** SYKSYN toiveet, vko 26 **
 Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10529620&p=6&tm…
 Juhannus on taas ohi. Tuli syötyä paljon, torstaina varmaan neuvolan vaaka menee epäkuntoon.. Oli kyllä mukava levätä, kun sukulaiset puuhalivat niin paljon tuon esikoisen kanssa. Meillä kotona on remonttityömaa, joka vähän jo kyllästyttää. Lievästi sanottuna. Mutta ehkä tämä pikkuhiljaa tästä edistyy nopeammin, kun mieskin on lomalla. Viikot vierivät tosi nopeasti vielä, vaikka oma olo alkaa olla jo tukala monin eri tavoin. Ekat raskaudesta johtuvat yövalvomisetkin on jo koettu. Pari tuntia yöllä valvomista ilman mitään kunnon syytä. Onneksi olen lomalla ja esikkokin on nyt nukkunut ihan hyviä yöunia.
 Västis ja Taimi 32+3
Kommentit (8)
 Pistänpä minäkin tämän viikon kuulumisia.
 Hämmästyttävää miten paljon kaikilla on jo viikkoja, niin se vain aika rientää. Ja kaikilla näyttää olevan jos jonkinlaista remonttia. Minusta on ollut ihanaa viettää stressitöntä kesää pitkään aikaan. Nyt onkin itse asiassa eka viikonloppu kotona tänä kesänä. Saas nähdä jääkö ainoaksi... Tosin talossamme oli joku putki pamahtanut ja vessa ja kylppäri oli vedettä, keittiöönkin tuli vain kuumaa vettä ja tottakai meillä oli vieraita! Soitin sitten talohuoltoon ja avasivat onneksi toisen rapun saunatilat, niin pystyi käymään pesulla ja vettäkin saatiin haettua varastoon.
 Kissa on kunnossa, maksa- ja munuaisvika oli kadonnut. Kovasti maalla olo piristi herraa ja nyt kun saa taas normiruokaa syödä, niin maistuukin ihan hyvin. Edelleenkin sillä on " kohtauksia"  jolloin pelkää tytön leluja, kenkiä yms.
 Neuvolassa kävin viime viikolla, kaikki etenee oikeastaan aika lailla samalla tavalla kuin tyttöäkin odottaessa. Närästää tosin vähemmän ja massu on suurempi, sf- mitta oli jo melkein 24. Ensimmäinen lääkäri onkin sitten reilun parin viikon päästä.
 Se onkin sitten kesäkuu ohi. Mukavaa heinäkuuta!
 -kärttyli&pikku-kärttyli 24+2-
 Iloista Heinakuun Ekaa!
 Meilla laski lammot ' normeihin'  eli nyt niitten + 47-+52 helteitten jalkeen palauduttiin normaaleihin +32 - +36 asteisiin ja hyva nain. Vielahan taallakin tuo pyrahdys tulee ihan normaalistikin tuossa elokuussa.
 Rannalle menoa tanaankin tiedossa; ei ihan kauheesti huvittais, mutte mentava se on etta tytot paasee pulikoimaan; talo on muutenkin niin hiljanen kun kaks keskimmaista on tadillaan.
 Eilen shoppailtiin urakalla; jalat oli sitten klo 23 kun sankyyn paasin aivan loppu- turvotus vaivaa aika hurjasti varsinkin oikeella kadessa ja jalassa! Sormukset oikeelta piti ottaa pois.
 Mitapa tanne kummempia; vuokrakamppaa etitaan ja taisi loytya mulle vihdoin se 8- paikkanen autokin mita ollaan etitty... sormet ristiin etta sen saisin.
 Voikaahan hyvin ja Jushkalle peukkuja tulevaan. Mulla on toisinpain etta LA olis vasta 15.9 mutta gyne ja toinen ultralaakarikin kaski asennoitumaan jo 15.8 eteenpain vauvan tulolle!
