Kotihoidontuki lakkautettava.
Jos on niin laiska, ettei viitsi töihin mennä, miksi yhteiskunnan tulisi kustantaa kotona olemista. Verorahoja tarvitaan, koska kiinteät kulut ovat päiväkodeista jokataupauksessa olemassa, olitte kotona tai ette. Ja vaikka pk-hoito on kalliimpaa välillisesti, niin työikäisten kotona makaaminen tulee kansantalouden kannalta todella kalliiksi. Hoitakaa ne kersanne sitten ilman yhteiskunnan apua kokonaan.
Kommentit (14)
Hoidan toistaiseksi lapseni itse ilman yhteiskunnan tukea.
Tosin voidaanhan sitä sanoa niinkin, että mieheni on nyt työnantajani, koska maksaa kaiken ja ihan mielellään vielä.
kanssa kotona vielä yli 3 v.
Eikös se hoitovapaa ole " lakisääteinen" 3 v. asti. Jos on vakituinen työ, niin ei kaikki työnantajat niin vain myönnä " omaa lomaa" .
ettei ole työpaikkaa mihin palata ja vanhemmat auttavat rahallisesti paljon. Mulla taas vakityö ja vaan 2 kertaa sain hoitovapaata hakea. En ihan kauheen pitkiä jaksoja uskaltanut jos tilanteet muuttuu. Olisin kyllä voinut olla pidempäänkin jos rahallisesti ei olis niin tiukkaa...
Se on meillä ihan sopimuskysymys. Mies myös kannustaa olemaan kotona ja toteuttamaan itseäni ja tekemään kaikkea sellaista mitä olen aina halunnut, muttei ole ollut aikaa ja mahdollisuutta.
Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole tähän mahdollisuutta.
vai ei. Palasin vakituiseen työpaikkaani kolmen vuoden tauon jälkeen eikä lisää lapsia ole tulossa. Nyt voi ihan vapaasti lakkauttaa vaikka kaikki tuet!
suustaan et mä voisin olla kotona toteuttamassa itteäni kuten haluun.
Ennemmin siltä henki lähtee ku muita ajattelis.
Eikä siihen päätökseen vaikuta kotihoidontuen saaminen ollenkaan. Mutta kun sellaista rahaa kerran on tarjolla, niin tottahan mekin se otetaan. Helposti ansaittua rahaa: yks hakemus, ja sillä rahat tippuu tilille koko kolme vuotta.
JOS lakkautetaan myös se rahavirta minkä yhteiskunta maksaa subjektiivisesta päivähoidosta. Jokainen maksakoon hoidosta todellisten kustannusten mukaan.
En halua kustantaa muiden lapsille päivähoitoa maksamillani veroilla.
Siitä kuppaisesta parista sadasta jota äideille maksetaan kotona lastensa hoitamisesta... siitäkö te jaksatte herneentyä ja huolestua?
No joo, lakkautetaan kuitenkin ihmeessä työttömyystuki ensin. Siinähän on puolet enemmän varoja naamaa kohden ja siinä sitä vasta laiskana perse homeessa kotona ollaankin!
Kyllä on tyhmiä ihmisiä taas täälläkin liikkeellä... Mistä te oikein sikiätte?
Siitä kuppaisesta parista sadasta jota äideille maksetaan kotona lastensa hoitamisesta... siitäkö te jaksatte herneentyä ja huolestua?
No joo, lakkautetaan kuitenkin ihmeessä työttömyystuki ensin. Siinähän on puolet enemmän varoja naamaa kohden ja siinä sitä vasta laiskana perse homeessa kotona ollaankin!
Kyllä on tyhmiä ihmisiä taas täälläkin liikkeellä... Mistä te oikein sikiätte?
Vierailija:
Kotona hoidamme niitä melkein ilmaiseksi.
Nyt en ymmärrä
Onko oman lapsen hoito hyväntekeväisyyttä?
Kotona hoidamme niitä melkein ilmaiseksi.