Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOT vk 26

25.06.2007 |

Eli aika jussin jälkeen...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VYÖHYKETERAPIASTA: Minä käytin kakkosta sellaisessa, ja kyllä se tuntui vauvaa helpottavan, vaikka itkut eivät salamana siihen loppuneetkaan. Sain myös ohjeita, miten itse voin hieroskella vauvaa kotona. Kosketus tuntui selvästi rentouttavan joka kerta.

UUSILLE TERVETULOA!!

Ihana ja kaunis juhannus oli, mutta mukava olla taas " tasaamassa" kotona. Nähtiin valtavasti tuttuja ja sukulaisia, ja yövyttiin siellä täällä, mikä näkyikin eilen lapsissa. Vauvan kanssa meni ihan kivasti, mutta isommat olivat hmmm... Mies alkoi jo eilisen perusteella perua suunnittelemaansa Saksan-reissua. Keksi siis viime viikolla, että lennetään Saksaan, ostetaan sieltä matkailuauto ja kierrellään sillä vähän sielläpäin. Itse olen tänään suunnitellut hieman maltillisempaa reissua etelään (asutaan siis Oulussa), joka ulottuisi *ehkä* Viroon tai Ruotsiin. Omalla autolla mentäisi siis ja minun suunnitelmissani asuttaisiin hotelleissa tms. Aikaisemmat reissut ollaan tehty laina-asuntovaunulla tai ihan preus lentokone-hotellisysteemillä. IDEOITA TAI KOKEMUKSIA? Miehen loma alkaa ensi viikolla, ja voi pitää ehkä elokuussa vielä pitämättömän isyyslomansa.

OM + vauveli 7vk + " iso" veli 2v 3kk + isosisko 3v 6kk

Vierailija
2/20 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yksikätisenä yritän jotain kuulumisia kirjoitella.. Jokapäivä tuntuu vaan ihanemmalta tämä vauva-arki, vauvakin tulee tutummaksi ja rakkaammaksi päivä päivältä jos tämän rakkaammaksi voi enää tullakkaan! kakkosemme oli koliikkivauva joten sitä enemmän kai osaa nyt nauttia tällaisesta tyytyväisestä tapauksesta. meidän poika tuli nyt sunnuntaina 1kk. pienemmän isosiskon mustasukkaisuuskin alkaa huomattavasti helpottua, onneksi!! me oltiin Jussina mökkeilemässä, hyvin meni reissu. likat nautti kun saivat päivät pihalla temmeltää.

Imetys sujuu hyvin, päivisin ja öisin tulee hyvin maitoa mutta iltaisin kun poika on ensin pari tuntia lähes kokoajan rinnalla niin joudun loppuenlopuksi nukkumaan käydessä antamaan lisämaitoa. sitä meneekin n. 100ml. eli maito ei vaan riitä iltaisin.

meillä on ristiäiset parin viikon päästä ja pojasta tulee Miro.

nyt on mentävä kattomaan mitä tytöt puuhaa...

nauttikaa kesästä ja vauvoistanne!!

kata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on hiljaista toukojen palstalla!

k.a.t.a. kirjoituksesi kuulosti kuin itseni kirjoittamalta.Meidänkin pikku mies täytti su kuukauden ja vauva-arki on ollut niin kovin ihanaa ja erilaista kuin aiempien kanssa. Tytöt (10v,11v) olivat aikoinaan koliikkilapsia ja illat meillä oli tuskaisia ja itkuisia. Nyt tuntuu aivan oudolta kun kaveri on tyytyväinen ja hymyjä heittelee myös iltaisin. Meillä myös iltaisin tississä kiinni pari tuntia yhtenään ja olenkin miettinyt josko pitäisi illalla pulloon turvautua yhdellä syötöllä. Pitääkin tänään kokeilla.

LÄmpimiä ilmoja odotellen Pullis

Vierailija
4/20 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee.. Sisällä siis taitaa tämäkin päivä mennä..

Me oltiin jussina kans mökkeilemäs, tosin yöt mun kotona kun se on siinä lähellä. Oli mukavaa, poika sai ulkoilla kunnolla.. =)

Sunnuntaina mentiin sitten mun äidin ja lasten kanssa kylpylään yöksi, sillä oli sinne lahjakortti. Olipas mukava käydä uimassa ja syödä hyvä aamupala.. =)

OnnellinenMamma suunnitteli lomamatkaa.. Täällä samat mielessä.. =) Ihanaa lähteä matkalle! Me mennään Helsinkiin johonki hotelliin muutamaksi yöksi. Mun sisko ja pari ystävää asuu siellä, niin käydään niitä moikkaamas. Mies on töissä jotenka äitini lupas lähteä kaveriks. En ihan viitti noiden lasten kans yksin lähteä pitkää matkaa ajamaan.

Meillä pieni on alkanu kakkalakon. Kerran päivässä kakkaa vaan ja pieree ihan älytön! Ei kuitenkaan pahemmin itkeskele onneksi. Mutta kyllähän se ois suotavaa enemmän kakata..

Janskusta ja martinasta ois ainaki mukava kuulla! Missäs luuraatte?

No mutta pitää alkaa suunnittelee kauppareissua.. Harmi ku tääl pienes kyläs ei oo noita putiikkeja kovin, mulla kyllä aika kuluis aleja kattelles! =)

miitu, emäntä n. 1½kk ja isoveli

Vierailija
5/20 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistakaan millon oisin viimeks kirjoitellut. Varmaan kun ilmoitin vauvamme suntyneeksi toukovaaveihin..:) Sitä ei niin vain enää ehdikään rustaileen...

Meidän vauva on aikalailla perusvauva. Yöt nukkuu hyvin*kopkop*, iltatankkauksen jälkeen saatetaan vetää 7h siivut, mutta se on kyllä harvinaista:) Syö noin 4 tunnin välein muuten sitten ja ne perhanan kiusalliset masuvaivat ovat täälläkin yksi peikko. Aina ruokailun jälkeen on huutoa jos ei kakkoja kerkeä rykästä siinä syödessä. Cuplaton, rela-tipat ja disflatyl on ollut käytössä.

Noista disflatyl tipoista vauva sai allergisen reaktin. Keho tuli aivan täyteen näppyä ja oltiin jo päivystykseen lähdössä että mitä jos pahempiakin oireita ilmaantuu. Sairaalasta sanoivat että pitää tarkkailla lämpöä ja odottaa yön yli. Lääke jäi samantien ja seuraavana päivänä iholla ei ollut mitään. Luojan kiitos. On kuulemma harvinaista että disflatyl aiheuttaa allergiaa, mutta mahdollista kuitenkin. Varmuudellahan ei tiedetä johtuiko nuo näpyt siitä, mutta sopii hyvin yhteen. Pääasia että ovat poissa päiväjärjestyksestä.

Minäkin laitan tänne vielä näistä masuvaivoihin liittyvistä jutuista kun oli ollut puhetta.Nyt sitten annan maitohappobakteereita jauheena ja käymme vyöhyketerapiassa. Käyntejä on ollut jo kaksi ja tuntuu että ainakaan vielä ei ole ollut suuria muutoksia. Tänään ehkä pierut on kulkenu paremmin eikä ilma ole jäänyt niin pahasti masuun kummittelemma, mutta saatan tietty kuvitellakin. SEuraava aika on sunnuntaina. Toivottavasti auttaa!

Sämpyläinen sinähän olet rovaniemeltä? Me olemme myös, ja käymme täällä yhdellä tosi oaavan oloisella vyöhyketerapeutilla. Neuvolasta saa sen miehen yhteystiedot jos vielä tarvitset:)

Ristiäiset meillä on lauantaina, ja niemä ei ole päätetty vielä kokonaan, kääk:D Monella teistä oli kastajaiset vietetty, onnea teille!!!:)

Lähdenpäs ruokkimaan tuota neitokaista kun heräili tuossa, Kesänjatkoja kaikille äideille ja lapsille!:)

Vierailija
6/20 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan pitkästä aikaa!! Moni ns. vaki kirjoittaja on näköjään jäänyt " tauolle" kun on melkoisen hiljaista meillä täällä toukojen pinoissa. Ristiäiset on vietetty viikko ennen juhannusta ja tytöstä tuli Linnea Nelli Olivia. Linneahan syntyi suunnitellulla sektiolla kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja maanantaina tuli 8 viikkoa täyteen. Eillen olikin jo 2 kk neuvola ja mitat pimulla oli 5 560 g ja 57 cm. Tissimaito maistuu ja joudun lisäksi antamaan 2 kertaa päivässä n.100 ml lisää kun ei riitä niin ei riitä. Illalla sitten lisämaidon saatuaan nukkuukin hyvin eli tuosta yhdeksästä neljään viiteen aamuyöstä. Olenkin sanonut, että Linnea nukkuu paremmin kuin isoveljensä joka herää yleensä pari kertaa yössä ja kertailee päivän tapahtumia.

Mustasukkaisuuskin on astunut viimeisen viikon aikana kuvioihin ja kohdistuu kiukkuna ja tottelemattomuutena vanhempiin... kyllä ottaa hermoon välillä ja kovasti.

Nyt täytyy taasen mennä, mutta yrittäkäähän vaikka vain muutama rivi rustata kuulumisia, niin ei tiputtas tuonne toiselle sivulle!!!!

-tuuteliruu ja Linnea-

Vierailija
7/20 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi neiti nukkumassa ja vauva rinnalla.

kivasti ja rauhallisesti =) meni juhannus. yhtenä päivänä minä olin neitien kanssa mummulassa yötä joten mies sai grillailla kotona kaveriensa kanssa. mies ei meinannut millään päästää meitä lähtemään ja seuraavana aamuna lähetteli 9 aikaan viestiä et tulkaa jo kotiin. reppanalla oli jo ikävä meitä naisia!!!!

meillä on ristiäiset ensi sunnuntaina ja tytöstä tulee vella illusia! =)

mä olen muutamina öinä nyt nukkunut toisessa huoneessa ekan syötön yli ja mies on sitten toiselle syötölle eli n. klo 5 tullut herättämään. mulla on ollut samaa ongelmaa kuin silloin esikoisen vauva aikana, eli kun univelkaa keräntyy tarpeeksi uni ei enää tulekkaan. eikä oo kyllä kiva keskellä yötä syötön jälkeen odotella että koska se uni tulee...vai tuleeko lainkaan.onneks tilanne on nyt näyttänyt menevän ohi kun olen saanut nukkua univelkoja pois toisessa huoneessa, ihanaa. ja mies on kyllä ollut tosi kultainen kun on jaksanut hoitaa yö syöttöjä vaikka menee jo 6 aamulla töihin!

on ollut kova paikka myöntää itselleen että ei jaksakkaan ja että on pakko mennä nukkumaan. esikoisesta en ymmärtänyt tilannetta ja väkisin vaan koitin hoitaa yö-syötöt kun ajattelin että pakkohan mun on jaksaa kun muutkin jaksaa. koin itseni siis todella epäonnistujaksi kun menin toiseen huoneeseen nukkumaan.

nyt olen kuitenkin ollut itselleni lempeämpi =) ja hyvällä omallatunnolla olen nukkunut eri huoneessa!!!

Vella on kyllä rauhallinen tapaus. välillä ilma vähän häiritsee masussa, mutta muuten erittäin tyytyväinen ja iloinen pakkaus. yöllä syö siis 2 kertaa, päivisin n.3h välein. päiviin ei kyllä vielä olla saatu mitään kovin slkeetä rytmiä. onko muilla?

päiväunetkin on vielä pikkupätkiä koko päivän ajan, ei siis mitään pidempiä. Vaunuihin laitan aina nukkumaan aamupäivisin kun esikoisenkin kanssa lähdetään ulos mutta sielläkin täytyy välillä aina tuttia antaa...

tilanne helpottuu ehkä kun vähän vielä kasvaa isommaksi...

Nyt laittamaan lihapullat uuniin!!! Kirjotelkaas muutkin, on kiva lukea teidän kuulumisia!!!

-Alpukka, " Pinsku" 1v9kk ja Vella 7vko

Vierailija
8/20 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset huomenna ja kuten kuvasta näkyy, emäntä tormakkana touhuamassa, siis ei. Neuvolassa käytiin, vauvan vähän etukäteen ja viisivuotiaan vähän jälkikäteen. Yli viiden kilon mentiin ja painoa 54 cm. Seuraava käynti kuukauden päästä, heti mietinkin, että mihin sitten reissua..

Vauvan (ja taaperon) kanssa on toteutettu eri versioita lomasta. Punkaharjun lomakylässä viikon mökkeily kahden lapsen kanssa, minä ja lapset mentiin autolla ja isäntä seurasi moottoripyörällä perässä. Mökiltä päin sitten tehtiin kävelylenkkejä rattaiden ja vaunujen kanssa. Neiti 2 kk oli vähän eri mieltä siitä nukkumisesta. Mökkikylässä möllöttäminen on sinänsä ihan hauskaa, lähilaiturissa kävi aina risteily" alus" ja tuuttasi :-), lomailijoiden elämää sai seurata, lähellä oli metsäpolkuja. Läheisessä lomapuistossa ei käyty, koska lapset olivat sen verran pieniä.

Matkailuautolla kierrettiin kolmen lapsen kanssa, kun pienin 4 kk, Hailuoto, Oulunjärvi, Joensuu jne. Vaalassa on niin mahtavia hiekkarantoja ja ulappaa, että hakkaa mennen tullen etelän rannat.

Nyt neljän kanssa ajattelin, että jos semmoisia pistäytymisiä, yhden kahden yön poissaoloja kotoa, vaikka vain minä ja lapset. Vaan olen jotenkin nuokahtanut kotikoloon.

Menis päikkäreille. Ehkä tästä pölyjen pyyhintään tai jotain toimintaa. Huoks.

Vierailija
9/20 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sana ennen nukkumaan menoa :-)

Matkailusta: Me ollaan lähössä asuntoautolla parin viikon päästä tuonne Vaalan seudulle just, Oulujärven rannoille :-) Joku niitä kehuikin, hyvä, ei olla käyty aikasemmin vaikka lähellä asutaan..

Nukkumisesta: Meillä poju nukkuu hyvin. Herää 1-2krt/yö. Rauhallinen ja tyytyväinen pikkumies. Imetän ja hyvin sujuu sekin tällä kertaa.

Isoveljet tykkäävät. 3v:n kans saa tosin olla tarkkana. Yrittänyt syöttää vauvalle yhtä sun toista..

Ristiäiset oli viikonloppuna. Nimeksi tuli Riku Henrik.

P. + Riku 7vko + isoveljet 3v ja 5v

Vierailija
10/20 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähkistä..naapuriin on muuttanut koira..joka parka louskuttaa koko työvuoron..meidän sessu taas on varmaan jo kotieläimille oikeutta järjestön mustalla listalla..puhelua pukkaa.. no Upi täs taas..no hei ootannu et saan kerrottua ku..no se vauva...klik..

Muuten ei ole mustis lähinnä välttelevän apaattinen mutta kun tulee tuttuja vieraisille se änkeää nojailemaan komean 30 kg voimalla kavereiden kainaloihin..oli vauva sylissä tai ei ja jos ei tehoa tulee tassusta. ei hyvä

En uskonut mutta todella tuskaisen alun jälkeen voin sanoa, että onhan tämä vauva-arki ihan mukavaa vaikka aluksi se tuntui kyllä maan päälliseltä helvetiltä..kas piti sopeutua. Väsyneenä sitä tietenkin ahtistuu ja mähmistyy ja mieli menee mustaksi mutta virkeämpänä jaksaa taas.

Juhannus otti koville kun (katsokaa nenänvarttanne pitkin jos huvittaa)

Läheiset ystävät viettivät sitä perinteikkäästi mökillä yhdessä porukassa ja me ei päästy..kuin käymään ja siitä tuli kamala olo..olisin halunnut hieman iloliemen voimin hauskaa pidellä vaan..ei..anoppi ei uskaltanut hoitaa veijaria yön yli ei edes myöhempään iltaan ..enkä minäkään oikeen olisi laskenut kun on noita vatsaitkuja ollut..nyt on rauhoittunut..ei kokonaan mutta parempi kuitenkin.

Melko lapsekasta jonkun mielestä mutta kas enhän voinut juhlia myöskään kolmikymppisiäni kun laps oli vasta viikon vanha ja kroppa ruvella...että henkisesti en ole vielä teinivuosiani lopettanut.

Perimmäiset syyt pettymiseen tuosta jussista on kuitenkin hiven syvemmät..olen tsempannut sieltä talvesta lähtien ja jussia pitänyt mielessä sellaisena helpotuksen hetkenä..saa istua saunan rappusilla ja puhua ystävien kanssa murheet pois..vaan ei nyt sitten.

Noh..iso asia on että tämä elo vauvan kanssa alkaa maistua ..mietinkin jo mitä muut höpöttelee tästä ajasta kun itse olin ihan suossa.

Toivon teille pieru rikkaita päiviä :) mikä ihmisen iloiseksi nykyään tekeekään..se kun herää vasta viideltä aamulla äänekkääseen vauvan pieruun ..mutta niin se nyt vaan on.

Vierailija
11/20 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun oli miitu jo kaipaillut:)

Kotonahan tässä ollaan pyöritty jussin jälkeen, mutten vaan jaksa enään koneella istuskella. Tai ku pitäs jotain kirjottaa niin aina vauva herää silloin, vie motivaation:)

Me oltiin tosiaan jussina mökillä ja ihan kivaa oli. Käytiin aattona veneellä ajelemassa ja saaressa uimassa ja grillaamassa. Sampokin oli mukana:) NUkku onnellisena kaikki vene matkat, tosin se ei kestäny ku reilu 5 min.

Mies palas töihin lomaltaan ja ihanaa, meidän vauva on ruvennu nukkumaan. Nyt 1,5 vk ollaan herätty 1-2 krt yössä, sen 6-8 sijaan. Tässähän rupee tuntemaan itsensä ihan ihmiseksi.

2 kk neuvolakin oli ja hyvin on poitsu kasvanu. 5710g ja 59cm oli mittaa. Kuukaudessa tullut melkein 1,5 kiloa ja 4 cm. Rintamaidolla siis paahdetaan menemään, tuntuu olevan aika rasva maitoa tää meikäläisen maito. On emäntäkin niin rasvanen että maito on samaa luokkaa:) Voi hitsi ku pitäs laihduttaa.....No joo.. Ehkä siitä sitten joskus toiste.

