Hääbudjetista??
Minkäslaisia summia olette maksaneet kaikkineen?? Ajattelin ihan ruokatarjoilua ja siinä viinit, onnittelumaljat jne kakkukahvit...ja bändikin ois kiva =)
Noin 100 vierasta.
Kommentit (10)
JA ravintolahäitä ei juuri tuon takia kun ei voi omia tarjota. Kun pitopalvelu hoitaa astiat ja niiden korjaukset ja tarjoilijat tulee sieltä.
Ja tietenkin sormukset ja puvut, kampaaja, kuvaus, kortit, koristeet jne....mutta sehän riippuu sitten kuinka näyttävää =)
Isoin osa on varmaan ruuat ja paikka sekä bändi
ottaa kauhea stressi ja pistää rahaa palamaan kun helpommallakin pääsee naimisiin.
Mä vaan haluan, kun (ainakin olen ajatellut) mennä VAIN kerran naimisiin, niin sitten kunnolla kans.
Vaikka eihän se ole kuin muutaman tunnin huumaa ja arki alkaa taas.
oli 80 vierasta, viinit, boolit ja onnittelumaljat. Pidettiin ravintolassa eli tarjoilijat oli jne.. ruokana oli porsaanfilettä jne.. kaikkinensa rahaa meni n. 5000¿ ja siinä on puvut jotka vuokrattiin ( itselle ja sulhaselle), auto, tilavuokra, bändi, ruuat, sormukset jne...
Kaikkineen tuli maksamaan 12 000 ¿ sis. myös häämatkan ja KAIKKI. Häät oli ravintolassa, tarjottiin ruoka (porsaanfileetä), alkumaljat, ruokajuomat, kakkukahvit ja niiden kanssa avecit. Hääpuvun sain lahjaksi, sulhasen puku vuokrattiin, kukat juhlapaikkaan tilattiin itse (paikan puolesta olisi ollut vain sellaiset pienet kukat). Häämatka tehtiin Eurooppaan, eli siihen taisi mennä kaikkineen n. 2500-3000 ¿?
kuin vuoden suunnittelulla ja karkeilla ja muilla.
En minä millään pahalla, mutta totesin tuon kommenttini vain siksi, että aika moni suuria häitä suunnitteleva on loppusuoralla sanonut, että olis sittenkin pitänyt mennä salaa naimisiin ja säästää se rahasumma häämatkaann. Olis päässyt helpommalla ja ei olis ollut niin kauhea stressi.
Mutta toki jos haluat suuret häät niin ei siinä mitään. Hyvähän se vain on. Mutta kyllä ne hössöttämättäkin menneet yleensä menee sillä ajatuksella, että kerran vain. Ei ne mitään harjoitusvihkimisiä ole:D.
vieraita hieman alle 100. paikkavuokraa ei ollut, kun tuli ruoat sieltä. Mutta kyllä häät vaan maksaa ja siitä itse ainakin tahdoin maksaa.
Sitten kyllä pyysimme kutsussa runon muodossa rahaa lahjaksi ja tulihan sitä niin että hyvinkin saimme häitä maksetuksi.
Ihanaa aikaa se järjestely vaikkakin välillä stressaavaa:)
Onnellisia hää järjestelyitä ;)
Minä haluaisin päästä mahdollisimman halvalla, kun ei oikeasti sitä rahaa ole paljon. Haluan kuitenkin häät, jossa on koko suku koolla molempien puolelta. Eli ne juhlat. Olen muuten valmis tinkimään melko lailla kaikessa, mutta paljon ei voi enää tinkiä. Ruokaan+juomiin menee 800¿ pakostakin, ellei sitten tarjottais pelkkää kahvipöytää. Bändi on tunnelmanluoja, siitäkin olen kyllä valmis tinkimään, jos muuten budjetti ei koossa pysy.
Se 2000-2500¿ häitä suunnitteleva.
Vierailija:
vieraita hieman alle 100. paikkavuokraa ei ollut, kun tuli ruoat sieltä. Mutta kyllä häät vaan maksaa ja siitä itse ainakin tahdoin maksaa.Sitten kyllä pyysimme kutsussa runon muodossa rahaa lahjaksi ja tulihan sitä niin että hyvinkin saimme häitä maksetuksi.
Ihanaa aikaa se järjestely vaikkakin välillä stressaavaa:)
Onnellisia hää järjestelyitä ;)
Siihen on siis menty. Vieraat maksaa morsiamen päivän prinsessana.
Vieraita siksi, että olisi mahdollisimman paljon yleisöä ja siksi, että maksaisivat siitä.
Seuraavan rahankerjuukutsun tullessa taidan sijoittaa sen rahan hyvään leffaan. Sitä katsoo mieluummin kuin tyhmää hääparia pelleilemässä leikkien kanssa.
Pitopalvelusta 100h tarjoilut 2000¿ ylöspäin, tilavuokrat 500¿ ylöspäin. Jos pidätte ravintolahäät, silloin ei tilavuokraa yleensä erikseen, mutta omia alkoholijuomia ei saa myöskään tuoda, eli 1000¿ vähintään lisää hintaa.
Bändit nykyään 600¿ ja risat. Puvut, kortit ja kaikki oheiskrääsä voit varata vähintään 1000¿ (jos et halua ostaa pukua omaksi ja täyteen hintaan).
Minä saan unelmieni häät n 2000-2500¿lla 120 hengelle. Tosin tämä vaatii paljon omaa panostusta ja tarjoilut teen ihan itse, vain emäntä+pari tarjoilijaa palkataan siskojen kavereista (joita ei muuten kutsuttaisi häihin). Bändi on vielä harkinnassa, hinta kun on juuri tuo 600¿.