**MARRASKUISTEN TIISTAI**
Kommentit (17)
Taitaa porukka olla jo kesälomilla ja nukkuvat tietenkin pitkään... Oma loma alkaa viikon kuluttua ja töissä siis vielä tämä viikko. Sää on onneksi sen verran kurja, ettei harmita olla töissä:).
Eilen oltiin rakenneultrassa. Pelotti etukäteen ihan hirveästi, kun np-ultra + veriseula oli sen verran traumaattinen kokemus (sain silloin down-riskiksi 1:25 --> lopulta kromosomit olivat kuitenkin ihan normaalit). Onneksi kaikki oli hyvin ja vauvasta ei löytynyt mitään rakenteellista " vikaa" (kuten ultraaja asian ilmaisi). Oli todella mukava ultraaja, koko ajan selitti mitä elintä nyt katsotaan ja onko kaikki niinkuin pitääkin. Pikkuisen painoarvio oli 411 g eli oikein sopivasti näihin viikkoihin nähden. Sukupuolikin nähtiin, mutta sehän me tiedettiin jo etukäteen istukkanäytteen vuoksi. Pikkumies touhasi niin kovasti kohdussa, että ultraaminen oli välillä jo vaikeaa.
Liikkeet tuntuvat kokoajan paremmin ja kyllä vauva liikuskelee useampaan otteeseen päivän aikana. Yleensä innostuu potkimaan, kun istun tietokoneella. Ei kai tykkää näppäinten äänistä...
Viikkoja tänään 21+2
Tänään saadaankin taas paljon ultrakuulumisia :-)
[b]Aino07, Ama-riia ja Reviisori[b], onnea hyvistä ultrakuulumisista!
(.) Terveisiä neuvolasta. Oli taas ihanaa ja helpottavaa kuulla Nuun sydänäänet ja liikuskelu, kun en oikein itse vielä niitä liikkeitä tunne. Tai kyllä siellä masussa jotain möngerrystä on, mutta vaikea varmaksi sanoa, onko kyseessä Nuu vai lihapulla ;-) Kohdun korkein kohta oli kasvanut jo yli navan ja SF-mitaksi saatiin 19,5 cm. Aika huima luku näihin viikkoihin nähden... Saas nähdä, millainen vonkale Nuu onkaan syntyessään!
RvaRuljanssi ja Nuu rv18 tasan (Jiihaa!)
Rakenne uä:ssä on nyt sitten käyty ja kaikki oli hyvin!! Pikkuinen makasi koko ajan kaksinkerroin joten kätilöllä oli aika työ löytää kaikki kädet ja jalat =). Eipä tuo taapero edes häiriintynyt mistään tönimisestä, makaili vaan käsi poskella ja varpåaat korvissa =). Sukupuolta ei saatu selville kun asento oli niin mykkyräinen. Rakenteet vastasi viikkoja päivälleen. Painoarviota ei vielä annettu? Oli ihana tietää että kaikki on niinkuin pitää.
Seuraava neuvola onkin vasta 19.7. Olen tullut siihen tulokseen että otan tuon pakkauksen kuitenkin, on sitten edes muutama uusi vaate päälle =). Mutta nyt täytynee hakea nuoriso tarhasta kotiin.
Leppoisaa sadepäivänjatkoa kaikille =)
Eppuliina 20+4
Painoa on tullut 6kg vrt. alku painoon, paineet oli 123/58, Hb 110, sydän löi, sf-mitta 16, pissa normaali jne. Sain Kelan paperit täytettäväksi. Suosittelivat lisärautaa kun on Hb noin alhaalla, normaalisti mulla on 140-150 välillä ja viime raskaudessakin 120-130.
Jotenkin tämä toinen raskaus etenee ihan hurjaa vauhtia. Kohta ollaan puolessa välissä! Edelleen oksennan aamuisin, on vähän väsymystä ja maha tuntuu kovin isolta. Muuten menee ihan hyvin. ;-)
Rv 19+6 " Lilla"
Hiljaista on. Pitäiskö pino laittaa parille päivälle kerrallaan näin kesä aikaan.....
