Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella vastuutonta kuljettaa lapsia vanhoissa autoissa.

Vierailija
07.10.2008 |

Mun edellä ajoi vanha auto ja kyydissä jo vähän isompia lapsia. Teki pahaa katsoa kun ei ollut penkeissä niskatukia edes. Siinä oli peräänajotilanteessa lasten niskat aika kovilla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo varaa kunnon autoon, niin sitten ei autoa ollenkaan. Meillä on 2 autoa ja molemmat ovat uudehkoja ja turvallisia, tai ainakin turvallisempia kuin vanhat autot. Mä en todellakaan suostuis ajamaan millään vanhalla pienellä riisikupilla.

Vierailija
2/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän eniten riipu turvallisuus kuskeista kuitenkin. Meilläkin on tosi vanhoja harrasteautoja ja niillä ei hurjastella vaan cruisaillaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvallakin voi saada jo suht turvallisen ja hyvän auton.

Vierailija
4/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin. Aiheuttaa paljon turhia ohituksia. Liikenteen rytmin mukaan ajaminen turvallisempaa. Jonossa esim. maantieajossa 100km/h

Kyllä nämä uudet autot turvallisempia. On turvatyynyjä, luistonestoa,

Mä en uskaltais edes jonkun vanhan auton kyytiin

Vierailija
5/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa.

kyllä se on pitkälti ajotaidoistakin kiinni. tiellä törmää jos jonkinlaisiin uunoihin jotka ei osaa autolla ajaa. se on turvattomampaa kun ajaa vanhalla koslalla.

t. äiti, kolme lasta ja kosla

Vierailija
6/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat nää hidastelijat vain turhia ohituksia.

Vierailija
7/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se aina roikut mun takapuskurissa?

Vierailija
8/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hidastelet ja pakotat toiset autot tarpeettomiin ohituksiin sun hidastelun takia.

Vierailija
9/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen paikka on takapenkillä ja turvvöissä.

Vierailija
10/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta oma auto on aina oma,jos ei ole varaa uuteen autoon niin en ala ottamaan minkäänlaisia lainoja näyttääkseni että "hyvin menee"...täällä palstalla te kaikki puhutte asuntolainoistanne+ auto lainoistanne joten yli puolien uuden karheat taitaa olla lainaa vaan!!!

- "vanha" mutta oma!!

Vierailija
11/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat talot ovat vetoisia, lapsi voi vilustua! Lisäksi niissä on usein paljon portaita, joissa lapsi voi kaatua! Entä jos löytyy hometta, hyh hyh?!

Vierailija
12/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta oma auto on aina oma,jos ei ole varaa uuteen autoon niin en ala ottamaan minkäänlaisia lainoja näyttääkseni että "hyvin menee"...täällä palstalla te kaikki puhutte asuntolainoistanne+ auto lainoistanne joten yli puolien uuden karheat taitaa olla lainaa vaan!!!

- "vanha" mutta oma!!

Koska ei sillä ole varaa maksaa sitä takas.

Huvittaa kun ei jotkut ymmärrä että pankista ei saa lainaa jos ei ole tuloja.

Vierailija
13/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheiltä, joiden bruttotulot alittavat 8000 eur /kk. tämä tulotaso takaa mahdollisuuden asialliseen autoon. jos sitä ei osteta, vanhemmat vankilaan.

Vierailija
14/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertaakaan en ole törmännyt siihen että uudessa kalliissa autossa, varsinkaan citymaasturissa, olisi lapset poukkoilleet ilman turvavöitä, päinvastoin siellä istutaan kiltisti parhaimmissa turva-istuimissa ja turvallisimmissa automalleissa.

ja meillä sentään näitä parempoai autoja on ystäväpiiri pullollaan.

sensijaan useamman kerraan olen kauhistellut miten vanhoissa 10-15v. vanhoissa ruosteisissa japsipurkeissa kuskataan lapsia täysin ilman vöitä, välillä näkyy lasten päätkin heiluvan ikkunan ulkopuolella kesäisin... huhhuh!

usein näitä pahimpia irrallisia kakaratapauksia näkee muuten ulkomaalais- tai romanitaustaisten perheiden kohdalla.

ja tiedoksi; en ole rasisti, en edes asu Suomessa nykyään, jotenka en ole mikään sisäsiittoinen ja umpimielinen erakko.

Minua kyllä hirvittää paljon enemmän uudet katumaasturit joissa turvaistuinikäisiä (alle 8v.) lapsia kuljetetaan täysin irrallaan jopa turvavöistä.

