Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ovulaatio kivuista?

22.06.2007 |

onko kellään kokemusta kovista ovulaatio kivuista?

parin viime kuukauden aikana mulla on ollut tosi kovat kivut ovulaatio aikaan. Nyt pari päivää sitten kivut äityi tosi koviksi eikä seksi tule kysymykseenkään :o( munasarjat on kuin räjähdys tilassa ja selkää särkee sekä maha on ihan turvoksissa,painokin nousi hetkellisesti 2kg!!

nyt sen jälkeenkin on nännit tosi kipeät mutta muuta ei onneksi enää ole.

Kuinka tavallista tämä on ja onko edes normaalia olla näin kipeä? särkylääkkeitä kuluu ovis aikaan kun muuten ei onnistu edes kävely suorassa :o/

kipuja kestää n.3pv ja sitten alkaa normaalit oviksen jälkeiset oireet.

saa tässä vauvaa tehdä kun ovulaatio tekee invalidiksi moneksi päivää...

Turhautunut Niiloakseli yk12 kp 18/28-29

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oviksen aikaan kävelen kaksin kerroin kolmisen päivää, kun olo on niin kipeä etten suorassa voi olla :/ Vihloo, juilii, särkee, tuntuu kuin joku repisi puukolla kylkeä irti... Kuukautiskipuja ei sitten vastaavasti juurikaan ole, eli mulla kaikki kivut pakkautuneet nimenomaan ovikseen.

En voi muuta kuin sympatiahalin sulle lähettää... tiedän tosissaan miten kipeää voi tehdä.

Vierailija
2/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei sitten ole kuukautis kipuja ollenkaan.

Onhan tässä se hyvä puoli ettei ovis mene ohi huomaamatta :o)

Niiloakseli kivuista jo selvinneenä kp19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole antaa faktatietoa, mutta joku kerran sanoi että kovat oviskivut kertois tukkeutuneista munasarjoista? Että olis pitäny avauttaa? Tiedä häntä, mulla oviskivut paheni lasten saannin jälkeen(4kpl) Toivotaan että helpottaa ja plussatuulia Niiloakseli <3 ++++

Vierailija
4/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo 4 luomulasta. Voiko munasarjat tukkeutua yhtäkkiä? mulla oli koko viime vuoden ongelmia kuukautiskierron kanssa mutta se johtui lääkärin mukaan ehkäisypiikin aiheuttamasta hormonihäiriöstä.

Ajattelin kyllä ensi kuussa jos kivut on yhtä kovat mennä lääkärin pakeille.

Onhan se hullua kun ovis kaataa sänkyyn syömään särkylääkkeitä :o(

Niiloakseli

Vierailija
5/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa voiko, mullakin on kaikki luomuja ja rumasti sanottuna kaikki saaneet alkunsa siitä kun mies on antanut luvan, ja nyt (jo) siis 6kk yritystä takana(tiedän nyt joku sanoo että niin vähän, mutta vertasinkin vain siihen miten muut lapset saivat alkunsa). Elämä muuttuu, elimistö muuttu, edeltäneet synnytykset ovat tehneet muutoksia kohtuun, munasarjoihin? Endometrioosia?(polteltu useaan otteeseen pois, tekee kuukautiskivuista helvetilliset. Tosin hävisi kokonaan toisen lapsen myötä) PCO(minulla on todettu v.1996) Itse ajattelin kesän seurailla luomusti ja jos syksylläkään ei ole mitään tapahtunut niin kipaisen tarkastuksiin. Kipu ei kuulu kyllä ovulaatioon tuskallisena, niin että pitää maata sängyssä ja syödä lääkkeitä, veikaten jossain silloin on vikaa jos näin on :( Syitä ja seurauksia on vaikea lähteä etsimään ilman tutkimuksia, onneksi meillä on lääketiede ja osaavat lääkärit, itsellähän se on vaikea ymmärtää miksi sattuu tai miksi se lapsi ei nyt vaan saa alkuaan millään. Toisilla lapsettomuuden syy ei koskaan selviä, osalla vain ei kemiat sovi yhteen: ei saa lapsia tietyn miehen kanssa mutta toisen kanssa saa (minulle kävi näin, halusin perheen joten piti vaihtaa miestä, julmaa? ehkä mutta minä tahdoin perheen) Nyt onnellisesti avioliitossa, upeat lapset, elämä maistuu mutta....vauvakuume, se ei vaan hellitä xD Vielä sen viidennen villahousun haluan kestovaipoissaan tuhisemaan <3 Ikäkriisiäkin pukkaa yhtäaikaa, täytän ensi vuonna 30....ah rakastan hormonejani välillä..... *not*