Reviisori:Hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin! Ja seinäjoella on mukavaa väkeä töissä äitipolilla. Itselle ainakin on osunu aina mukavaa henkilökuntaa. (paitsi viimmeksi kätilö)
Katsoin että mennään samaan sairaalaan, osutaankohan yhtä aikaa!!!
Eppuliinalle myös onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!
Itsellä ultra huomenna. Onneksi on jo aamusta niin ei tartte kokopäivää odottaa. Neuvola on sitten 3.7 jossa saa tietää paljonko sf-mitta on kasvanut. Masu on aikaki kasvanu huimasti ja asukki on tosi kova jumppaamaan.
S.loma on loppu ja huomenna olis iltavuoro. Saas nähdä kuinka paikat kestää vai onko jo to ku selkäänsä saanu.
Nyt ei auta kun ottaa imuri käteen, sen verran jo paljon noita koirankarvoja on pitkin lattioita.
72oinas 21+4
Voidaanpa hyvinkin osua samaan aikaan, kun lasketussa ajassa ei ole kuin kaksi päivää eroa. Minut tunnistaa siitä, että vierailulla käy vauvan kolme ihanaa isoveliä...
Moni oli käynyt ultrassa tai neuvolassa ja kiva kun kaikki on ollut ok.
Omaan napaan ei uutta.
Juhannuspäivänä tuli puolivälin rajapyykki vastaan, sitä jo kovasti odottelin.
Pähkinä kovasti masussa touhuaa. On niin ihana tuntea montakin kertaa päivässä, kun toisella touhua riittää.
Koiruus varmaan aistii et olen raskaana, aina se on ollut eniten mun perään mut nyt tuntuu etten vessaankaan meinaa päästä yksin niin kovasti mua vahtii ja seuraa.
Naapurille tossa ovella huutelin yks päivä ni heti oli takanani murisemassa.
Yli kiltti tapaus kun toi meidän koiruus on, rottweiler on rodultaan, ei ikinä lenkillä murise tai hauku vastaantuleville vaikka sille kuinka rähistäisiin.
Mua vähän jännittää tulevaisuus et tuleeko siitä mustikka tai sit yli huolehtivainen kun vauva syntyy, mut sen näkee sit.
Olen tässä odotellut et toi vesisade loppuis et pääsen koirulin kanssa ulos, mut ei näytä loppuvan eli nyt on pakko lähteä.
oikku ja pähkinä 20+3
ps. tervetuloa uusille jotka juhannusviikolla kirjoittelitte.
pss. Kaalilaatikko, KalleNalle ja Tosca; minä myös Pirkanmaalta, Ylöjärveltä la10.11 ja Taysiin menossa et siellä taitaa meitä Marrasmasuja olla ruuhkaksi asti =)
Tänään käytiin siis rakenneultrassa, ja kaikki oli hyvin. Itsepäinen kaveri vissiin tulossa, kun ei meinannut eka millään näyttää niskaansa, (sieltä piti kuulemma jotain mitata) ja sitten ei nassuaan kääntänyt meihin päin millään. No, tuo niska saatiin lopulta mitattua, kun aikamme ooteltiin, ja yks kuva saatiin vaan sivuprofiilista. Sukupuolikin jäi arvoitukseks, kun vauva oli jotenkin niin päin, ettei saanut selvää ja laittoi kädenkin vielä eteen:) Nää meijän vauvat haluaa ilmeisesti pitää iskää ja äitiä jännityksessä:) Esikko teki kans saman jutun, ettei saatu sukupuolta selvitettyy..
Nyt pitää lähtee syömään, jotenkin jännitti niin paljon, ettei aamulla saanut kunnolla syötyä..
Milenna ja " Onni" 20+3
Ekaks onnea kaikille jo rakenneultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista.
Juhannus tuli juhlittua ihan kotosalla. Esikoinen oli innoissaan isovanhemmistaan, jotka siis kyläilivät meillä koko juhannuksen. Olihan mukavan rentouttavaa.
