Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten opetan 4!! vuotiaan nukahtamaan itsekseen??

Vierailija
25.06.2007 |

tyttöä nukutetaan 10min-puoli tuntia joka ilta. Miten ihmeess oppii nukahtamaan itse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muuta tarvita tuon ikäiselle?

Vierailija
2/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni pahimmillaan toista tuntia :(.

Noh, olisihan se aika oppia nukahtamaan yksin. Meillä 4 vee on alkanu vähitelllen nukkumaan itse ja konstit ovat olleet monet...

Siis ensin iltarituaalit pesut, sadut, pusut, iltarukous, ja pari minuuttia vieressä...

ja lastenmusiikkia soimaan

ja ovi auki ja ensin äiti/isi käy vessassa ja muuta touhua ja lupaa tulla katsomaan... aikoja pidennetään ja lasta kehutaan, kun osaa olla rauhassa sängyssä yksin.

Sängystä ei saa nousta hillumaan!!!

Meillä käytössä LAHJONTA :).

Siis aina kun nukahtaa itsekseen saa tarran ja kun tietty määrä tärroja koossa (meillä kahdeksan) saa lahjan - meillä saa valita itse lelun.

Tämä on ollut tehokkain :).

Välillä ei ole sujunut ilman vanhempaa, joten olen joskus vielä nukuttanut mutta sitten tarraakaa ja silti on taas jatkanut yrittämistä toisena iltana.

Muista kehua että lapsella on hyvä mieli, kun koettaa yksin odottaa unta. Raivoamalla uni ei varmana uskalla tulla ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulta iltaisin liikenee se max puoli tuntia niin ei kai siinä ole ongelmaa. Pääasia, että lapsi nukahtaa?

Vierailija
4/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista..

Vierailija
5/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljää lastamme on pieninä nukutettu ja ovat ihan itse oppineet nukahtamaan itsekseen ilman eri kikkoja. Siis jo ennen eskari-ikää hoksaavat että on ok nukahtaa yksin.

Vierailija
6/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutetaan, tosin siihen ei yleensa mene kuin 15 min. Ma luen sadun ja sanon etta menen nyt pesemaan hampaat, tulen sitten katsomaan onko uni tullut. Mutta mun mies on totuttanut lapsen siihen etta istuu sangyn vieressa lattialla ja paijaa siihen asti kun lapsi nukahtaa (usein mies nukahtaa itse myos istualleen...). Musta se on holmoa mutta kun se siita tykkaa niin tehkoon, ei kai se rikos ole.

Vierailija
7/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä se 15 min on poissa jos lapsi nukkuu sitten rauhallisen yön? Ei niitä enään kohta nukuteta ja jos nukutetaan on nukuttajat ihan toisia kun vanhemmat :D

Vierailija
8/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität lapselle, että nyt hän on kasvanut niin isoksi, että tavat muuttuvat ja sitten todella muutat ne tavat. Entiseen ei palata.

Vierailija
9/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapselle (joka 3,5 saakka nukkunut pääsääntöisesti vanhemman vieressä) luvattiin mieluisa lelu, kun oppii nukkumaan omassa huoneessa. Tuttujen iltarutiinien jälkeen omaan sänkyyn, lyhyt satu luettuna tai äänikirjasta ja sitten lapsi jää itse odottamaan unta. en olisi uskonut, että onnistuu, mutta kannattaa kokeilla. 4-vuotias on jo aika iso ja hänen kanssaan sopimusten ja suunnitelmien teko onnistuu. tsemppiä!

Vierailija
10/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ovat niin levottomia nukahtamaan yksin. Omista lapsistani tämä kolmas eli kuopus on juuri tämmöinen. Luulen että aika näyttää teidänkin kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan