Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin päikkärit rattaista omaan sänkyyn

26.06.2007 |

Niin, meillä neiti 1v3kk ja " aina" nukkunut päikkärit ulkona. Vaikka olisi kuinka väsyksissä, neitä ei saa nukahtamaan päikkäreille sänkyyn. Illalla kävelee kyllä itse sängyn viereen, nostetaan sänkyyn ja sanotaan hyvää yötä ja jätetään sinne. Nukahtaa yksin.

Onko muilla lapset nukkuneet päikkärit ulkona rattaissa ja jossain vaiheessa siirrytty sisälle sänkyyn. Olisi niin kiva kesän jälkeen siirtää päikkärit sisälle, mutta miten se onnistuu ja minkä ikäisenä muut ovat siirtyneet sisätiloihin. Hoidossa neiti nukkuu pihalla päiväunet.

Kommentit (9)

1/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on neiti 1v2kk ja on puolen vuoden vanhasta nukkunut pihalla pakkasessa helteessä, sama meno saa minun puolesta jatkua. Poika 3v4kk nukkui 1,5-vuotiaaksi ulkona, kunnes meni päivähoitoon. Siellä alkoi päiväunet maittaa sisätiloissa, oli vissiin touhua sen verran enemmän ettei haitannut mihin päänsä kallisti. Ei siinä minusta ole mitään pahaa, vaikka lapsi paremmin nukkuisi ulkona. Saapahan raitista ilmaa ainakin, tietysti pitää olla riittävän lämmin. Muistan itsekin turhautuneeni jossain vaiheessa siihen, että aina piti lähteä esikoista ulos nukuttamaan, mutta ainakin nyt kun talossa on kaksi lasta, on paljon rauhallisempi laittaa pieni ulos nukkumaan ja isompi nukkuu sängyssään, jos siis nukkuu edes päiväunia joka päivä...

Vierailija
2/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vuoden ikäinen kuopus siirtyi juuri pari päivää sitten sisäpäikkäreihin, kun oppi ketkuilemaan itsensä irti valjaista. Hän nukkui alakerrassa autotallissa jossa oli ovi auki, ja en enää uskaltanut ottaa riskiä jos vaikka itkuhälyttimestä loppuisivat patterit enkä kuulisi ähinää ylös missä isompi lapsi nukkuu unensa =/ nyt siis samassa huoneessa nukkuvat ja ihan hyvällä menestyksellä tähän asti ainakin *kopkop* =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuista sisälle nukkumaan meno. Keväällä kun ekat helteet tuli päätin vaan laittaa yhtenä päivänä pojan sisälle nukkumaan. siihen asti siis oli aina nukkunut päikkärit vaunuissa. Olin varautunut huutoon mutta sinne pinnasänkyynsä poika vaan jäi ja nyt nukkuu sekä pihalla että sisällä. Riippuen ilmasta ja siitä ollaanko päikkäriaikaan jossain kylässä tms. Oon sadekelillä nukuttanut poikaa vielä ulkona kun isommat sisarukset pitävät kuitenkin senverran meteliä ettei sisällä nukkumisesta tulisi mitään ja sitten helteellä poika nukkuu sisällä ja isommat ovat sen aikaa omassa pihassa leikkimässä. Tosin nyt tänää (meillä sataa) ja isommat ovat olleet sisällä pelaamassa ja katsellu dvd tä ja kuopus nukkuu myös sisällä. Hyvin on nukkunut nyt 1,5 tuntia mutta koko ajan pitää olla isommille jotain hiljaista tekemistä ja vähänväliä saan muistutella että pitäsi olla hiljempaa. Isommat lapset nyt iältään pian 7 v ja reilu 4 v ja heidän kohdallaan kun opetin heidät sisälle aikanaan nukkumaan päikkärit se ei käynyt näin helposti mut ei sitä kauaa kestänyt kun sain heidät siihen opetettua. Nyt toivon että nuorin nukkuisi ainakin talvella vielä vaunuissa jotta ei tarvisi aina olla hyssyttelemässä isompia lapsia ja jos näin hyvin jatkuu että kuopus osaa nukkua sekä sisällä että ulkona vaunuissa siitä tuskin ongelmaa tuleekaan. Helteellä vaunuissa nukkuminen ei maita. unet kestävät max tunnin ja ne ei riitä.

