Mikä olikaan suositus, kuinka kauan vauvan kanssa
kannattaa välttää suuria väkijoukkoja. Eli miten pienen kanssa uskaltaa lähteä esim. kauppakeskuksiin?
Kommentit (5)
Mutta esim. nyt voi ihan mainiosti lähteä pikkuvauvan kanssa liikenteeseen, jos äiti vain jaksaa.
Itse olen ollut talvivauvojeni kanssa ostoskeskuksissa silloin, kun he olivat 8 vrk ja 10 vrk ikäisiä.
Kesällä saa lähteä heti ja talvella 2vkosena. Syksy ja kevätvauvat on ns. väliinputoojia, sillon mennään ulos kelin ja mittarin mukaan. Näin sanottiin neuvolassa.
Itsekin muistelin, että se olisi ollut tuo pari viikkoa. Ja sen tiesinkin, että ulos voi viedä vaikka heti. /Ap
saadut vasta-aineet suojaavat vauvaa monilta tarttuvilta taudeilta, mutta eivät kuitenkaan esim hinkuyskältä (rokotus olikohan 3 kk?). Imetys lisää myös vastustuskykyä. Jos vauva on luonteeltaan rauhaton, totuttelu kohdun ulkopuoliseen elämään vie aikaa ja voi voi hermostua vieraassa ympäristössä. Imetyksen aloittamiseen liittyvät ongelmat sitovat myös kotiin.
Toimisin lapsesta riippuen eritavalla. Toisen kanssa on parempi hissutella kauemmin kotona, kun taas toisen vauvan kanssa voi olla enemmän menossa. Voi äyttää kantoliinaakin jos vauva viihtyy siinä. Käsiään kannattaa pestä ja desinfioida ennenkuin koskettelee aivan pientä vauvaa esim kauppakeskuksessa, jossa on tullut itse koskeneeksi ties mihin... Ostaisin siis käsiendesinfiointiin pullon shoppailureissuja varten.
sitten kun siltä tuntuu. Itse olen lähtenyt noin 3viikkoisen kanssa.