Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihomato bongattu. Mitäs nyt?

Vierailija
26.02.2012 |

Haluaisin sitä vahvempaa lääkettä, mutta sitä ei ilmeisesti ilman reseptiä saa.

Ihan tyhmää kokeilla ensin jollain tehottomammalla lääkkeellä.

Huomenna apteekkiin, lakanat ja pyyhkeet vaihtoon ja lelut ulos? Ja sit vaihtaa pyyhkeet päivittäin (ja alusvaatteet tietty)?

Kuin tarkasti vessan pesu?

Pph:lla oli yhellä pojalla matoja ja ilmeisesti sieltä tarttunu ja nyt yhytin löysemmästä kakasta yhden luikeron. Mietin vaan, että oisko se hoitopaikan poika saanu sen tartunnan MEILTÄ, nimittäin mulla on, niin kauan kuin muistan, kutittanu öisin persereikää. Sen takia joudun aina pitämään pikkareitakin. :O

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei siellä kuitenkaan voida lapsilta tutkia/todeta, ja niitä on täysin turha varmuuden vuoksi lapsilta lääkitä.

Joten jos ja kun päiväkodin aulassa tiuhaan on lappu "kihomatoja todettu", ei se johda yhtikäs mihinkään.

Kihomatoja etsitään ja ne hoidetaan, kun lapsi itse valittaa kutinaa illalla nukkumaanmennessään. Ei minkään tarhan varoituksen takia.

Täit ovat toinen juttu, koska niitä voi päiväkodissakin tädit vähän tarkkailla lasten päistä. Ja niitä on helppo ehkäistä panemalla pipot takin sisälle ja välttämällä pukuleikkejä.

Vierailija
22/32 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan pois vaan ja that's it. Tarhan tädit ei sillä tiedolla tee mitään, eikä kukaan tosiaan ala pyrvineitä lapsilleen just in case syöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh tietenkin sentakia ilmoitetaan että myös muut joilla mahdollisesti on tartunta osaavat sitten HETI oireiden ilmaannuttua hoitaa ne....ja siten ne eivät esim.sieltä hoidosta tartu uudestaan teille.

Vierailija
24/32 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeilin itekkin, että otetaan ainakin kolme, ellei neljä, kuuria peräkkäin, juuri sen takia, että saataisiin varmasti madot häädettyä. Tai ainakin varmemmin. Ja isoilla annoksilla, kerta aine ei imeydy suolistosta.

Tällaisen tavan oon oppinu hevosia madottaessa.

ap, joka lähtee NYT apteekkiin.

Vierailija
25/32 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh tietenkin sentakia ilmoitetaan että myös muut joilla mahdollisesti on tartunta osaavat sitten HETI oireiden ilmaannuttua hoitaa ne....ja siten ne eivät esim.sieltä hoidosta tartu uudestaan teille.

eivät tarhaikäisillään osaa epäillä kihomatoja, jos lapset illalla valittaa kutinaa peppureiässä? Älä nyt viitsi olla naurettava.

Vierailija
26/32 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiemurtelusta just ajattelin kirjottaa. . Ei ole muuta oiretta! Olen siis kahden lapsen äiti. Ja lapsilla oli kihomatoja. ( itsellä myös? ) lapsille pyrvinit ja lähti. Itselle vermox lisäksi, kiemurtelun takia. Onko muilla kiemurtelun tunnetta yöllä?

Vierailija
27/32 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/32 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te ihmiset, jotka ootte tehneet kuten minä.

Siivonneet talon kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat moneen kertaan, syöneet moninkertaiset Pyrvin ja Vermox kuurit, bonganneet madon näköisiä asioita ulosteesta. Nukkuneet pääasiassa selällään, koska muissa esim kylkiasennossa tuntee kutinan kaikkein voimakkaimmin, valehdelleet lääkärille muidenkin perheenjäsenten oireista, jotta saatte enemmän reseptilääkkeitä omaan hoitoonne, kokeilleet kaikkea muitakin poppaskonsteja, mutta vain teille jää oire, muilta ne häviää, jos on edes ollutkaan.

Näin kävi minulle. Ja lääkäri ei ole missään vaiheessa tutkinut asiaa varmaankin hygienia syistä, mutta ei myöskään labrassa. Eli 100% varmuus asiasta ja kutinasta oli vain minulla. Ja sit aloin miettiä, että ei voi olla näin sitkeä parasiitti! Jos lapamadot kuolis tällä myrkkymäärällä ja mulla ei kuole pienet kihomadot. Ei voi olla kihomato ongelmana.