Olikohan se onnellinenmamma joka puhu siitä vauva kuumeesta?? Mulla ihan samaa, haluaisin vielä yhden vauvan Sampon lisäksi, vain vauvan sitten joskus parin vuoden päästä. Mutta en halua olla raskaana enkä todellakaan synnyttää. sampon raskaus olin niin kamala niiden aikaisten supisteluiden ja ennenaikaisen syntymän pelossa ja synnytys oli jotain niin järkyttävän kivuliasta, etten tienny että sellaista voi ollakkaan..Mutta kait ne on vaan joskus kohdattava jos tässä meinaa perhettään kasvattaa vielä yhdellä kullannupulla. Mies oli ihan Sampon syntymän jälkeen sitä mieltä että näitä lisää, mut nyt tuntuu olevan toista mieltä, mutta eiköhän se nelosen yritys ala tossa ens keväänä. Osaan sen verran tota miestäni käsitellä:)

Murmelille vielä: Mukavaa kun voit jo vähän paremmin. Ja noista juhannus fiiliksistä. Luulen että toi on ihan normaalia. Kyllä mäkin jussina olin katkera kun muut juhlivat ja söivät ja joivat yöt läpeensä, jaminä vaan istuin ja imetin vauvaa, ja vahdin ettei kaksoset huku meidän mökin kolmeen lampeen. Olin katkera jopa siitä että mies vaan, korkaa isäni kanssa veneen perämoottoria ja mä vaan olen imettämässä ja lasten kanssa. Mulla ei siis ole elämää.. Eikä tässä ollut kaikki tietenkään. Nyt nämä katkeruuden fiilikset eivät ole niin kamalia kuin 3 v sitten. Silloin tosiaan kun ekat muksut sain niin elämä muuttui niin ettei siihen voinu mitenkään valmistautua, ja olin niin katkera jokaisesta minuutista miehelle jonka se oli kodin ulkopuolella tekemässä ties mitä, minä vaan vauvoja hoidin, jotka eivät koskaan nukkuneet samaan aikaan.

en tiiä tuliko tossa pointtia ollenkaan mitä hain, mutta tulipahan jotain sepustettua. Sanoisin siis että ihan normaalia, eiköhän sitä jokainen tunne noin joskus, vaikka kuin lapsiaan rakastaakin.

Hitsit ku sataa, mitähän noille 3 vuotiaille keksis, Sampo nukkuu, maalarit maalaa taloa ulkopuolella ja en voi vauvaa nukuttaa ulkona. Nukkuu vaunuissa takapihan oven edessä ja isommat riekkuu tossa ympärillä, vaikkaolen sata miljoonaa kertaa pyytänyt menemään yläkertaan leikkimään, niin ei, vauvan vieressä on mukavin mesota, ja varsinkin kun se nukkuu.

AIniin, eilen sitten mies päätti että lähdetään täältä helsingistä ajamaan Kuusamoon elokuulla. Miehen suku asuu siis kuusamossa. Muuten tosi kiva, mutta matkaa on 800 km ja kolme pientä kyydissä... Joopa joo, taitaa saada mennä ihan yksinään, kerran tai kaksi ollaan kaksosten aikana sinne ajettu ja eipä ollut herkkua tuollainen matka. Ollaan menty viime kerrat junalla,mutta nyt se ei jostain syystä käy. Ilmoitin sitten eilen että ok, minä ajan niin mies saa hoitaa kiukuttelevia lapsia ja murehtia kaikki jutut. ei noi miehet jotenkaan pysty ajattelemaan järkevästi, nähtävästi....

martina, sampo 2kk+ ja Isommat kaksi 3v ja 1kk.......

12/20 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poika vielä nukkuu, yritän äkkiä jotain.

Tultiin tunti sitten neuvolasta, pojalla oli kaikki ok, mutta äippä onkin sitten eri asia... Huoh! Koska poika sopivasti nukkui, tehtiin mulle ensin jälkitarkastus. Painoa on kilon vähemmän kuin ennen raskautta, paineet ok ja hb oli 132. Mutta muut jutut sitten: yhtä ja toista laskeumaa ja ties mitä muuta... Sain (taas) jumppaohjeita ja lähetteen fysioterapiaan ohjaukseen, kun en vieläkään osaa niitä lantiopohjan lihasjuttuja tehdä. Tulevaisuudessa pitää ilmeisesti käydä oikein gynellä arviossa, tarvitaanko leikkausta vai selvitäänkö niistä laskeumista esim. jumpalla...

Pojan mitat on nyt 6580g ja 59 cm, ikää on tasan 6 vkoa. Hyvin kasvaa, heijasteita ja refleksejä löytyi ja mitä kaikkea muuta... Ei pysynyt edes kärryillä, kun kaikenlaista tutkittiin, mutta korttiin ei merkitty puoliakaan.

Mutta pitää taas mennä, kuuluu ruokahuuto... Hyvää jatkoa kaikille!

Äippä ja nelikko

Vierailija
13/20 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo minäkään kirjoitellu pariin viikkoon, Oltiin jussina kotona kun mies rakensi naapurien miesten kera meille takapihalle terassin:) Nyt oon ihan onskuna kun se on niin kiva ja takapihasta tuli siistimpi. Sen jälkeen onkin ollut aika sateista, tänään oltiin sentään yhdessä kotieläinpuistossa, poika oli ihan onnessaan, ja loppuajan juoksi siellä sellasen kissan perässä vaan eikä ollu yhtään kiinnostunu kileistä tai ankoista:) no, kunhan nautti!