Rakenneultraa saa odotella vielä pari päivää, torstaina aamupäivästä sitten viimein sinne pääsis. Sain esikoiselle hoitajan, niin mieskin pääsee mukaan. Vähän jännittää jo nyt. Liikkeitä on tänään tuntunut taas reippaammin kuin pari edellistä päivää, eilen olin jo huolissani, että ollaankohan masussa vielä elossa, mutta illalla kun oli aikaa keskittyä niin potkuja tuntu. Potkii vaan selkään päin (tai kylkiin päin) niin ei tunnu kauheen selvästi. Tilaa on pikkuisella vielä pyöriä paljon.
Esikoisen unien jälkeen ajattelin lähtä vähän alennusmyyntejä katteleen, kun ei tuolla ulkona oikein viiti touhuilla kaatosateessa. Jos löytäis vielä jotain mammavaatetta itselle ja esikoiselle jotain kivaa uutta vaatetta.
Eipä kummempia täältä, taidan lähtä vähän lepäileen kun unet maistuu vielä esikoisellekin.
Hertta rv 19+4
oikku69:
pss. Kaalilaatikko, KalleNalle ja Tosca; minä myös Pirkanmaalta, Ylöjärveltä la10.11 ja Taysiin menossa et siellä taitaa meitä Marrasmasuja olla ruuhkaksi asti =)
Esikoista kun olin synnyttämässä meitä oli parhaimmillaan neljä silloista helmikuista TAYSissa samalla osastolla :).
Mä siis asun Kangasalla ja la on 14.11. Edellisessä raskaudessa jouduin osastolle jo parisen viikkoa ennen synnytystä, raskausmyrkytys nääs. En kuitenkaan usko, että sama toistuu. Toivottavasti ei :-o. Onneksi olen kova lukemaan, muutoin en olisi jaksanut sängyssä maata.
Harrastuksiaan taisi joku kerrata -lukemisen lisäksi tykkään käydä leffoissa ja suppeahko DVD-kokoelmakin löytyy. Tietokoneen ääressä viihdyn päivittäin. Liikun säännöllisesti (se on se koira...) ja muutama viikko sitten lopetin rakkaimman harrastukseni eli itsepuolustuslajit ja -menetelmät. Ai niin, ja ammatiltani olen luokanopettaja (tällä hetkellä tosin työtön kotiäiti :P). Freelance-hommina teen eräänlaisia ATK-koulutuskeikkoja silloin tällöin. Semmoista.
Shakatak, esikoisen plussasin 27.5., kyllä ne tulevat helmikuiset jo kohta tietää :).
Sohvalle maate ->
KL ja silakka, rv. 19+5.
Tänään paukahdettiin sitten uudelle viikkoluvulle, eli puolivälissä mennään ja rv20 täynnä. Hui kauheata miten nopeasti nämä viikot on menny. Vastahan minä jännäsin tuolla kuume puolella ja plussasin.
Alennusmyyntejä on tullut kierrettyä urakalla tänään ja eilen ja mukaan on tarttunut valtava kasa vaatteita vauvalle.
Huomenna ois sitten se rakenneultra. Saa nähdä saadaanko me sukupuolta tietoon. Päätettiin että halutaan tietää se jos ne vain suostuu sanomaan ja vauva haluaa sen näyttää.
Jeps, nyt ruuan laittoon ja kotihommiiin.
Sanle ja DJ rv 20
kirjottelis vaikka mitään ihmeellistä ei oo tapahtunu. Uus rakkenneultra olis sit huomenna illalla kun halusin miehen mukaan ja on kummiskin iltaan asti töissä, ei nyt jännitä enään niin paljoon kun sillon ekalla kerralla kun tietää että kaikki on suurinpiirtein ok (aivot ja sydän kattomatta kunnolla kun ei viimeks ruvennu tutkiin) sano kyllä sillon että päässäkin kaikki niinkun pitäis,mut huomenna saa tutkittua kunnolla.