 - levinia ja Hope rv 29+1-
 Leivoin tuossa pullaa ekaa kertaa sittten varmaan 10 vuoteen. Alkoi niin tehdä mieli pullaa, ja tietty uusi keittiö on pullan tuoksua vailla. =)
 Ja, ehkä tää äitiytyminenkin jotenkin vaikuttaa että pittää saada pullan tuoksua.. ;)
 Tänne ei kummempaa, kodin siivoaminen keittiöremontin jälkeen on tällä mahalla ollut suurempi urakka kuin alkuun ajattelin.
 Toisaalta, siivoaminen ja huhkiminen ei ole saanut MITÄÄN aikaiseksi, ei ole supistellut ollenkaan. No joo, eilen illalla koin ensimmäisen aavistuksen kipeän supparin, kesti max 10sek ja meni menojaan. Eikä tuonut kaveriakaan mukaan, joten se siitä. =/ Harmi, koska mä oisin jo ihan valmis tapaamaan Naksulaisen.
 Koitanpa tässä vähän ryhdistäytyä vielä loppumetreillä kuulumisia kirjoittelemaan. Tiedä miten kauan tässä vielä odotellaan..
 Jushka ja Naksu 38+4
 voi kun juhkalla on jo paljon viikkoja kasassa, justhan sä plussasit :)). Muuten olenkin taas jälleen ihan pihalla mitä tänne kuuluu, meillä on ollu 2vk netti " muuttamassa"  aj vihdoin saatiin se eilen toimimaan. Remppa ja muutto alkaa olla loppusuoralla, siivousta vaille valmis on se entinen asunto, nykyinen onkin sitten pommin jäljiltä ku kaikki tavarat onv aan heitetty sisään. Ei ollu kyllä mikään mukava muutto tässä elämän vaiheessa, mutta ohi nyt kuitenkin on.
 Pahoinvointi on hellittänyt jo viikko sitten, ihan vaan ku napista ois käännetty se jäi pois. Ultrassa oli kaikki hyvin, ja pienokainen esitteli itseään oikein kunnolla, imi peukkua, raapi päätään ja heilutti meillä molemmilla käsillä. Niin ja laskettu aika varmistuii 28.12.
 jaksuja vaan kaikille!!!!!!!!!!!!!!
 tarmatu rv 13+4
 Kiva kun löytyi uusi pino, eilen jo etsiskelin, mutta jotenkin vaan ei saa itse aloitettua..
 Oi, Jushkan pullantuoksu kuulostaa ihanalta. Ehkä mäkin sitten ryhdistäydyn keittiöhommien suhteen kun työt loppuu tämän viikon jälkeen. Ainakin ennen synnytystä on hyvä saada pakkanen täyteen valmista ruokaa ja leivonnaisiakin. Jushkalla tosiaan tuo hetki voi koittaa ihan lähipäivinä..
 Omassa olossa ei valittamista. Viime yön nukuin paremmin kuin varmaan kuukauteen, kertaakaan en herännyt, mikä on nykyään harvinaista, yleensä ainakin kerran joutuu vessaan kömpimään. Ja nuo Västiksen mainitsemat unettomat tunnit yöllä on mulle ollu tuttuja jo koko raskauden ajan, sitä vaan herää yöllä ja vaikka tuntee olonsa väsyneeksi kun herää niin millään ei vaan uni tule. Aamulla on sitten kurjaa kun töihin pitäisi raahautua.
 Neuvola oli viime viikolla ja painoa ei onneksi ollut tullut edellisestä kerrasta yhtään. Yhteensä on jo kuitenkin 10kg tullut, joten ihan riittävästi, tai liikaakin. Vauveli oli kääntynyt poikittaisesta asennosta pää alaspäin. Toivottavasti pysyy noin loppuun saakka. Kaikki muutenkin hyvin.
 Mukavaa viikkoa!
 Jondeliini ja pikkuinen 30+3 (jihuu, viimeinen neljännes..)

