Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako akupunktio? Kokemuksia kiitos...

Vierailija
08.10.2008 |

Olen menossa akupunktioon. Olen tosi väsynyt, hartia-niska -seutu tosi jumissa, päänsärkyä ja huimausta. Silmissä vipattaa ja vatsa ei toimi! Harrastan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa ja ihan tavallista lapsiperheen kotiruokaa syödään ja arkea vietetään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuorinta odottaessani sain akupunktiota iskiasvaivoihin ja siihen se auttoi todella hyvin.

Vierailija
2/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lumevaikutus sillä ihan todistetusti on, eli jos uskot vakaasti niin se saattaa hyvinkin toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittaja kävi testaamassa erilaisia ns. uskomushoitoja. Mihin tutkimukseen jutussa viitattiin, en muista. Mutta tulos oli siis se, että lumevaikutus on mutta ei sellaisia vaikutuksia, joita edellytetään esim. lääketieteeltä. Hesarin sivuilta saattaa ehkä löytyä, tai googlella?

4

Vierailija
4/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktio toimi ainakin mulla niska-hartia jumitukseen. Neulat oli paikoillaan käsivarsissa noin 10 min kun alkoi niskaa "polttamaan" eli lihakset aukeamaan. En tiedä oliko lumevaikutusta vai ei, mutta toimi joka tapauksessa.

Kannataa vaan tarkistaa, että kyseessä on nimenomaan akupunktio eikä kipupistehoito.

Vierailija
5/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään kohtausta ei ole ollut 8 vuoteen.

Katso, että akuountiota antava on akupunktiokoulutuksen sanut fysioterapeutti. Kuka tahansa ei voi akupunktiota antaa.

Vierailija
6/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä antaa monet ihan tavalliset lääkärit.

Vierailija
7/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin fysioterapiassa. Hän oli myös erikoistunut akupunktioon.

Hän sanoi, että minulle ei akupunktio auttaisi, koska minulla oli nikamat jumissa. Siihen ei auta kuin nikamien aukaisu. Mutta se toimii 75 % todennäköisyydellä "selittämättömiin" ongelmiin.

Vierailija
8/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kertaa oikeata akupunktiota ja kroppa on kuin uusi. Tulee niin hyvä olo. Mutta pitää olla oikea ja kunnon akupunktööri ja sitä eivät kaikki ole. Länsimainen akupunktion korvike ei ole ok.

Vierailija
9/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

akupunktiosta on muuten myös tutkitusti hyötyä joihinkin vaivoihin, ei siis ole mitään hömppää.

Vierailija
10/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut, mm. allergioihin ja saanut lisää energiaa. Elimistöä on puhdistanut ja nopeuttanut aineenvaihduntaa. Sen sijaan selkävaivoihin ei kauheasti auttanut. Miten akupunktio olis säilynyt tuhansia vuosia jos olisi ihan hömppää?

Vierailija
11/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hyvä hoitaja. Akupunktion tekijöitä on monen tasoisia.

Vierailija
12/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, jos on hyvä. olen ollut sekä fysioterapeutilla että kiinalaisella akupunktiohoitajalla. Niissä oli aika iso ero. 

akupunktiossa on tiettävästi se, että toisilla parantaa "kaiken", toisilla ei niinkään tehoa. Mutta käsittääkseni se on nimenomaan tieteellisesti todistettu luontaislääketieteestä tehokkaimmaksi. 

Vierailija
13/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 05:02"]

Pitää olla hyvä hoitaja. Akupunktion tekijöitä on monen tasoisia.

[/quote]

osaatteko suositella pk-seudulta hyvää hoitajaa? :)

Vierailija
14/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla akupunktio on auttanut migreeniin. Ensimmäisellä kerralla (hoitokertoja 3 krt/vko, 3 viikon aikana) migreeni pysyi kokonaan pois yli vuoden.

Toisella kerralla todella hankalaksi äitynyt migreeni (migreenijaksot kestivät pari - kolme päivää hyvästä lääkityksestä huolimatta, useita kertoja kävin hakemassa lääkäristä paremmat lääkkeet piikin muodossa) lieveni ja kohtaukset harvenivat.
 Pysyivät kurissa noin monta vuotta, eli oli kotihoidettava.

Sit kyllästyin hormonimigreeniini ja kävin uudestaan akupunktiossa migreenin hoitoon, 3 krt/vko, 3 viikkoa, ja nyt on pysynyt migreeni poissa jo kohta 2 vuotta.

Mulla siis migreeni tuli aina päivä ennen menkkojen alkua. Nyt ilman migreeniä tuo liki 2 v.

Eli toimii mulla.

Mun noi akupunktiot tehtiin terveyskeskuksessa, eli ei ylimääräisiä kuluja vuosimaksun lisäksi siis.

Vierailija
15/28 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa se, jos sitä antaa joku, joka osaa asiansa. Kannattaa etsiä käsiinsä ihan oikea lääkäri, joka on saanut ihan oikeaa alan koulutusta.

Juurikin niska- ja hartiaseutujen kiputiloihin sekä migreeneihin olen kuullut sen parhaiten auttavan. Jopa Columbian yliopistossa New Yorkissa opetetaan akupunktiota, joten en osaa oikein rinnastaa sitä mihinkään huuhaa-hoitomuotoihin. En näe mitään syytä, miksei se auttaisi siinä missä muutkin fysikaalisen terapian muodot.

Vierailija
16/28 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun hoidossa akupunktion tehosta on joitain tutkimuksia joissa se on ollut selvästi lumehoitoa tehokkaampaa. 

Vierailija
17/28 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktion on todettu auttavan joihinkin kiputiloihin paremmin kuin lumehoidon, joskin teho oli suht vähäinen. Mutta osalla tosiaan auttaa kipuihin, eli ei menetä mitään jos kokeilee. Myös eläimillä akupunktiosta on saatu yllättävän hyviä tuloksia.

Vierailija
18/28 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti aiheeseen. Mutta käytin isokokoista koiraani akupunktiossa vanhoilla päivillään. Lähtötilanne oli, että koira nostettiin autoon (hirvee homma :D ) ja pois tullessa hyppäsi sinne ihan itse hirveellä vauhilla :) elikkäs välitön apu. 

Vierailija
19/28 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut migreeniin. Eka kerran jälkeen sain hirveän kohtauksen ja sen jälkeen oli monta kuukautta ilman kohtauksia.

Vierailija
20/28 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut akupunktiohoitoa terveyskeskuksessa omalääkäriltäni aikoinaan. Toimi loistavasti niska-hartiajännitykseeni. Kävin kerran viikossa, mutta kun lääkäri muutti pois, hoito loppui. Kaksi viikkoa kesti viimeisen kerran jälkeen, sitten kivut palautuivat.