Tosiaan vanhemmat lapset nukutin viereeni päikkäreille parisänkyyn silloin kun he siirtyivät sisälle nukkumaan.Omiin sänkyihin nukuttaminen ei onnistuntu niin näin se toimi. Onneksi esikoinenkin nukkui silloin vielä päikkäreitä. Myös viime talvena kakkonen nukkui hyvin sisällä vaikka esikoinen ja vauvakin oli hereillä siihen aikaan.

kaikenlaisia ratkaisuja sitä on pitänyt tehdä ja välillä on ollu aika säätöä mutta jotenkin se on aina onnistunut kun mielikuvitusta on käyttäny eikä periksi ole antanut ; ) Etköhän sinäkin vielä jotain keksi kokeilemalla mikä sujuu parhaiten ja saat pikkuisen nukkumaan sisälle. Kokeile ensin sitä että nukuta hänet viereesi teidän sänkyyn. Ja teet sitten " muurit" peitoista ettei pääse tippumaan sängystä ellet itse jää sinne vahtimaan. Saattaa olla että se kestää viikon-pari ennekuin se onnistuu kunnolla mutta uskoisin että tuo konsti onnistuu paremmin kuin se että koitat lastasi nukkumaan omaan sänkyynsä päikkäreitä.

Vierailija
4/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein 2-vuotias poika nukkuu edelleen rattaissa. On siis aina nukkunut ja ei yksinkertaisesti edes nukahda sisälle. Valjaisiin joutuu kyllä köyttämään huolellisesti =). Itseasiassa poika kömpii itse rattaisiin kun alkaa olla päikkäriaika lähellä. Saas nähä miten syksyllä käy, kun ei varmaan enää rattaisiin haalarit päällä mahdu. Nykyisinkään ei tilaa enää ruhtinaalisesti rattaissa oo, mut annan nukkua niin kauan vaan kun mahollista..

Vierailija
5/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös sitä, että mentäis yhdessä meidän sänkyyn, mutta epäröin suuresti, koska vaikka illalla just ennen nukkumaan menoa olis väsyksis ja mennään meidän sänkyyn, neiti ei osaa rauhoittua ja ruveta nukkumaan. Sit kun vie omaan sänkyyn, niin sinne jää ja rupee nukkumaan...

Vierailija
6/9 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun nukuttiin kantokopassa, sitten rattaissa. Lopulta kun poikaa ei enää tarvinnut heijata uneen, niin keksittiin laittaa matkasänky parvekkeelle. Tää muutos tehtiin joskus 1 v ja 4 kk paikkeilla. Yleensä nukahtaa itekseen kun vaan laskee sänkyyn. Joskus nousee ihmettelemään maailmaa ja nukahtaa sitten itekseen tai vaatii uudelleen makuupussiin laittamista tai veden juomista. Sisänukutusta en oo viittinyt kokeillakkaan, kun oon ajatellu, että saa sitten partsilla pikkasen sitä ulkoilmaakin, kun ei aina niin kovin paljoo ehitä/viititä ulkoiluttamaan..

Vierailija
7/9 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoon, uimahalliin jos mahd. tai jotain muuta rankkaa. Jääkaapissa lempilounas valmiina eli saat nopeasti väsyneenkin lapsen syömään ja sitten vain sänkyyn.

Vierailija
8/9 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu edelleen päiväunensa rattaissa. Helpompaa lykätä tyttö vain rattaisiin ja nukahtaa sinne itse, en ole koskaan rattaita heilutellut. Esikoisen kanssa saa sitten rauhassa touhuta sisätiloissa.

Vähän aika sitten jo luulin että pitäisi luopua ulkopäiväunista, kun tyttö pääsi aina remmeistä pois vaikka miten laittoi. Noh, nyt ei laiteta remmejä ollenkaan kiinni ja hyvin menee. Tyttö nukkuu terassilla (omakotitalo) ja nyt varsinkin kesäaikaan ovi on usein auki, tulee itse sisään kun herää :). Kurkin usein ikkunastakin vieläkö nukkuu, mutta ei hätää vaikken huomaisi heränneen, koska tulee sieltä siis itse sitten pois.

Syksyllä menee hoitoon ja sitten varmasti uudet systeemit, mutta näin mennään koska meille paras vaihtoehto.

Vierailija
9/9 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huomaamatta. Päivähoidossa oli jo pari kuukautta harjoiteltu sisänukkumista ja tästä sairastelusta lähti liikkeelle pitemmät ja paremmat sisäunet.