Mietin sit, että siskolla oli joskus peräpukamia ja googletin oireita. Ei helkatti, on olemassa sisäisiä peräpukamia, joiden oireet on aivan saman kaltaisia kuin kihomadoissa. Kauheaa kutinaa etenkin istuessa, paineen tuntua peräaukossa, kirvelyä ja roskan tunne. Kokeilin huvikseni hoitaa ongelmaani peräpukamina ja kummaa, oireet hävisivät. ne joita olin madoiksi luullut ulosteessa oli tod. Näk, sulamatonta nuudelia, ja muita kuitusäikeitä, mikään ei ikinä kiemurrellut missään silminnähden. Ylenpalttinen pyllyn hakkaaminen ja ponnistelu, huono ruokavalio, ripuli ja ummetus sekä pöntöllä istuminen vain lisää oireita ja ongelma ei poistu.

Hyvät ihmiset, kun olette tehneet enemmän kuin tarpeeksi poistaaksenne kihomadot, kokeilkaa toista diagnoosia ja ongelma saattaa ratketa hyvin yksinkertaisesti.

Vierailija
29/32 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ sama kokemus täällä. Olin varma, että mulla oli kihomatoja. Yhdellä lapsella siis oli taannoin, enkä ollut matojen mahdollisuutta edes ajatellut ennenku omin silmin lapsella yhden näin. Minulla kutissut rupareikä jo pari vuotta ja mietin, että voiko tosiaan olla, että mulla on ollu matoja niin kauan enkä ole vaan huomannut... no pyrviniä koko sakille naamaan, siivoukset ja odottelemaan. Muilla lähti, mutta mulla vaan kutisi edelleen.

Neljän kuurin jälkeen heräsin ja totesin, ettei tosiaan voi olla enää matoja. Aloin hoitaa vaivaa peräpukamina ja nyt olen ollut ilman kutinoita kolme kk!

Vierailija
30/32 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutittanut peräaukoa jo reilu parikymmentä vuotta, enemmän tai vähemmän. Oon vetäny pyrvinkuureja, peräpukamavoiteita, tutkinu ja syynänny ja raapinu. Jossain vaiheessa (v. 2007) maha, suolisto ja yleiskunto oli niin huonona, että kokeilin karppausta ja kas kummaa, kutina loppui, kun hiilaritaso kehossa oli matalana. Samoin loppuivat akne, kurkkukivut, aftat, hilse, alapään sitkeä hiiva, kutina ja runsas valkovuoto, korvien kutina ja anemia (hb 72!).

Vedin tuosta johtopäätöksen, että peräaukon kutina liittyi itselläni veren korkeaan sokeripitoisuuteen, joka ruokki elimistössä jylläävää hiivaa. Sittemmin, kun olen lipsunut karppauksesta, olen huomannut, että jos syön makeaa tai  muita hiilareita, niin entiset oireet palaavat heti. Ensimmäisinä peräaukon (tätä on kyllä koko ajan), alapään ja korvien kutina.

Makeanhimoa on koko ajan, vaikka syön nykyään todella harkitusti ja terveellisesti. Joku bakteeri tms.tuolla suolistossa on, joka "kaappaa" mun aivot ja panee vetämään makeaa välillä kaksin käsin (ja yöllä raapimaan alapääni verille, huoh). 

Paastosin noin kk. sitten ja tein mm. suolihuuhteluita. Ja mitäpäs pöntössä luikertelikaan: heisimatoja. Ja kun guuggeloin, niin käyttävät ravintonaan mm. makeaa ja voivat ylläpitää hiivan liikakasvua suolistossa, joka taas tekee makeanhimoa. Ajattelen, että nuo madot on häädettävä ja suoliston elinympäristö pitää saada sellaiseksi, että mato ei siellä viihdy (mulla on kissoja, joista voi saada helposti tartunnan uudestaan).

Tällä hetkellä olen matokuurilla, ja työn alla on ruokavalion säätäminen taas. Aivan pyllystä ollu tämä parikytä vuotta tämän kutinan kans. Toisaalta, se on pakottanut minut ottamaan vastuuta fyysisestä terveydestäni ja pakottaa edelleen.

Vierailija
31/32 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://euhealth247.com/fi/drug/vermox

Vierailija
32/32 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi