle 10 euroa) -- ja murjotti ja tiuski ja äksyili.
Oli sitten myös huomiseksi kutsunut vieraita ja luvannut ruokaa ja halusi, että teen kuivakakun. Rupesin leipomaan ja lapsi roikkui koko ajan jalassa " haluaa ulos, haluaa ulos" . Pyysin, että mies katsoisi lasta, kun minä leivon vieraita varten. Siitä mieheni hermostui ja korotti kovasti ääntään minulle, koska HÄNEN jalkansa ovat väsyneet vaatekaupoissa kiertelystä ja hän haluaa nyt maata sohvalla ja juoda kaljaa eikä katsoa lapsemme perään. Minulla oli roskat viemättä, pyykit viemättä kuivaushuoneeseen, kakku leipomatta ja kauppatavarat purkamatta, mutta mieheni mielestä oli kohtuutonta, että hän olisi katsonut edes lasta, kun minä kokkasin ja tein kotitöitä.
Jurppii ihan sikana. Onko muiden miehet tällaisia (meillä tämä päivittäistä) vai onko minulla vain itsekäs laiskiainen kumppanina?
Kommentit (8)
Ei sinun tarvitse todellakaan tuollaista sietää, miten olet tähän saakka sietänyt? Ja et sitten hyvittele miestäsi mitenkään kun hän kerran tällaisen shown järjesti, äkkiä hän kääntää sinun syyksesi kaikki, ellei ole jo kääntänyt. Älä suostu siihen enää, tartu mielummin aiheeseen nyt kun se on tuore ja et lopeta asiasta puhumista miehesi kanssa ennenkuin olet saanut KAIKKI sinua vaivaavat asiat sanottua.
Nyt on miehen aika vaihtaa tapojaan jos siihen yleensä pystyy. Voi olla ettei pysty, mutta se ei todellakaan ole sinun vikasi, saatika kenenkään muunkaan, se sinun pitää muistaa!! Jos mies alkaa jotenkin ' uhkailemaan' sinua, huomauta siitä hänelle heti, jos mies ei asioista osaa puhua tai asia ei näytä häntä häiritsevän, miettisin vakavasti suhteen jatkoa.
En minä aina tee niin kuin mieheni haluaa. Mutta yritän olla hyvä emäntä (mieheni ei halua leipoa), koska mieheni moittii minua usein siitä, että en oikein osaa pitää hyvää seuraa ihmisille. Yritän siis kovasti paremmin ja laittaa kotia ja ruokaa, jotta ihmisten vierailut menisi paremmin. Minä pidän kyllä leipomisesta, mutta on hirveän vaikeata samaan aikaan hoitaa lasta.
Hyviä neuvoja teillä on, kiitos niistä. Olen kovasti yrttänyt jutella mieheni kanssa, mutta hänestä minä ja vaatimukseni ovat kohtuuttomia. Lisäksi pelkään häntä kun hän suuttuu, vaikka hän ei ole fyysisesti väkivaltainen, mutta ahdistun hänen vihastaan hirveästi. Näen oikein miten hän vihaa minua.
Mä olen kyllä laittanut hanttiin: olen nalkuttanut, uhkaillut, lahjonut, huutanut, yrittänyt ajatella positiivisesti (esim. " No, ainakaan ei ole juoppo" yms), kirjoittanut toivelistoja, jättänyt asioita tekemättä jne. Mutta MIKÄÄN ei auta. Olen esim. jättänyt roskat viemättä, mutta kun kuvottava haju tulee jo ulko-ovelle vastaan ja jotain keltaisia kärpäsiä on roskiksessa niin on pakko toimia. Ja mies esittää, ettei huomaa mitään.
Toissapäivänäkin sanoin, että " Nyt riittää, sinä lähdet pois täältä." (Asunto on 80% minun). Mies vaan sanoi, että " En lähde, tämä on mun koti." Sitten yritin pakata laukut ja lähteä pojan kanssa, jolloin mies sanoi, että hän kutsuu poliisit ja syyttää minua lapsen sieppaamisesta.
ja tietenkin myös lapsen (!!!) hetkellisesti pois kotoasi, vaikka jonnekin ystäväsi hoiviin. Kuinka moni tietää tilanteestasi? Tietääkö miehesi vanhemmat? Sinun vanhempasi? Kuinka lähellä he asuvat? Miten miehesi yleensä suhtautuu lapseenne? Onko hän tätä kohtaan tuollainen? Oletko esim. neuvolassa jutellut asiasta?
Enkä kyllä kauaa katselisi vaikka olisikin.