Lola ei muka tiedä, paljonko raskausaikana lihoi! Eikö se käynyt neuvolassa????
mut ainakin punnittiin joka kerta! ;) Se tietty haluaa nyt vain painottaa sitä, että on _kiinteytynyt_ eikä halua olla _hoikka_ (riuku), mutta kyllä varmati tietää painonsa. Joskaan eihän sitä tarvi kertoa.
Kommentit (2)
Eipä ole mullakaan tarkkaa tietoa... Neuvolan papereissa ei taida lukea kuin ihan joku hassu summa, mutta hämärä mielikuva olisi, että paino olisi noussut jo 3 kg varmaan ennen ekaa neuvolakäyntiä ja sitten lopussa en käynyt neuvolassa vaan äitiyspolilla ja siellä ei taas punnittu ja en siten tiedä yhtään, että paljonko painoin. Omia arvauksia on, mutta ne voi heittää vaikka 5-7 kg. Lisäksi mulla ei ole minkäänlaista tietoa tulopainosta sairaalaan eikä lähtöpainostakaan sieltä eli en tiedä yhtään että paljonko kiloja jäi sairaalaan
Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta näin siis ihan pääkaupunkiseudulla ja olin vielä erityishyvässä tarkkailussa isokokoisen (makrosomisen) sikiön takia ja kävin äitiyspolilla parin päivän välein.
Mua ei punnittu kertaakaan koko raskausaikana, sillä ekalla käynniillä kun juteltiin, hoitaja totesi sen tarpeettomaksi, sillä elämäntapani ovat terveet ja käyn vaa' alla säännöllisesti kotona.
Ja kyllä poikkeuksellisen painonnousun ja turvotuksen huomaa ilman punnituksiakin. Toisekseen harva menee neuvolaan aina samassa tilanteessa ja samoissa vaatteissa. Vaatteet, vessassa käynnit, syömiset ja juomiset, vuorokauden aika jne. vaikuttaa todella paljon painoon!
Minä en siis tiedä paljonko painoni nousi raskausaikana, viimeiseen kahteen viikkoon kun en vaa' alla käynyt. Ennen tuota painoa oli tullut 12kg. Veikkaan, että jotain 12-15kg tuli raskausaikana, ehkä enemmänkin en tosiaan tiedä.