Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ylimääräisiä ötököitä ja miten saatte ne torjuttua?

27.06.2007 |

Asumme Sveitsissä ja lapsillamme on ollut jo punkkeja sekä lisäksi niin paljon muita ötökänpuremia että jouduimme hakemaan lääkäristä apua niihin.

Lisäksi muurahaiset olisivat kovin kiinnostuneita tulemaan sisälle asti ja olen niitä parhaani mukaan yrittänyt torjua muurahaismyrkyllä. Ihan mielin määrin ja kovin usein en viitsisi sitä suihkutella (terassi/parveke) koska meillä on vielä pieniä lapsia. Onko hyviä lapsiystävällisiä vinkkejä torjua muurahaisia?

Lisäksi olen nähnyt todella isokokoisia hämähäkkejä, yöks... Niitä huidon sitten ihan kärpäslätkällä. Olkoot pihalla mutta sisälle ei ole asiaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

En tieda Sveitsin valikoimista, mutta meilla taalla Kanadassa myydaan muurahaisten torjumiseen lapsiystavallisia muurahaisloukkuja ainakin Raid-merkin alla. Loukku perustuu siihen, etta muurahaiset menevat " ufon" sisaan, syovat sielta ruuaksi luulemaansa myrkkya ja vievat sen pesaan. Meilta katosi muurahaiset alle viikossa tykkanaan ja " ufon" muodon ansiosta pienet sormet eivat paase sorkkimaan loukkua haitallisella tavalla.

Vierailija
2/4 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli muurahaiset kuukaus pari sitten sisaan. Anoppi sattui juuri silloin olemaan kylassa, sanoi etta heillapain (etela-euroopassa) laitetaan suolaa muurahaisten kulkuvaylalle. Ja netista etsin itse viela tietoa, chili jauhe ja cayenne pippuri (loytyi enkku sivuilta) ja oma aiti viela ehdotti kanelia. No mina laitoin kaikkia neljaa maustetta puutarhan oven eteen, mista muuraihaiset sisaan tuli. Aika sotkuhan siita tuli, mutta muuraiset havisi. En osaa sanoa mika noista neljasta toimi, mutta kannattaa kokeilla jotain noista ellet kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappurani:

En tieda Sveitsin valikoimista, mutta meilla taalla Kanadassa myydaan muurahaisten torjumiseen lapsiystavallisia muurahaisloukkuja ainakin Raid-merkin alla. Loukku perustuu siihen, etta muurahaiset menevat " ufon" sisaan, syovat sielta ruuaksi luulemaansa myrkkya ja vievat sen pesaan. Meilta katosi muurahaiset alle viikossa tykkanaan ja " ufon" muodon ansiosta pienet sormet eivat paase sorkkimaan loukkua haitallisella tavalla.

Näitä on saatavana myös Euroopassa, olen kokeillut samaa täällä Hollannissa. Ensimmäisinä päivinä muurahaisten määrä loukun ympärillä vain lisääntyi, koska ne haistoivat että täältä saa jotain namia, mutta kannattaa olla kärsivällinen, sillä noin viikon sisällä myrkky alkaa vaikuttaa ja murkut häviävät.

Meillä on pihassa myös hirveesti etanoita, sekä kotiloita että niitä hirveen isoja mustia tai ruskearaidallisia. Niille kannattaa hankkia sellaisia rakeita, joita ainakin Escar-Go merkin alla täällä myydään. Ne eivät ole vaarallisia lapsille eivätkä kotieläimille, mutta etanat niillä vähenevät.

Vierailija
4/4 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, etta siihen asti kun loysimme nuo muurahaisloukut, niin kaytimme kurkumajauhetta siella missa muurahaiset tulevat sisaan. Se tosin ei havita muurahaisia, mutta pitaa ne jokseenkin aisoissa. Ainoa ja paras keino paasta niista eroon on havittaa itse pesa, joka on todennakoisesti lahipiirissa pihalla. Meilla se oli pihakivetysten alla.