Eloisien 2006 (tausta-) äitejä linjoilla?
Hei vaan!
Ilmoittauduin aikoinani muutamia kertoja eloisten listoille nimimerkillä Umamma, mutta sen kummempi kirjoitteleminen jäi.
Olen käynyt kuitenkin silloin tällöin lukemassa elokuisten viestejä, ja sainkin selityksiä monille omalla vauvalla ilmenneille uusille kehitysvaiheille, ongelmille jne. Monia hyviä vinkkejäkin löytyi!
Koska olen pääasiassa taustaillut, en koe olevani kelpoinen tuonne eloisten suljetulle osastolle. Harmi sinänsä, sillä minua kiinnostaisivat oman lapseni ikätoverien kuulumiset. Äitien jutuista tapaamishärdelleineen en niinkään jaksaisi lukea.
Niinpä kysynkin, onko täällä muita elokuussa 2006 syntyneiden lasten äitejä, jotka haluaisivat silloin tällöin pinoutua?
Kommentit (40)
Juuri ajattelin, et onkohan täällä muita eloisten mammoja taustalla. Mie kans koen, et en ole tervetullut tuonne " suljetulle osastolle" (jos saan näin sanoa)... Olen lueskellut paljon eloisten tarinoita, mutta minullakaan ei ole aikaa kirjoitella joka päivä eli en ole ollut hirvittävän aktiivinen viime aikoina.
Mukava on aina kuulla, et kuinka muut eloisat kehittyvät ja kuinka hankalista päivistä muut selviävät. Meidän eloisa poika on vallankin eloisa ;=) eli hänen perässään täytyy kyllä kulkea ihan joka paikkaan ja hän vaatii seuraa. Ilmeisesti tullut mammaansa, ettei viihdy kauan aikaa yksin.
Mutta tehdään taustailijoiden oma eloisten pino tänne julkiselle puolelle.
Helmi ja eloinen 3008
Minäkin olen ollut taustalla pyörimässä :)
Meillä on 14.8.06 syntynyt vilkas poika. Tällä hetkellä on menossa jonkinsortin yöhulinakausi, eli heräilee toisinaan tunninkin välein. En tiedä johtuuko siitä, että ylös on tulossa hampaita vai siitä että äijä oppii koko ajan vauhdilla uusia juttuja :) Kuitenkin äippää hieman väsyttää, kun töissä pitäisi kuitenkin jaksaa.
Olisi kiva kuulla, mitä teidän lapsukaiset syö tässä iässä? Meillä kun ei meinaa kökkäreiset ruuat vielä oikein upota :D Tai no, menee jos ne kökkäreet on makarooneja tai leipää tms. mitä saa itse laittaa suuhunsa, mutta jos joku muu yrittää syöttää lusikalla esim. perunanpalasia niin suu napsahtaa tiukasti kiinni. No, eipä sillä kiire olekaan.
-piirakka
Mulla on 3.8. syntynyt tyttö. Kirjoittelin vauvakuume-puolelle vielä aktiivisesti ja jonkun aikaa odotuspuolellakin. Ehkä johonkin puoleen väliin raskautta. Mulla oli aika paljon ongelmia raskauden aikana, enkä sitten jokaista välivuotoa, supistelua tms. jaksanut alkaa joka vaivaa kommentoimaan.
Lueskelin ja lueskelen vieläkin aika paljon eloisia, mutta pörrään jo tuolla vauvakuume -puolellakin ;)
Tää on ihan kiva jos vaikka sais kerran viikossa raapusteltua kuulumisia.
Viola
Elopojan äiti ilmottautuu mukaan. Minäkin seurailin melko aktiivisesti muiden eloisten vauvojen kuulumisia, mutta enpä saanut koskaan aikaiseksi itse kirjoitella. Jospa sitä nyt aktivoituisi.
Syömisestä oli puhetta. Meillä meni tuossa joku aika sitten vielä kaikenlaiset " kökötkin" , mutta nyt jostain syystä kaikki vähänkin jauhelihaa isommat möykyt täytyy kaivaa suusta ja perata pois. Aika sottasta toi pojan syöminen siis nykyään, mutta eiköhän se taas jossain vaiheessa ala sujua.
Nukkumaan meno on myös mennyt hulinaksi, kun täytyy nousta koko ajan harjoittelemaan seisomista tai kävelemistä tms. Ennen niin hyvin yksin nukahtanut poika on tällä hetkellä ihan mahdoton nukutettava, huokaus.