Naureskelin tossa että kai se LA siirtyy nyt kaks viikkoo eteenpäin kun neuvolan täti on kokoajan sanonuettä kohdun mukaan olis kaks viikkoo edellä ja ultran mukaan kaks viikkoo jäljessä, mut eihän noist tiä :) mulla kun toi masu on ollut jo pidemmän aikaa isohko niin äkkiä vois luulla että olis jo paljon pidemmällä. Noh se on pääasia että vaavilla on kaikki hyvin, 2vko sinne tänne, sit olis ruvennu ihmetyttään jos olis ollu esim. kuukauden jäljessä.
Tiitiäinen on taas tänään kovasti potkutellu ja potkas koiraakin kirsuun kun sohvalla löhöilin ja meitin veeti tykkää nukkua pää sylissä, onhan se semmonen mamman kulta, ainut este on että hän painaa sellaset 60kg mut ei onneks oo kokopainolla mahan päällä, on uskonu kun sanottu et ei vauvan päälle saa mennä;) oli koirakin ihmeissään et mikä se sielt mahast koppas kuonoon eikä uskaltanu pistää päätä enään syliin.
Liitoskivut oli aikas mahtavia taas tossa su-ma eikä oiken päässy käveleen kunnolla, kaupassakin sain ukon perässä hiihtää ja valittaa kokoajan että älä mee niin lujaa vaik toinen melkein laahusti.
Onneks tuo tiitiäinen on ruvennu nouseen tuolta alhaalta ku on tykänny majailla ihan siinä kohdunsuun päällä ja sit ku viä ollu vessahätä ja kaveri monottanu alas ni ai että on tuntunu ilkeeltä, sanoinki et mun täytyy kans varman ruveta käyttään vaippaa jos sattuu vahinko käymään.
Eipä kait täs muuta, ilmotellaan huo et mitä ultrassa sano:)
Nyt täytyy ruveta tyhjentään tiskivuorta :/
möhö ja kääpä 19+6 (huomen ollaan meki sit puolivälissä VIHDOINKI)
Koita freya jaksaa vatsataudin kanssa! Ei ole varmasti hääviä...
Kiva kuulla, että Reviisorilla, eppuliinalla ja Milennalla oli kaikki hyvin ultrassa (sori jos joku vielä unohtui)!! Meilläkin oli tänään rakenneultra, ja kaikki oli pikkuisella sen mukaan kunnossa. Painoarvio 370 g, pituutta n. 20-22 cm. Eli semmoisen jauhelihapaketin verran sikiö nyt painaa... :) Vauveli oli raivotarjonnassa, joten sukupuolta pystyi hyvin tiiraamaan pepun alapuolelta. Ultraajan (th) mukaan näytti enemmän tytöltä kuin pojalta, mutta pippeli saattoi olla ylöspäin, joten ihan hyvin voi olla kumpi vaan. Ihana fiilis, kun kaikki oli hyvin. Päivän vielä kruunasi, kun proffani ilmoitti, että graduni on hyväksyttävässä kunnossa. Vielä pitäis vähän joitain juttuja katsoa ja miettiä ja sitten voi senkin vihdosta viimein palauttaa. Nimim. yliopistolla kirjoilla vuodesta -96... Ikuinen opiskelija yllättää kaikki ja valmistuu sittenkin! ;-)
Jep, nyt meen pötköttämään, kun oli niin " rankka" päivä, ettei kykene enää muuhun.
tosca ja masuvauveli rv 20+1
Meil oli esikoisen entinen kerhokaveri kylässä joten ilta vähän venähti. Mukavaa oli nähä pitkästä aikaa ja riehumisekski ehti touhu mennä :) Muuten mentiin taas sisseinä päivällä leikkipuistoruokailuun vaikka vettä satoki. Ruoka ainaki maistu tytöille ja hyvää oliki ku ite sain syödä jämät!
--freya-- : Jaksamista ripulista toipumiseen! Se ikävä tauti ottaa kyllä voimat veks vaikkei ois raskaanakaan...