Vierailija
15/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertaakaan en ole törmännyt siihen että uudessa kalliissa autossa, varsinkaan citymaasturissa, olisi lapset poukkoilleet ilman turvavöitä, päinvastoin siellä istutaan kiltisti parhaimmissa turva-istuimissa ja turvallisimmissa automalleissa.

ja meillä sentään näitä parempoai autoja on ystäväpiiri pullollaan.

sensijaan useamman kerraan olen kauhistellut miten vanhoissa 10-15v. vanhoissa ruosteisissa japsipurkeissa kuskataan lapsia täysin ilman vöitä, välillä näkyy lasten päätkin heiluvan ikkunan ulkopuolella kesäisin... huhhuh!

usein näitä pahimpia irrallisia kakaratapauksia näkee muuten ulkomaalais- tai romanitaustaisten perheiden kohdalla.

ja tiedoksi; en ole rasisti, en edes asu Suomessa nykyään, jotenka en ole mikään sisäsiittoinen ja umpimielinen erakko.

Minua kyllä hirvittää paljon enemmän uudet katumaasturit joissa turvaistuinikäisiä (alle 8v.) lapsia kuljetetaan täysin irrallaan jopa turvavöistä.

Vierailija
16/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi joutua yliajamaksi vaikka suojatiellä, kuten on nähty ja kuultu. Ei se turvallisuus aina ole autosta kiinni. Se riippuu myös paljolti siitä mitä on korvien välissä!!!!

Vierailija
17/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se autosta ole kiinni. jos tulee kolari vaan kuskista!!!!!!!!!! ja muutenki idiootti aihe keskustella!! ei kaikilla ole rahaa ostaa uutta autoa! vanhalla pääse yhtä hyvin eteenpäin ja vielä taaksekin päin :) ne ketkä kirjoittaa et ei ikinä koskis vanhaan romuun..niin on syntynyt kultalusikka suussa!! ja mä v.............sellaisia ihmisiä! ei osaa arvostaa muuta ku rahaa!! itsellä on ollut, jos minkälaista autoa nyt kyl uus auto, mut en silti ala arvosteleen toisia kenellä ei ole rahaa ostaa uutta autoa!

Vierailija
18/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää takaperin kaupan pihalla oli parkissa viimesen päälle hieno katumaasturi. Takapenkillä väärin asennennettuna vm 1995 oleva Two Way. Sillä istuimella ei voi matkustaa kasvot menosuuntaan lapsi istuimen vöissä.

Vuosimallin tiedän siitä että kyseinen hedelmäkuviokangas oli vain 95 myynnissä. Meillä ostettiin silloin eka turvaistuin.

Vierailija
19/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäsiittoisia ja umpimielisiä erakkoja? Hoh hoijaa! Sitä paitsi ette voi väittää että vanhoissa autoissa oltaisiin aina ilman vöitä tai että uusissa autoissa lapset olisivat aina vöissä! Se on ihan taattu asia. Raha ei aina tuo sitä järkeä eikä se, että ei ole rahaa myöskään vie sitä järkeä!

Ja ne kolarit ei johdu aina omista ajotyyleistä. Ne huumekuskit tai rattijuopot voi yhtäkkiä vaan olla teidän kaistalla, että turha myöskään väittää että jos te ajatte nätisti niin kolaria ei tapahdu.

Vierailija
20/29 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se autosta ole kiinni. jos tulee kolari vaan kuskista!!!!!!!!!! ja muutenki idiootti aihe keskustella!! ei kaikilla ole rahaa ostaa uutta autoa! vanhalla pääse yhtä hyvin eteenpäin ja vielä taaksekin päin :) ne ketkä kirjoittaa et ei ikinä koskis vanhaan romuun..niin on syntynyt kultalusikka suussa!! ja mä v.............sellaisia ihmisiä! ei osaa arvostaa muuta ku rahaa!! itsellä on ollut, jos minkälaista autoa nyt kyl uus auto, mut en silti ala arvosteleen toisia kenellä ei ole rahaa ostaa uutta autoa!

Ei se ole aina kuskista kiinni. Ja kyllä uusi auto on aina turvallisempi. On turvatyynyt, espit, turvakaaria yms. mitä ei vanhoissa autoissa ole. Ei niitä ihan turhaa ole autoihin kehitelty. Jopa jalankulkijan otetaan huomioon nykyään kun autoja kehitellään.

Mä olen sitä mieltä että mun lapset on niin kallis lasti, että en viitsi ruveta heitä ihan missään vanhassa rötiskössä kuljettamaan.