Hauska kuulla muidenkin elovauvojen kuulumisia
t Ascella ja poitsu 220806
Moi!
Täälläkin siis yksi satunaisesti aktiivinen taustailija ja menevän pikkumiehen äiti. Voisin yrittää nyt kirjoittamistakin kun tuntuu että meitä taustailijoita alkaa löytyä! Välillä tuntuu sanat vaan olevan kadoksissa, taitaa johtua liiasta univelasta ja vauvahöpöttelystä:)
Meillä perunan ym. ruoan palat eivät myöskään alussa kelvanneet, mutta mm. banaanin palat menivät vauhdilla. Ollaankin syöty paljon hedelmiä paloina ja nyt on alkanut karkeampi ruokakin kelpaamaan. Leipää pitäisi seuraavaksi antaa, onkos teillä muilla vinkkejä millä aloittaa?
Kannatan tuota kerran viikossa pinoutumista.
Mona ja elopoju
Täällä myös eloisten taustailija ilmoittautuu! Olenkin odottanut koska taustajoukot aktivoituvat kirjoittelemaan! Meillä on elotyttönen ja isosisko (07/04). Kovasti neiti kävelee ja kiipeilee joka paikkaan, varsinkin pikkutuolilla seisominen on kivaa... Ja äidin sydäntä kylmää! Imetän vielä useasti päivässä, kiinteät menee hyvin, paitsi purkkiruoat ja piimä, yök! Ei välitä klimpeistä ruoassa, kaikki käy!
Olisi tosiaan mukava vaihtaa kuulumisia sillointällöin, en koe minäkään olevani kelpoinen suljetulle! :)
Mistäspäin porukkaa löytyy, jos haluaa paljastaa?! Me asustellaan Pohjanmaan suunnilla.
Ei sit muuta!
Sääppäri ja tyttöset
Alkuviestissä en sen kummemmin esittäytynytkään, joten teen sen nyt. Meidän elokuun lapsemme on 7.8. syntynyt poika. Perheessä on myös isosisko, joka alkaa olla jo koululainen. Asustelemme Pohjois-Pohjanmaalla.
Voi että kuulostivat tutulta jonkun teistä kertomat nukkumaanmenoruljanssit. Meillä myös harjoitellaan täydellä teholla kävelemistä puuta myöten ja kaikkea mahdollista vasten pitää punkea seisomaan. Nämä touhut tahtovat sitten tulla mukaan iltatouhuihinkin.
Sängyssä syödään tisua (ennen nukahti siihen), kierähdetään salamannopeasti masulleen ja pystyyn, ikävä äiti palauttaa makuulleen ja tisulle, poika imee hetken ja taas kierähtää mahalleen jne. Huoh.
Jatkan noista ruokahommista toisen kerran, kutsu kuuluu nimittäin.
Terveisin
HT ja Poitsu 070806 (arvatkaa joudunko miettimään, kun pitää syntymäaika antaa jonnekin, varsinkin kun imetysdementia vaivaa)
ps. Tulipahan mieleeni, että monikohan alkuperäisistä Eloisista taustailee nyt meidän pinossamme : ) Vilkutuksia teille!
Keksikääpäs meille joku nimi, niin löydämme pinot helpommin. Lokakuisten taustailijat ovat esim. " Takalokareita" , hauska oivallus!
Viikoittaiset pinot on varmaan hyvä ajatus, sillä itse ainakin kirjoittelen todennäköisesti aika harvakseltaan ja samaa sanoi moni muukin. Pinonhan voi aloittaa maanantaisin aina kuka sattuu ehtimään.
Mutta mitä/ketä me ollaan? Ehdotuksia!
t. HT
Varsinkin piirakka-79 (?),meillä on aivan samanlaista.Ylös puhkesi 4 hammasta suurinpiirtein parin päivän sisällä ja yöt on todellista hulinaa.Sängyssä on pakko kammeta istumaan ja konttaamaan.Kait se kuuluu tähän ikään.Olen lopettamassa imetystä,joten ehkä sit yöt rauhottuu. Tämä on ihan uutta,sillä esikoinen 2.5v ei ole koskaan reagoinut öisin mihinkään kehityksiin,vaan nukkua tuhistanut läpi yöt..
Mitenkäs teillä on imetyksen lopetus mennyt??
