Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä olet vierottanut YÖTISSISTÄ?

22.06.2007 |

Poika nyt 4,5 kk ja yötissitys kiihtyy koko ajan. Kaksi tyttöäni lopettivat puoleen vuoteen mennessä yösyömisen itsestään mutta tämä poika vaan kiskoo tissiä kiihtyvällä tahdilla öisin. Mitenhän sitä voisi vähän hillitä ettei tulisi joka yö uusia ja uusia ruoka-aikoja öisin?? Maitoa tulee hirveesti joten saa kyllä päivälläkin tarpeeksi maitoa. Oon jo harkinnut kiinteiden aloitustakin, jos ei olisi nälkä aina öisin niin kovasti. Ja helposti tästä lussutuksesta jää tapa joka jatkuu kuukausia... Nyt poika syö ainakin kolmesti yössä, vaikka vielä kuukausi sitten riitti yksi syöttö aamuyöllä. Nyt on nälkä jo puoliltaöin ja taas aamuyöllä ja sitten taas parin tunnin päästä.

Miten ootte päässeet yösyötöistä? Jos jotenkin pikkuhiljaa saisi vähenemään yölussutuksen kun on enää 1,5 kk puolivuotispäivään jolloin sanotaan ettei vauva tarvitse oikeasti yöpalaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja noiden kolmen-neljän yösyömisen välissäkin poika yrittää että saisi jo tissiä, mutta työnnän vaan tuttia suuhun. Aamulla sitten ei olekaan enää kova nälkä kun on koko yön tankannut!!! Onkohan ongelma se, että ekan yösyötön jälkeen otan hänet viereen ja nukahdan kesken syötön jolloin hän jää viereeni. Siinähän haisee niin ihanasti maito joten tulee mieleen lussutus. Mutta mä nukahdan väkisin kun joskus kello 00-1.00 alan tissitellä unenpöpperössä!!!

Vierailija
2/6 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuenko " lussuttanut" vai olisiko tiheän imun kausi menossa ja kasvattaa maitoa vaan? meillä kai haistoi maidon, kun pinnasänkyyn siirtyessä jäi syönnit kerraksi pariksi yössä :) minäkin meinaan imettäessä nukahtaa.. sitkeesti olen vaan koittanut sen vartin pysyä hereillä ja sitten siirtänyt omaan sänkyyn :)

cec ja pirpanella s.1.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme seuraavaa lasta söivät niin kauan kun annoin.Käytännössä tarkoitti sitä ett yksivuotispäivä kolkutti ovella ja minä olin aivan hajalla epämukavista öistä kun kaikkia paikkoja kolotti.

Viides neitimme on juuri 7kk ja syö iloisesti kolmisen kertaa yössä. Olin vannonut että tämä vauva opetetaan nukkumaan puoli vuotiaana mutta kun olen niin kamalan väsynyt yöllä etten jaksa hyssytellä.. Nyt kesän aikana olisi kuitenkin tarkoitus hoitaa unikoulu että itsekin jaksaa elää normaalisti kun syksy ja arkirutiinit alkavat taas :)

Kokeile jos vaikka lapsen isä saisi nukutettua lapsen yöllä kun hän herää. Meillä se onnistui paremmin,jos minä kävin vauvan luona niin hän huusi kahta kauheammin.

Vierailija
4/6 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen lopetti yösyönnit 4kk:n iässä ja keskimmäinen lopetti 5kk:n iässä. Kuopus on nyt 5kk ja lopetettiin yösyötöt 3kk:n iässä, kun ei tyttö enään yöllä syöny tissiä. Heräsi vaan leikkimään...

Kata, Timo 03/04, Noel 01/06 ja Janna 01/07

Vierailija
5/6 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissiteltiin tunnin välein joka yö!! Vieroitin yötissistä 5kk iässä (allergioiden vuoksi), MUTTA meillä haetaan pulloa vieläkin monta kertaa yössä ja tyttö on 8kk.

Vierailija
6/6 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilta olen lopettanut yösyönnin tasan 8 kk iässä (poika 4 päivää vaille - tyttö pari päivää vaille). Pojan kohdalla kyse oli puhtaasti tapaheräämisestä ja tissittelystä kaksi kertaa yöllä. Sitten vain tarjottiin vettä, kun juomaa pyysi - seuraavana yönä ei enää edes pyytänyt ja vieroitusyönäkin nukahti sänkynsä pohjalle alle 10 minuuttia alkuperäisestä pyynnöstä -- oli siis selkeästi tapa.

Tytön kohdalla sitten tein niin, että otin kyllä syliin, kun liikehdintä/pyytely alkoi ja pidin sylissä kunnes nukahti sänkyynsä - eikä kaivannut edes syötävää. Vasta neljäntenä yönä oikeasti pyysi juomaa - sai nokkamukista kulauksen vettä eikä sen jälkeen ole juomaa pyydellyt. Eli tämä nuorempi ei syönyt edes tavakseen - välillä oli syömättä yöllä ja välillä ei. Ei käytännössä edes protestoinut. Tytön kohdalla kuitenkin sanoisin, että sinne 7,5 kk ikään asti söi ihan tarpeeseen - sitten yhtäkkiä alkoi ruoka kelvata suuremmin päivällä ja maidon juonti yöllä väheni reilusti. Hän tosin oli jo 3 kk iässä yhden viikon ilman yösyöntiä, mutta yösyönti tuli sitten voimalla takaisin.

Molempien kohdalla 8 kk ikä oli siis hyvä ikä lopettaa yöimetys - päivällä molemmat edelleen silloin pelkällä omalla maidolla - ei korvikkeita.