Atoopikon pyykinpesuaine minirisk
Kyselen täältä neuvoja jälleen, että mikäs teillä on sopinut parhaiten lapsenne pyykinpesuaineeksi, jos on atoopikko. Meillä nimittäin alettiin jokin aika sitten käyttämään minirisk pesujauhetta ja tuntuu, että tytöllämme iho on mennyt todella huonoon kuntoon sen jälkeen. Tietysti voi esim. johtua tästä talvesta tai jostakin muusta, mutta onko jollain ollut niin, että minirisk pesujauhe ei olisi käynyt, vaikka on kuinka hajusteeton ja allergiaystävällinen.
Kiitokset etukäteen.
Kommentit (14)
Me testasimme vuosi sitten lähes kaikki hajusteettomat pesuaineet ja LV:n hienopesuaine (neste) oli ylitse muiden. Iho parani heti ja ei ole enää mennyt niin huonoon kuntoon kertaakaan tämän pesuaineen käyttöönoton jälkeen.
Kokeile
Ecoveria ja
Sonettia
Pesuohjelmien lisähuuhtelut päälle.
Suosittelen!Soveltuu erinomaisesti atoopikoille!Sitä ei normaalisti saa kaupoista (tai tiettyy riippuu siitä missä asutte...),mutta saa tilaamalla.Tsekkaa saitti:
http://www.allegrosuomi.com/
Sopii todella hyvin koko perheen pyykkijauheeksi!Eikä pyykki todellakaan haise/tuoksu milleen!Ainoastaan puhtaalle!!
ja juuri kokeiltu Erisan-pyykinpesujauhe osoittautui aivan karmeaksi. Poika kutisi 3 yötä ihan tuhottomasti kunnes mä tajusin,että mistä johtuu. Nestemäinen Ariel (hajusteeton) osoittautui myös sopimattomaksi. Parhaimmat pojalle on lv ja minisrisk. Niistä ei tule iholle mitään ärsytyksiä.
Meillä ei ainakaan mikään muu jauhe sovi. JA pitääpä itsekkin koittaa tuota nestemäistä =)
Mutta Erisania kokeilin hurjin tuloksin, muita en ole kokeillutkaan. Meillä pestään kaikki LV:llä koneeseen ei voi laittaa muuta jauhetta tai jo pojat +minä raavitaan =(
molemmat lapset atoopikkoja, vaatteet kuivataan rummussa.
Persiliä siis suosittelen!
Ja kun pesuaineesta tuli puhe ihotautilääkärillä, niin lääkäri sanoi siinä olevan zeoliittia, joka ei sovi atoopikolle. Minä tietysti olin sitä käyttänyt, kun kerran siinä lukee: Allergia ja astmaliiton suosittelema.
Muistaakseni käytettiin sen jälkeen LV-pesuainetta. Nykyään käy jo mikä tahansa pesuaine.
Myös mini risk pyykinpesujauhe sekä nestemmäinen on zeoliititon.
Tuota allegroa suosittelen minäkin! Koskaan en enää muuhun vaihda, aivan loistava tuote!
Olen aina käyttänyt hajustamatonta pyykinpesuainetta, olen kokeillut kaikki miniriskistä lvn kautta neutraliin. Pyykki on tullut aina kutakuinkin puhtaaksi, mutta ainoastaan allegrolla pestessä pyykki on tuoksunut raikkaalle. Ei sellaiselle ummehtuneelle.
Googlaa ihmeessä! Paketin mukana tulee muuten myös sellainen koneenpuhdistusaine joka poistaa niitä zeoliittijäämiä ym.
Ai, tää olikin joku vanha ketju. No, onpahan jollekkin muulle vinkkinä :) t. 11
Meillä käytässä tuo minirisk, kaksi atoopikkoa täällä :)
Erisan nestemäinen pyykinpesuaine
Zeoliitti kerääntyy vaatteisiin etenkin nykyaikaisilla, vähän vettä kuluttavilla pesukoneilla pestäessä, ja saattaa ärsyttää ihoa. Kokeile esim. LV-jauhetta (myös Daily ja Serto zeoliitittomia), tai sitten jotain nestemäistä hajustamatonta pesuainetta.