Olen enempi ja vähempi seuraillut taustalla eloisten kehitystä kohdusta kohta jo 1v . synttäreille. Ei niinikään minua kiinnosta kinkerit ym. rilluttelut, vaan juuri seurata ikätovereiden kehitystä ja äitien kuulumisia, ihan näin palstalla avoimesti vaan. =) Meidän " tyttövauva" syntyi kyllä jo heinäkuun lopussa, mutta koska la oli elokuussa luen kuuluvani elokuisiin. Toinen lapsi meillä on koulun aloittava tyttö.
Siirryn siis itse asiaan.. Vaikkei tämä mikään ruokapalsta ole niin mitä ruokaa laitatte muksuillenne? Vai joku lapset syövät samaa kuin muukin perhe? Mulla alkaa pyöriä niin samat ruuat että olisi kiva saada vähän vinkkiä uusiin makuihin. Esim. mitä kastiketta?
Minä myös seuraillut jo raskausajoista lähtien eloisten kuulumisia enemmän ja vähemmän säännöllisesti.
Meillä esikoispoika kyllä putkahti maailmaan vasta syyskuun 13. päivä, mutta la oli siis elokuun puolella. Meidän poikanen on myös kova liikkumaan ja jatkuvasti saa vahtailla hänen menemisiään ja päähänpistojaan ;) Yöt meillä on nukuttu jo pidemmän aikaa hyvin (kop,kop). Nyt vihdoinkin alkaa pikkuhiljaa sujua myös klönttisemmän kiinteän ruuan syöminen. Aluksi oli todella hankalaa ja kakominen vedet silmissä tavallista.
Minä olen tällä hetkellä kotiäitinä enkä vielä hetkeen ajatellut työelämään palatakaan. Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Minulla on 26.8 syntynyt tyttö ja ylpeä 12/04 syntynyt isosisko. Mukavaa, että ollaan aktivoiduttu. Oikein harmitti, kun meinasi eloisten kuulumiset loppua. Itse en ole kertaakaan saanut kirjoitettua, mutta taustaillut kyllä ahkerasti.
Meillä myös heräillään pitkin yötä ja tissillä sitten yritän tainnuttaa. Lisäksi hampaiden tulo tuntuu herättävän tytön ennen kukon laulua. Välillä tuntuu, että meillä ei nukuta juuri ollenkaan. Unikoulun aloittaminen olisi suunnitelmissa, mutta jotenkin ajatus on niin vaikea...
Joko jollakin kävellään? Meillä ei vielä, mutta lähellä se alkaa jo olla.
Minulla täällä 10. elokuuta syntynyt tyttö ja kovin vilkas liikkumaan on hänkin. Vielä ei kävellä, mutta melko lähellä taitaa olla.
Syömisistäkin oli puhetta; meillä alkuhankaluuksien jälkeen ruoka maistuu nyt hyvin, kunhan ei ole juurikaan kokkareita... Niin, ja asustellaan Keski-Uudellamaalla.
Yöhulinat on tuttua meilläkin, uusia asioita yöllä pitää harjoitella. Imetän vielä useasti päivässä ja yölläkin. Taitaisi yöt rauhoittua, jos vain saisi voimia tuohon yövieroitukseen.
Mukava on lukea muiden ikätoverien kuulumisia, olen eloisien juttuja seurannut aika usein ja saanut monia hyviä vinkkejä sieltä.
Jatketaan juttua joku toinen kerta!
Olen seurannut myös keskusteluja kauan, mutta alkoivat mennä niin " tutuiksi" , että ei jaksanut kiinnostaa. Mielellään luen minäkin muiden kokemuksia, ruokailuja, liikkumisia ym.
Olemme nelihenkinen perhe Varsinais-Suomesta. Perheeseemme kuuluu minä äiti, isä, 2004 syntynyt poika ja elokuun alussa 2006 syntynyt tyttö.
Meillä kävellään jo kovasti, melkein kuukausi sitten otettiin ensiaskeleet. Joka paikkaan neiti haluaisi kiivetä. Sanoista tulee selvimmin " äiti" , mutta ihan missä sattuu yhteydessä:)
Ruoista syödään 8 kk soseita, kokkareet ei haittaa. Hampaita on vasta kaksi, mutta ilmeisesti ikenilläkin saa ruoan hienoksi. Olen jo antanut pikku hiljaa samaa ruokaa kuin muut syö esim. jauhelihakeittoa. Jogurttia olen antanut, puuron sekaan laitan tavallista maitoa. Antaako joku jo tavallista maitoa ihan juotavaksi?
Yöt on nukuttu putkeen 8-kuisesta, välillä on hulinaöitä. Kahdet päiväunet nukutaan vaihtelevasti puolesta tunnista kahteen tuntiin kerrallaan.
Minäkin haluan mukaan!
Olen seuraillut aina elokuisten juttuja ja jokseenkin oppinut " tuntemaan" nimimerkkien takana olevat äidit virtuaalimaailmassa, mutta tapaamisiin en ole ehtinyt enkä ehkä yrittänytkään tarpeeksi.
Päivät menee kuin siivillä ja olenkin vallan ihmeissäni ollut välillä, miten ihmeessä jotkut äidit kerkiää kirjoittelemaan pitkät pätkät joka päivä ja vielä kertomaan siinä miten ovat aamulla pyykänneet ja siivoilleet ja leipoilleet=)
Minä se nukun siihen sekunttiin kun poika vaatii päästä ylös ja illalla kaadun sänkyyn ajattelematta siivoamista. Siivoilen aina kun kerkiän jajaksan, leipomiset on jääneet vähälle!
Meillä ihanainen poika täytti 11kk ja ottaa haparoiden askelia. Ishh on ainoa tarkoittava sana ja taitaapa se tarkoittaa isiä vaikka olen koittanut siitä äitiä saada=)
Meillä poika sai alkunsa viimein pitkän lapsettomuushoitorumban jälkeen ja olen liian onnellinen nähdäkseni pieniä epäkohtia elämässä tällä saumaa ja eihän niitä vissiin olekkaan suuremmin ja olen pakottanut itseni jäämään kotiin vaikka töihin on kova ikävä ja työkavereita kaipaan kovasti. Olen kyllä käynyt tekemässä silloin tällöin työpäivän mutta niiiiin kova ikävä iskee jo iltapvällä kotiin että ei kahta päivää voi peräkkäin...
On tosi kiva että ootte aktivoituneet pinoutumaan, minustakin oli enää vaikea kirjoitella kun kirjoittajat oli niin sisäpiirin jutuissa kun olivat kauan kirjoitelleet keskenään niin tuntui typerältä kirjoittaa ja eihän kauhean usein sitten kukaan muistanut juttujani ja kysymyksiäni kommentoida. Niinhän se on että helpompi on lukea tuttujen juttuja.
Nyt voi taas aloittaa ja kirjoittaa hyvällä mielellä silloin kun siihen on aikaa.
Poika nukkuu kyllä kahdet päiväunet ja parikin tuntia kerralla mutta miten mulla se aika menee kyllä kaikkeen muuhun, ruoanlaittoon ja semmoiseen ja toisaalta voin huoletta istua sohvalla koko kaksi tuntia tekeättä juuri mitään!!
Lilli ja poju
Höpsytöpsy sen sanoikin...hih...olen yrittänyt olla aktiivinen ja sinne sulkjetullekin menin, mutta tulin kurkkaamaan, että olisiko täällä kuitenkin pinoa. Mukava ylläri oli, kun sellainen löytyikin.
Ruoat meillä on todella sileitä, koska kaikki kokkareet neiti kakoo pois. Muutenkin syöminen on viime viikkoina takkuillut kovasti ja neuvolassa paino oli sama kuin 8kk iässä. Iloinen ja ehtiväinen on neito eikä terkka ollut huolissaan. Itseäni kuitenkin hiukka mietityttää, kun ei mm. hedelmät uppoa ollenkaan.
Yöt on meillä katkonaisia ja tissitellen tainnutan neidin takasin unille, koska en jaksa kuunnella huutelua. Esikoinen uhmailuillaan pitää huolen siitä, että äidin energiat on tehokkaasti käytetty. Siis ei yhtään täysin nukuttua yötä meillä vielä.
Jos saa, olisi mukavaa teidänkin kuulumisia lueskella ja toisinaan kirjoitellakin.
Terkuin
Air, neiti 26.08 ja poika 12/04
Kiva, että taustalla pyörijöistä saadaan kokoon jokinlainen ryhmä.