Ihania ultrakuulumisia oli ainaki reviisorilta ja eppuliinalta ja Milennalta ja Toscalta :) Ja hienoja neuvolakuulumisiakin ainaki RvaRuljanssilta ja Shakatakilta :)
Totta on Shakatak: jännä huomata ettei enää ite pitelekään perää vaan on jo tullu monelle kuukaudelle marraskuun jälkeen pino. Ja mehän aletaan olla jo puolessa välissä!
Hertta05: Mulla myös rakenneultra torstaina tosin vasta iltapäivällä! Saatiin myös tytöille hoitaja joten mies tulee mukaan. Olipas muuten vaikee saada ketään tyttöjä kattomaan ku on loma-aika. Ja muutamaa läheistä en viittiny vaivata ku tiiän et niil on töissä kiirettä.
Ja unet alkaa taas kutsumaan...
Tarald ja tiitiäinen 19+3
Hulabaloot....nyt on sitten koituduttu jälleen reissusta. Perjantaina lähettiin ajelemaan miehen ja maha-asukin kanssa kohti Norjaa...reittiä ei oltu koommin suunniteltu..aateltiin että minne nokka vie, niin sinne mennään..reitti olikin loppujenlopuksi todella kiva. Mahtavat vuonot ja vuoret nähtiin ja hyvä ilma oli....delfiinit nähtiin lofooteilla lautalla kun mentiin yli toiselta saarelta toiselle, mutta niitä valaita ei valitettavasti nähty tällä kertaa. Ehkä joku toinen kerta. :) Ihana reissu kuitenkin oli. Ja pikku asukki ei ollu kai moksiskaan, yhtenä päivänä tuli melko kivut mahaan, mutta se meni sitten ohi..oliko liene jotain supistuksia...:P?? Liikkeitä ei oo vieläkään tuntenu oikein kunnolla...välillä tuntuu että onkohan se edes hengissä tuolla masussa. Noh, huomenna sen näkee kun on taas neuvola-aika. Toivottavasti pikkusen sydän vielä normaalisti pompottaa...:)
Lukaisin läpi tämän päivän viestejä ja näyttää että monella on ollut rakenneultraa nyt ja kiva että kaikki on menny ok. Itselläni oli tuossa pari viikkoa sitten, mutta mun " ultraaja" oli kyllä niin hätänen, että ei siitä oikein mitään saanu selvää...harmillista. Mutta ainakin oli kuulemma kaikki kans ok silloin. :D
Minä oon pudonnu jo laskuistakin...en tiiä mikä viikko ja mikä päivä nyt menossa ;) heh...luulisin, että olis 20+jotakin...mutta huomennahan sen näkee ja kuulee :D
Nyt koisimaan, alkaa jo silmät vaappua siihen malliin...;)
Hyvät yöt.
ainakin mitä viime pinoista voi päätellä, ja siitä että vielä ei oo törähtänyt uutta alotusta tiistaille.
itse tässä vietän sairaslomaa koska turkista saatu ripuli (joka ei ota tajutakseen että on ei toivottu vieras) vei voimat niin pahasti että pienetkin ponnistelut saa läähättämään ja joutuu istumaan että pysyisi tolpillaan. tänään tulee hyvällä säkällä labratulokset ja saisi tietää että mikä pöpö tässä on nyt sitten riivaamassa.
mutta se suolen toiminnasta :D
täällä masuvauva on varsinainen kung-fu mestari. monottelee niin kovaa varsinkin iltasin että ei voi kun nauraa mahan hytkymiselle. välillä tekisi mieli pitää kaukosäädintä tai jotain mahan päällä, ihan vain nähdäkseen onnistuuko jo paapero heittämään sen huutin tutteriin :)
ensi tiistaina olis taas neuvola ja siellä varmaan saa sitten kelan papereita mukaan täyteltäväksi. kauheella vauhilla menee aika. vasta tuijoteltiin onko yksi vai kaksi viivaa ja nyt puoliväli hurahtanut ohi. huih! kohta joku käskee ponnistamaan :)
nyt teetä napaan. moik
freya ja pipana rv 22