APUA!!!!!!! Plussa ja nyt tuhruttaa.......Onko kokeneita?
Tänään sain Clerblue testillä piiiiiiiitkään (4v) odotetun plussan, meillä oli eka ivf ja nyt pp 13. Raskausoireita on muille jakaa ja olinkin aika varma plussasta.=) (viluttaa aikaajoin, tissit on kipeet ja arat kylmälle, mahaa koskee ja nippailee välillä oikein repii, selkää jomottaa jne...) Verikoe otettiin eilen, mutta tulos ei ehtinyt tälle päivälle. Eli en tiedä mikä hcg olisi... soittaa sairaalasta vasta maanantaina.
Plussa tuli testiin heti, vaikka olikin hailakka. Mutta ei tarvinnut tihrustaa. Nyt sitten kaupunkikävelyn päätteeksi alkoi tumman keltainen vuoto... siinä ei ole verta mukana, mutta on kuitenkin tummempaa kun valkovuoto tai lugesteronit.
Onko tämä nyt se kemiallinen raskaus? Eli menkatko sieltä tulee plussasta huolimatta? Olen aivan maassa, murtunut, paniikissa ja ihmeissäni, tekisi mieli mennä itkemään peiton alle, mutta töissä on sitkuteltava kahdeksaan saakka... Selkää särkee ja mahassa velloo. Tuntuu siis todella, että kuukautiset alkaa kaikesta huolimatta.=´(
Onko ketään, jonka raskaus olisi jatkunut samanlaisesta tilanteesta?
Eli onko toivoa? Luin vanhoja vastauksia ja niissä tuhruttelu on alkanut rv5+jotain... minä en edes tiedä omaa " raskausviikkoani" . Tai voiko tässä raskudesta puhuakkaan...?
Vastauksista kiitollinen Babykeiju
Kommentit (3)
elikkä jos oikein muistan tuhruttelu alkoi melkein heti testin jälkeen. Olin aivan varma, että menee kesken ja kävin sairaalassa ja verikokeen mukaan olin hyvin vahvasti raskaana, joten ei voinut kuin odotella. Eivät voineet ultralla katsoa niin alkuvaiheessa. Selkää jomotti ja päätä särki, aivan selvät menkkaoireet oli päällä, mutta ehkä se joillakin kuuluu tosiaan alkuraskauden oireisiin. Sinnikäs tyttö on nyt 5 kk.
Eräällä ystävälläni (kolmen lapsen äiti), on ollut selvät menkatkin raskaana ollessaan ja osasi ottaa asian rauhallisesti vasta kolmannessa raskaudessa.
Toivotaan, että kuulut meihin tuhrutteleviin mammoihin!!
koita olla panikoimatta! Mulla oli tuhruttelua rv 5-6 (siis ruskeaa ja välillä ihan punaistakin tuhrua) ja olin aivan paniikissa soitellessani hoitopaikkaan. Lääkäri käski odotella rv8 ultraan ellei vuoto ylly. Ultrassa oli kaikki hyvin, tarkistusultra tehtiin vielä rv10. Juuri, kun huokaisin helpotuksesta ja olin kuullut jo sydämen sykkeenkin rv 12+2, niin housuihin holahti verta oikein kunnolla, sitä tuli siis ihan tulvimalla muutaman tunnin ajan. Päivystykseen menin, jossa todettiin sikiön elävän. Veristä vuotoa tuli yli viikon. Kaikki meni kuitenkin säikähdyksistä huolimatta loppuun asti hyvin - nyt meillä on kohta 6kk ikäinen poikavauva :)
Eli, yritä rauhoittua - eihän vuotosi tosiaan ole edes veristä ja vaikka olisikin, niin se ei siltikään välttämättä tarkoita mitään pahaa. Paljon tsemppiä ja jaksamista, ja ONNEA!
En usko ,että on vielä syytä huoleen, kun vuotokaan ei ole veristä. Mulla itelläni tuli ihan alkuraskaudessa sillontällön ruskeaa vuotoa ja yhden kerran ihan kirkasta vertakin housusta löytyi, mutta kaikki on kuiteskin mennyt hyvin. Enemmän olisin huolissani ruskeasta tai verisestä vuodosta kun keltaisesta. Raskausoireitakin sulla tuntuu olevan ihan riittämiin. Se menkkamainen jomotuskin kuuluu niihin alkuraskauden oireisiin.
Onnea sulle plussasta ja toivotaan, että kaikki on hyvin.
nevalaine rv22+2