Vauva mulla oli kantoliinassa, se on mulla jokapaikassa mukana kun tyttö rauhoittuu siihen heti kun laitan sen. Viihtyy tuo vaunuissakin muttei niin hyvin..

Täällä oli monella ollu jo ristiäiset, meillä on vasta elokuun alussa. Nyt ollaan päätetty nimikin vihdoin. Saa nähdä pysyykö tuo samana vielä kauankin..

Joo mutta eipä tässä kummempaa, tyttö kävi 1kk neuvolassa ja pituutta oli tullut 6 cm lisää, paino oli 5 kg(syntymäpaino 3715 g) eli hyvin tullut tytölle painoa ainakin:) Terkkari kehui tytön ihoa kun on niin pehmeä ja siisti.

voimia kaikille mammoille yövalvomisiin jos sellaisia on!

t:minnis80 + tyttö 1kk 4 pvä

Vierailija
14/20 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei mitään osaakkaan kirjottaa kun oon ihan yksin tässä, eli 3vee katsoo Puhia ja Onni nukkuu. Huomasin ainakin et selkä on ihan jumissa. Kaikenlaista kremppaa vieläkin synnytyksestä jäljellä. Jälkitarkastus ois viikon päästä.

Juhannuskin sitten oli ja meni. Kyllähän se kateeksi pistää kun toiset nauttii suvesta ja hm muustakin, mm laittamastani ruuasta. Pääsin minäkin saunaan ilman vauvaa, mutta 3vee olikin sitten ihan vahdittava ettei juokse järveen. Ei se rakkautta lapsiin vähennä jos äitikin haluaa vapaata. Olin aika onnessani toissa iltana kun pääsin kauppaan yksin!

Nytköhän mulle alkaa pukkaamaan juhlastressi kun h-hetki lähestyy? Jännittää ainakin. Järjestelyt olen yrittänyt ottaa rennosti; mulle tosi vaikeaa koska haluaisin aina järjestää kaiken vimpan päälle. Jospa nyt oiskin teemana rentous ;) Kutsukortitkin ostin sitten valmiina kun huomasin ettei mulla koskaan ole aikaa ostaa tarvikkeita saatikka tehdä itse niitä. Tarjottavat on vielä päättämättä, mutta luotan anoppini ammattitaitoon. Aikaahan on vielä huiii tasan kolme viikkoa, apua! Minkähänlainen itkun tyrske käy mulla varsinaisessa tilaisuudessa kun yksin virsien valintakin pisti vedet silmissä kiertämään? Meillä siis häät ja ristiäiset samassa jos joku ei ole seurannut mun poukkoilevaa ajatusta :)

Onni voi hyvin: nukkuu, pieree ja syö. Olen ristinyt vauvan pikku Wagneriksi, kun aina kuuluu pyllystä PRÖÖÖT! Ihania hymyjä tulee ja varmaan eilen sanoi: Gluu ;D Aamulla hymyili siskolle oikeen jakoavain- hymyä, kun sisko toi leluja (kovia autoja) ja lallatteli. Maitokin riittää, ainakin mikäli sen näkee pullukka poskista ja reisimakkaroista.

Uhmatuhma ei ole vähentynyt, valitettavasti. Ihan hirveitä päiviä välillä kun ei mikään auta. Kaikkea muuta pitäs just sillon tehdä kun syötän vauvaa ja millään ei usko, että kun vauvan antaa nukkua niin me voidaan olla yhdessä. Ja paras leikkipaikka on todellakin nukkuvan vauvan vieressä tai päällä. Vaan sitten kun piipero on ihana niin on aivan supertyttö.

tämmöstä tänään kuuluupi meille

Vierailija
15/20 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan toukovauvojen äidit!

Ajattelin että tännekin vois ilmoittautua jos vaan suinkin näin jälkeenpäin vielä joukkoon mahtuu? Uusi vauva kun on aina uusi vauva vaikka toinen jo omalla kohdalla onkin... Niin on kiva vaihtaa kuulumisia vauva-arjesta.

Ensin tietty voisin esitellä itseni. Olen 29-vuotias opettaja ja pääkaupunkiseudulla asutaan miehen, esikoispojan Joonan (2v7kk) sekä Laura-vauvan kanssa joka on nyt reilut 7viikkoa (8.5. syntynyt). Tällä hetkellä myös taloa rakennetaan ja toiveissa muuttaakin tässä parin kuukauden sisään.

Nyt on tuo vauva-arki alkanut pikku hiljaa sujumaan ja ainakin on aika tyytyväisen oloinen hymyineen päivineen tuo 7-viikkoinen tyttö. Nukkuukin ihan ok, vaikka päivisin usein pätkissä. Yöt tuossa menivät jo 6-8h ekalla pätkällä mutta nyt taas muutamana päivänä ollut sellainen 4-5h. Nukahtaminen menee aikas myöhäiseksi tuonne 23-24 eikä aina oikein tiedä kuinka haluaa nukahtaa mutta kaipa sekin siitä. Maha vaivaa ehkä vähäsen mutta ei kamalasti. Onkos täällä muita vauvoja jotka noin myöhään vasta nukahtavat tai sitten niitä joilla aika aikaistunut jossain vaiheessa? Entä miten teillä ylipäänsä nukahdetaan?