Pieni esittely meidän bändistä. Meillä siis elotyttö 28.08 ja kaksi isosiskoa 06/97 , 08/00. Hulinaa riittää joka päivälle, juuri siksi pinoutumaan ehtii epäsäännöllisesti.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Meillä ruokailu on edelleen hakusessa. Vauvaruuat tökkii tosi pahasti, joten äidinmaito on edelleen aamupala,iltapala ja välipala. Päiväruuaksi syödään jotain mössöä (huonolla menestyksellä) ja napostellaan muiden lautaselta makupaloja. Nam, nam..Nyt ajattelin siirtää tytön ns. tavalliseenruokaan, kun se tuntuu maistuvan. 10 kk oli se raja, kun saa antaa hapanmaitotuotteita. Eikö vaan??
Kuinka moni eloinen imettää vielä? Meillä tuntuu asuvan pieni tissitakiainen, joka nautii mielellään maitoa suruun, iloon ja ihan mihin vaan.
Meillä etuhampaita on tehty juhannuksesta asti, jolloin huomattiin pienet ¿reiät¿ ikenissä. No eipä ole näkynyt. Meillä siis mutustellaan edelleen kahdella hampaalla.
Meillä seistään tukevasti, mutta ei kävellä. Myöskään konttaaminen ei ole vielä hallussa, vaan ryömien mennään vauhdilla.
Nyt päivän hommiin. Viikko pinon voisi perustaa, mutta millä nimellä?
Ehdotuksia...
T.Angie ja elotyttö 2808
Onpas meitä iso porukka :) Kivaa!
Meitin poika nousi pystyyn tukea vasten 6 kk iässä ja 9 kk iässä otti ensimmäisiä askeleitaan. Nyt kävelee jos joku on toisessa kädessä turvana, mutta heti jos huomaa että on yksinänsä niin pyllähtää istumaan :) Kiipeily-yritykset alkoivat viime viikolla " jee" .
Sylissä ei oikein viihdy, paitsi tissillä. Minä siis imetän poikaa vielä muutaman kerran päivässä, päivät olen töissä. Aamulla on maitohetki ennen töitä, seuraavaksi sitten töiden jälkeen ja iltaisin olen " vapaasti saatavilla" . Yöimetykset saatiin onneksi vierotettua ennen kuin aloitin töissä, en kyllä olisi muuten jaksanut. Kolmena ekana yönä kaveri kiljui aina noin 1 h mutta sitten tajusi ettei tissiä tule jos on yö. Eli syötän johdonmukaisesti vasta kun on valoisaa (ei kyllä toimi oikein kesällä jos on huonot verhot..). Mutta nykyisin syö siis vasta noin klo 5 aikoihin mikä on musta tosi hyvä.
Mä sain neuvolasta ohjeeksi että hapanmaitotuotteet pikkuhiljaa alkaen 10 kk iästä ja 1 v iässä sitten tavallista maitoa. Ostin varmuuden vuoksi HYLA-maustamatonta jogurttia, kun luin kokemuksia että siitä oli tullut vähemmän ongelmia. Sitten jos tuo tuntuu käyvän niin siirrytään tavikseen.
Hitsiläinen kun menin kattomaan vanhoja lomakuvia ja tuli hillitön lomakuume! Oletteko vielä kukaan käyneet noissa ns. etelän maissa matkoilla elovauvojen kanssa? Kuinkahan tuo sujuisi kun pojan pitää päästä joka paikassa nuohoamaan lattioita.. kääk. No, ehkä kotimaa ja pohjoismaat riittänevät tälle kesälle.
Onko muiden lapsukaiset jo hoidossa? Poitsu menee elokuussa ryhmäperhepäiväkotiin ja ajattelin aloitella heidän rytmiään jo heinäkuussa. Olisiko muita vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä jo etukäteen?
Eipä muuta mutta tuossahan sitä jo tulikin :)
-piirakka ja äijä 140806
Mä oon avuton tommosten nimi-ideoiden kanssa. Eli mulle käy mikä tahansa jos joku jaksaa keksiä :)
Minäkin olen taustalla roikkunut ja lukemassa käynyt, mutta tuntuu, että kirjoitustaito ja aika on hukassa joten enpä ole kirjoitellut.
Koska olen myös vain taustallapyörinyt, en koe olevani suljetun yhteisön jäseneksi kelpaava.
Minä en myöskään ehdi tapaamisiin, enkä säännölliseen kirjoitteluun.
Silloin tällöin kirjottelu sopii paremmin.
Eli ainakin yksi eloinen ilmoittautuu kirjoittelemaan silloin tällöin.