Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienellä naisella pieni vauva, suuremmalla isompi? Näinkö?

Vierailija
22.06.2007 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin pian on kyllä vauvat saavuttaneet kokoeron kiinni.

Vierailija
2/3 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni syntyessään (rv40+5) 2990g ja 49cm.

Täysin terve ja hyvinvoiva lapsi.

Kasvanut koko ikänsä tasaisesti omalla käyrällään; on ruumiinrakenteeltaan todella pitkä ja hoikka 3-vuotias tytön tyllerö.

Tosin oman paino-ongelmani takia olin kyllä raskausajan todella tarkka mitä söin; noudatin tarkoin ravitsemusterapeutin laatimaa ruokavaliota. Ja lapselleni olen myös alusta asti opettanut terveeliset ruokailutottumukset.

Ja työkaverini muuten, joka on minua ehkä jopa 10mc lyhyenpi ja hyvin pieni ja hoikka nainen (en yllättyisi jo kertoisi painavansa alle 50kg), synnytti sitten täytenä yllätyksenä pari grammaa päälle viisikiloisen tytön!!! :O

Mutta täysin sopusuhtainen ja normaalisti kasvava tyttö tästä kasvoi. Äidillä olikin ollut mitä ilmeisemmin raskausajandiabetes, jota ei tiennyt (kun ei ollut mitään syytä epäillä, eikä kokonsakaan puolesta käynyt testeissä tms.).

Oli vain surullista, kun sen takia äiti repeytyi niin pahoin synnytyksessä, sekä lapsi joutui lastenosastolle. :(

Mutta näin lihavana ihmisenä voin sanoa, että kukaan lapsi ei ole ns. luonnostaan lihava (jos nyt jätetään sairaudet pois), vaan kyllä ne lapset lihottaa vanhemmat/huoltajat itse.

Itse olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, ja kyllä se johtui täysin ruokailutottumuksista, elämätavoista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin lyhyen ja siron naisen jotka saaneet nelikiloisia vauvoja ja pari tukevampaa (ylipainoa) jotka ovat saaneet alle kolmikiloiset vauvat.

Itse olen pitkä ja hoikka, sain pienen vauvan. Raskaus meni yliaikaiseksi ja tuntui että olen täynnä vauvaa kohdunsuusta kylkiluihin asti, mutta niin vain pieni tyttö syntyi. Eli varmaan äidin rakenne vaikuttaa, ehkä lantion tilavuuskin?