Tuo ei meinaan ole mikään tuosta noin vaan nukahtelija päivisinkään... vaan nukuttamista vaatii enemmän tai vähemmän kun väsy tulee.

Mutta nyt se sieltä kutsuukin,

Merja ja Laura 7 vk + Joona 2v7kk

Vierailija
16/20 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (ilmeisesti) mahavaivat jatkuu :( Eilen käytiin vyöhyketerapiassa, tänään ollut mahdoton huutopäivä ja vauva on ollut hereillä aamusta tähän saakka - kuin se jaksaa? Tietty pikku pätkiä nukkunut liinassa ja rinnalla. Korvikettakin annettu jos nälkää olisi, mutta aina ei suostu edes ottamaan, noin desin tänään ottanut..Vanhempia väsyttää.

Rela-tipat on käytössä, cuplatonista tuli oksentelua. Maidotonta dieettiä oon miettinyt kokeilla, mutta sitten pitäisi ostaa apteekin maitoa vauvalle - onko muilla kokemuksia? Kait sieltä jotain ilman reseptiäkin saisi?

Meilläkin nukahtaminen hankalaa, ei oikein tiedä miten vauvan saisi unille helposti. Yleensä tissillä onnistuu, mutta ei sekään tänään..Liina auttaa joskus. Autossa ja vaunuissahan täällä ei tietenkään viihdytä..Huh-huijaa, toivottavasti joskus helpottaa! Ja tosiaan yöunille mennään aikaisintaan siinä klo 24. Onneksi yöllä vielä mennyt yleensä hyvin.

Vauvan kanssa olisi monet kesäjuhlatkin käymättä, kauhistuttaa vaan kun se tahtoo huutaa joka paikassa..Kuten viime v-loppuisissa rippijuhlissa. Pakko yrittää jatkaa kuitenkin normaalielämää, ettei ihan mökkiydy tänne neljän seinän sisälle..

Lumi ja tyttö 1kk 1pv

Vierailija
17/20 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

murmeli:voi kuule, mulle on ainakin tuttua tuo, että on vähän kateellinen muiden menoista. Meidän kaverit oli nyt isolla porukalla Tampereella viikonlopun. Kävivät Särkänniemessä ja tietysti juhlivat. Hiukkasen tuntu ahdistavalta ku soittelivat. Yhdellä niistä vaan lapsi, eikä sekään mukana.

Itse on niin väsynyt välillä tähän kaikkeen että toisinaan odotan vaan sitä että pieni kasvaa niin päästään miehen kans johonki kaksistaan. Vaikka hotelliin viikonlopuksi! Olisi ihan syyä rauhassa, ilman että joko isompaa pitää komentaa tai pieni kitisee. Ja kyllä ne iltamenot mullekki maistuis, mä en kai ikinä kasva " aikuiseksi" siinä mielessä.. =)

martina:tervetuloa Kuusamoon! Me taas joskus heinäkuus ajellaan sama matka mutta sinne Helsinkiin.. =) Me ainaki aijottiin yöpyä jossain Jyväskylän seudulle mennen sekä tullen. Ei oo mukavaa pienten kans noin pitkää matkaa ajaa yhtä kyytiä..

meanku:TERVETULOA!! Meillä vauva alkaa nukkuun siinä 23 aikaan. Muuten sopis mulle mainioisti (olen iltaihminen), mutta kun on tuo taapero joka herää aamulla niin menisin mieluusti jo aiemmin nukkumaan. Meillä tuo 2½v. onneks nukkuu kuiten tuonne yheksään, mutta voisin sen 12 tuntia nukkua ihan huoletta silti.. =)

Meidän vauva on kans vähän vaativaa mallia, kitisee kyllä. Mutta ihanaa on se, että hymyilee ja jokeltaa. Sekä mahallaan niin hienosti pitää jo päätä pystyssä, tykkääkin niin olla aina välillä..

Nyt tytär alko parkuun, moi!!

miitu, emäntä pian 2kk sekä isoveli

Vierailija
18/20 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään lueskellut teidän toukokuisten kuulumisia ja nyt ajattelin itsekkin kirjoitella. Mulla 1.5. syntynyt tyttövauva, perheemme kolmas lapsi (poika 7v. ja tyttö 4v). Vauva-arki on sujunut yllättävän mukavasti. Ainoana isona riesana ollut kaksi (tai oikeastaan kolmas jo oli tulollaan) rintatulehdusta, rinnanpää ollut rikki ja imetys ollut viimeisen kuukauden aika tuskaa. Nyt tilanne taas näyttäis kääntyvän parempaan, minä näköjään olen sitä sorttia, että tämä kesä kuljettava villapaita päällä, muutoin on heti tulehdus tulollaan.