Ja taitaa sadetta olla luvassa koko viikoksi. Tässä olossa ei tuo sadekaan haittaa. Pihaa ei tarvitse kastella ja oma olo pysyy parempana. Toisaalta kauhistuttaa, miten jaksaa vielä monta viikkoa ennen vauvan syntymää tässä kropassa. Toisaalta aika meneen niin hurjaa vauhtia, että tulee vähän kiirus olo saada kaikki valmiiksi. Onneksi makuuhuoneremontti alkaa näyttää yhä enemmän valmiimmalta. Sotkua on vielä hillittömästi. Uskon, että Jushkalla voi olla siivoaminen noilla viikoilla hankalaa. Kyllä itselläkin on jo kaikki könyäminen ja kumartelu aika hankalaa. Jos joskus saakin lattian vapaaksi tavaroista ja alkaa kaivaa imuria, voi tyttö olla sotkenut lyhyessäkin ajassa lisää tavaroita lattialle. Siinä vaiheessa ei paljon hymyilytä.Onneksi miehelläkin on lomaa, niin saadaan varmaan tämä kämppä ehkä jo tällä viikolla jonkinlaiseen kondikseen.
 Jushkan viikot ovat kyllä jo aika kunnioitettavat. Vauva syntyy siis milloin vain. Varmaan alkaa olo olla jo aika odottava. Toivottavasti ei menisi yliaikaiseksi, ainakaan paljon.
 Tatamunkin viikot ovat jo hyvät. Hienoa, että näitte vauvan ultrassa ja kaikki oli hyvin.
 Jondeliinilla ihan hyvin, jos painoa ei ollut tullut yhtään joidenkin punnitusten välillä. Minulta tuo ei onnistu sitten millään. Saa nähdä, kuinka lähellä meidän vauvat syntyvät, kun lasketuissa ajoissa ei ole kovin paljon eroa.
 ( . ) Napa paisuu vaan, uusia raskausarpia on tainut tulla pari tuohon navan ympärille. luulin, että säästyn niiltä, mutta en näköjään. Vatsanahka venyi jo edellisessä raskaudessa paljon, mutta nyt näköjään enemmän, vaikka sf-mitta ei olekaan isompi. Alapäässä on inhaa nipistelyä usein ja on muka pissahätä kävellessä, vaikka sitten ei juuri mitään tulekaan. Vauvan pää vain taitaa olla nyt aika alhaalla. Edelliseen raskauteen verrattuna vatsa on paljon alempana. Onneksi öisin saa nukahdettua usein melko heti heräämisten jälkeen. Varmaan ne suuremmat yövalvomiset ovat vasta edessä ja olen vähän saanut taas niistä muistutusta. Tänään kävin hemmottelemassa itseäni jalkahoidolla. Sain sen läksiäislahjaksi työpaikasta. Oli mukavaa, kun itse en enää oikein jalkoihini yletä. ;) Nyt vielä olisi muutama muu hemmottelu odottelemassa miehen kesäloman aikana. Voi olla, että syksyllä ei paljon pääsekään kotoa irtautumaan. Vauvan vaatehankintoja tekisi mieli vähän enemmän tehdäkin (vaikka vaatteita onkin tarpeeksi), mutta vielä ei ole sitä lipastoa, mihin niitä vaatteita laittaisi. Ehkä sitten ensi viikolla. Kestovaippatilauksen laitan menemään loppuviikosta tai ensi viikolla. Olen optimistinen, että saan sen lipaston parin viikon sisään. Mies selvästi katsoin vaimonsa huumorintajua, kun ehdotti vanhan lipaston etsimistä ja sen entisöimistä. Onneksi tajusi, että nyt tuolla asialla ei vitsailla, eikä lipastoa voi odottaa ensi vuoteen. Nyt uhkaa tulla romaani, joten mukavaa viikon jatkoa!