Niiloakseli: toivon koko sydämestäni että ongelma selviää ja kyllähän me likat vielä ne omat nyytit saadaan kainaloomme tuhisemaan eikö vain? ;) <3<3<3<3

L

Vierailija
6/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin ajattelin että lääkäriin mars jos ei kivut hellitä tai vauvaa ala kuulua syksyyn mennessä. itse olen vain törmännyt siihen jo moneen kertaan kun puolet viime vuodesta valitin kun ei vauvaa kuulu ja saisi tulla hetimiten niin lääkärit vaan toteaa että onhan sulla jo mitä siinä hermoilet. Nyt siis tuntuu turhauttavalta edes lähteä valittamaan kun tiedän että vastaukseksi saan vähättelyä :o( ootellaan ja katellaan toivoa ei menetetä kokonaan. Se juuri meidän vauva vain ei ole valmis tulemaan vielä!

Tsemppiä laswish! vielä joku päivä me saadaan viidennet villahousut!

Niiloakseli

Vierailija
7/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa, kyselinkin helmikuisissa että mitäs sulle kuuluu ja onko näkynyt :) Mites, pääsitkö opiskelemaan?

Ja sitten noista oviskivuista..mä tässä kierrossa kans manasin kaameita kipujani, tarina meni näin..sori kp:t on hieman nyt hukassa, noin päiviä ;) Siis torstaina alkoi pieni menkkamainen jomotus, joka kesti vain hetken..perjantaina sama juttu astetta voimakkaampana vain..lauantaina kivut illalla jo aika voimakkaat, alavatsa kuin viidennellä kuulla raskaana, siis todella turvonnut..sunnuntaina clearbluen digit. ovistestillä plussa(kp 16 tai 17?) ja karmeet kivut, kävely sattui, yöllä heräsin joka kerta kun kylkeä käänsin, tuntui etten saa pissattua rakkoa tyhjäksi joka kerralla, siis todella inhottava tunne, mutta ajattelin että johtuu clomeista ja mehän pupuiltiin jokaisena kipupäivänäkin, osittain mulla hampaat irvessä..ajattelin että johtuu clomeista, vaikkei koskaan mulla aiemmin oo vastaavaa ollut, ja siis meillähän on jo kaksi näitä muksuja clomeilla saatu. No, sitten maanantaina aamulla oli jo parempi olo, kunnes aloitin fixuna pesemään terassia, joka keskeytyi kovaan kipuun, soitin polille, epäilivät kystaa kivun aiheuttajiksi, hekin olivat samaa mieltä kuin minä silloin ettei clomit voi aiheuttaa tollasia oviskipuja..no kivut loppuikin sitten päivän mittaan joten ultraan en sitten mennytkään enää..ja täti siis oli lopulta myöhässä, luulin sen mahd. kysta aiheuttavan sen mutta toisin oli, plussahan se piti tädin poissa :) Nyt menen 2 vkon päästä ultraan, saa nähdä kaikki ok ja onko siellä jälkiä siitä kystastakin.. Sanoivat että kystat usein puhkeaa itsestään, mutta jos kivut jatkuvat useamman kuin pari kolme päivää ja pahenevat päivä päivältä niin silloin pitää lampsia päivystykseen ja siellä ultraavat.

Niiloakseli ja Lastwish, pikaisia plussia toivon teille ja villahousunyytit syliin!

-poco& nestori 5+1-

Vierailija
8/8 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tipuin jo alku kuusta maaliskuisiin :o( Enkä päässyt sinne kouluun :o( uusi yritys ensi vuoden alussa kun nuorin täyttää 3 niin on vähän pakkokin taloudelliseti suuntautua jo pois kotoa...

sun oireet kuulosti ihan samalta ku mulla tässä kuussa. Viime kuussa en huomannut mitään ihmeitä kun taas sitä edeltävässä kuussa oli samanlaisia oireita joskaan ei näin kovia.

Tässä sitten itekseni olen pähkäillyt että viime kuussa ei varmaan tullut ihan normi ovista ja nyt sitten taas tuli oikein voimalla. Mekin pupuiltiin juuri ovis päivänä,minä hampaat irvessä :o( ja nyt ootellaan kuin kävi. Rinnat jäi tosi aroiksi mutta se ei mittää meinaa...

Onnea poco ja liimaa vauvan alulle mukaan!!

Niiloakseli kp19/28-29