Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vakuutuksen vaikutus hoitotukeen

25.06.2007 |

Kyselin jo aiemmin tuolla hoitotukiasioita, mutta uutta tietoa pitäis saada. Onko joku törmännyt siihen, että hoitotuki evätty jos lapselle on vapaa ehtoinen vakuutus otettu. Meille sanottiin, kelasta että jos vakuutus on joka korvaa niin kelan ei tule korvata.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odottelen nyt hoitotukianomuksen päätöstä, itse ihmettelin että tätä anomuksessa kysyttiin. Olisikohan kannattanut valehdella että ei ole vakuutusta....?

Vierailija
2/9 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Just sain sitten virallisen tiedon kun soittelin viranomais lähteelle. Jos Hoidosta ei aiheudu erityistä rasitusta niin vaan taloudellista rasitusta niin jos vakuutus korvaa lääkkeet+ lääkärikäynnit kelan ei tarvitse maksaa hoitotukea. Lääkitys ei automaattisesti takaa hoitotukea niin kuin itse aluksi luulin. Meidän tapauksessa pojalla sydämen vajaatoiminta ja lääkettä tulee antaa 2xvuorokaudessa. Samalla pitää tarkkailla pojan jaksamista kun aorttaläpässä pieni vuoto. Vuoto kun saattaa isontua ja sitten kuulemma varmasti leikataan ettei läppä mene pilalle. Mutta kun on kyseessä 10 kuukautinen vesseli niin vaatii muutenkin paljon hoitoa ettei kuulemma lääkitys aiheuta mitään tavallisesta poikkeavaa rasitetta. Pojalla vielä atooppinen ihottuma mutta jos vakuutus sattuu korvaamaan rasvat ja voiteet niin ei silläkään perusteella hoitukea saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin täsmälleen samaa asiaa Kelalta. Siellä soittivat vielä kyseisten asioiden käsittelijälle. Hän sanoi, että vakuutuksella ei ole tuen maksamisen kanssa mitään tekemistä. Eli ei vaikuta. Pyysivät laittamaan hakemukseen vakuutuksen vuosimaksun ja vuosittaisen omavastuuosuuden. Tämä omavastuuosuus katsotaan nimenomaan kuluksi vanhemmille. Eli pikemminkin siitä olisi " hyötyä" hakijalle. Näin sanottiin meille.

Vierailija
4/9 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saimme infektiokierteenn takia vuoden takautuvasti hoitotukea, viime kuussa. Meille sanottiin kelasta, että tulot tai muu varallisuus tms, vapaaehtoinen vakuutus ei vaikuta.Eikä vaikuttanutkaan.

Vierailija
5/9 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saimme infektiokierteenn takia vuoden takautuvasti hoitotukea, viime kuussa. Meille sanottiin kelasta, että tulot tai muu varallisuus tms, vapaaehtoinen vakuutus ei vaikuta.Eikä vaikuttanutkaan.

Vierailija
6/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksesta huolimatta ollaan saatu hoitukea. Meillä vakuutus korvaa kaiken. Oma vastuu reilut 80¿/hakukerta eli minimillään omavastuu on kerran ton 80 ja risat vuodessa.

Vierailija
7/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

No kyllä alkaa vaikuttaa, että kela vedättää mua pahemman kerran. Aioin tietenkin valittaa päätöksestä ja yrittää näyttää, että rasitus on myös hoidosta aiheutuvaa. Mulle ton pykäkälän onki sosiaaliasiamies. Ei näköjään voi luottaa enää niihinkään. Kirjoittakaapa vielä minulle, että onko teillä katsottu olevan hoidollista rasitetta. Siinä tapauksessa kuulemma ei vaikuta vakuutus mitenkään. Kyllä ottaa kela päähän pahemman kerran. Kait kun 3 lasta neljästä on ns erikoislapsia en tiedä " normaaleista" lapsista. Sen takia en varmaan osaa kirjoittaa tarpeeksi selvästi mitä erityistä lapset hoidollisesti aiheuttavat kun meille se arki elämää.

Vierailija
8/9 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei vaikuttanut meilläkään, tosin se on myönnettykin hoidon rasittavuuden eikä taloudellisten seikkojen vuoksi.

En jaksanut itse kirjata kovinkaan pitkää listaa vakeuksista, mutta meillä noita diagnoosejakin riittää, joten saatiin varmaan sillä perusteella. Mutta sosiaaliohjaaja neuvoi, että osa vanhemmista on tehnyt hakemukseen vähän kuin hoito-ohjeen lapsesta. Eli tosi tarkkaan kaikki ylimääräiset toimenpiteet ja huomioitavat asiat.

Vierailija
9/9 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on vakuutus lapselle. Tukea saatiin vuodeksi, eli siihen saakka kun poika aloittaa koulun.