Päivärytmi on vielä todella vaihteleva, toisena päivänä nukutaan muutama pidempikin pätkä, toisena todella vähän eli muutama max 15 min. pätkä. Yöt sujuneet hyvin, myöhään nukahdetaan meilläkin eli noin 24 aikaan mutta siitä seuraavaan syöttöön mennyt noin 5-7 tuntia, tankkauksen jälkeen vielä n.1-2 tuntia riippuen mihin aikaan on herätty eka kerran syömään. Pelkällä rintamaidolla on onneksi pärjätty vaikka tulehdukset ovat hommaa haitanneet, välillä niinä nukkumattomina päivinä ilta on yhtä syöntiä ja silloin tuntuu, että tyhjääköhän lupsuttaa, mutta yö on sen jälkeen kuitenkin mennyt hyvin, joten kai on sitten riittävästi ruokaa saanut. Tää vauva on meidän lapsista tällä hetkellä kevyin vaikka syntymäpainoltaan oli painavin. 7 viikkoisena käytiin viimeksi puntarissa ja silloin oli vajaa 4900g (sp 3760g)

Olen yrittänyt asennoitua positiivisesti tähän vauva-aikaan ja ottaa kaiken irti, jos / kun siihen on nyt viimeinen mahdollisuus (lapsiluku lienee täynnä?). Vaikkakin välillä nyt harmittaa ettei ole aikaa millekään omalle jutulle, mutta sitä on sitten myöhemmin ja ei tämä ole toivottavasti viimeinen kesä, jolloin voi muuta tehdä kun vauvaa imettää ja antaa hänelle aikaa. Aikansa kutakin.

Tsemppiä ja voimia kaikille toukoäideille...

tuuliviiri ja vauveli (tänään 2kk)

19/20 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran kahdella kädellä pystyy. :)

Täällä on asiat edelleen ihan hyvin, siis vauvarintamalla. Vanhin tossa kyllä yrittää pikkuista herättää, haluais vissiin syliin. Ja sitten kohta taas on niin kamala koko pikkuveli, kun se aina huutaa ja äiti vaan käskee laittamaan tuttia, kun on ite suihkussa tai vessassa... ;)

Meillä mennään myös nukkumaan puolilta öin, seuraava herätys on 5-8 välillä, kunnon tankkaus ja taas unta. Yleisin heräämisaika on klo 11. Arvatkaa kuka nukkuu myös siihen asti... ;D Alakerrassa sitten vasta vaihtuu vaippakin, kun en viitsi poikaa edestakaisin portaissa unenpöpperössä kannella. Onneksi on isäntä vielä ens viikon kesälomalla, niin ei tarvi 2v:stä huolehtia aamulla.

Lomasta tulikin mieleen, että mua ei ens viikolla varmaan juuri näy (niinku olisin muutenki hirveesti täällä ollut...). Lauantaina ollaan Hämeenlinnassa serkun häissä ja isäntä väläytti mahdollisuutta lähteä jo keskiviikkona ajelemaan sinne päin koluten kaikki mahdolliset kyläpaikat matkan varrella. Ollaan kaverilla yötä Humppilassa ja tullaan vasta sunnuntaina sit takasin.

Mutta pitää jatkaa hommia, pyykkivuoret on valtavia... On siis likaista ja puhdasta. Huh!

Hyvää viikkoa kaikille!

Äippä ja nelikko taas

Vierailija
20/20 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdin tänne välillä.. vauva nimittäin pitää melko kiireisenä. Yöt on edelleenkin saatu nukkua hyvin, mutta tyttö huutaa siis päivät ja illat masuvaivojaan, raukka..:( Ei tässä juuri ehdi mitään tekemään, hyvä kun syömään ehtii, ja yön sitä haluaa kuitenkin nukkua eikä mitään pyykkejä ripustella..

Plus että me ostettiin rivarikolmio, 74 neliötä, tällä viikolla ja siihen tehdään pintaremontti! Siis mies ja talkooväki plus minä (jos vauva joskus sattuu asettumaan vaunuihin ulos) tehdään.. Eli mies ei ole juuri kotona kun kämppä pitäis saada kuukaudessa (noin) valmiiksi. Laitetaan tapetit, maalit, laminaatit, laatoitetaan wc ja kylpyhuone.. huooh, hienohan siitä tulee ja ihana kun on sit tilaa, mutta en voi väittää etteikö olis hiukan raskasta aikaa..

Liityn joukkioon, joka haluaa " omaa aikaa" ! Tuntuu että haluaisin lähteä vaikka bailaamaan, oluelle, hyi minua! Kyllä minä tuota pirpanaa rakastan yli kaiken, mutta haluttais sitä jo tuulettumaan välillä..:)

sämpyläinen ja pirpana 1kk1pvä