 Västis ja Taimi 32+4
 Mun puolesta tämän viikon voi vielä sataa, mutta ens viikolla kun alkaa meidän perheen loma niin olis kiva päästä auringosta nauttimaan.
 Västis mietti, että miten lähekkäin meidän vauvat mahtaa syntyä. Omasta puolestani voin sanoa, että yritän ainakin henkisesti varautua odottelemaan reippaasti yli lasketun ajan (1.9). Esikoinen meni yli 8 päivää ja äippäpolilla olivat vahvasti sitä mieltä, että siihen kannattaa varautua nytkin..joo, yritetään, helppo sanoa nyt, mutta sitten syyskuun alussa oon ihan varmasti jo toista mieltä..  Ihan tyhmää ja naurettavaa, mutta esikoisen loppuodotuksessa ahdisti sekin, että laskettu aika oli toukokuun 25. ja kaikki sitten ottivat tuon toukokuun niin kirjaimellisesti, että kun ei vauvaa vielä toukokuussa ollutkaan niin jopas sitä ihmeteltiin ja kyseltiin. Nyt varmaan tuo syyskuu pitää paikkansa ;) Vaikka mies kyllä eilen väläyttikin, että voihan se olla, että vauva päättääkin syntyä jo elokuussa, se mahdollisuus ei ole kyllä  käynyt mielessäkään..
 Jostain kumman syystä viime päivinä vauvan sukupuoli on ruvennut mua askarruttamaan aiempaa enemmän. Miehellekin jo sanoin, että hänen vastusteluistaan huolimatta olis pitänyt kysyä silloin ultrassa mitä näkyy..Olen kai vähän malttamaton.
 Nyt taidan lähteä töistä kotia kohti, mukavaa loppuviikkoa!
 Jondeliini ja pikkuinen 30+4

Jondeliini: Oma laskettu aika on onneksi keskellä elokuuta, niin useimmille vain olen sanonut vauvan syntyvän elokuussa. On ainakin kaikkein todennäköisintä.
Meillä on nyt makuuhuone!! Ihanaa. Vielä riittää siivottavaa remontin jäljiltä ja siivoaminen ei tämän mahan kanssa ole mitenkään nautittavaa, mutta silti ihanaa, että remontti on pölyn suhteen ohi. Vielä taitaa mies maalata eteisen, mutta sen ei pitäisi paljon pölytä.. ;) Ensi viikolla pitäisi saada vauvalle lipasto ja alan sitten pesemään vaatteita. Ihanaa. Nyt on kone pyörimässä sitruunahappopesulla, jos saisi puhtaan koneen pitkästä aikaa. Vaikka olenkin aika vähän jaksanut touhuta, kun esikoisenkin kanssa menee niin paljon aikaa, niin kaikki kodinkoneet ovat kyllä puhdistuneet tässä viime aikoina pakastimesta lähtien..
Neuvolassa kävin tänään. Ekaa kertaa oli mies ja tyttökin mukana. Mies ei tässä raskaudessa ole neuvolassa käynyt, edellisessä kylläkin. tyttö oli suu muikeana, kun kuuli vauvan sydänäänet ja potkut doppleriin. Kotona tyttö kyllä mietti, että täti sanoi, että äidin pissa on puhdas. Siinä riittää pienelle mietittävää, kun en oikein osannut varmaan hyvin selittää, mitä täti sillä tarkoitti. Vauva on rt-tilassa ja hemppa ja verenpaineet parempia kuin viimeeksi. Siis hemppa nousussa ja verenpaine alhainen, mutta hyvä ja noussut viime kerran tosi alhaisista lukemista. Selvästi on kyllä piristänyt oloakin, kuten viileät ilmat. Nyt kyllä alkaa olla jo ikävä niitä kesäisempiä ilmoja, mutta niistä taitaa saada nauttia taas ensi viikolla.
Mitkäs lämpötilat Levinialla on nyt? Kyllä on säät taas vaihdelleet ympäri Eurooppaa.
Västis ja Taimi 32+6