Ei ole aikaa itselle, ei ni ei :(
Piti tänään vähän itseäni laittaa, kun juhannuksen viettoon ollaan lähdössä. Ei onnistu ei. Tuolla tuo keskimmäinen uhmaa sen minkä kerkiää. Taidan lähteä nuhruisena, takkuisena ja karvaisena kiiltopäänä. Onpahan lapset kuitenkin iloisia. Ei ole aikaa itselle ei....
Kommentit (16)
Vierailija:
Ei oo aikaa täälläkään.Lapset kirjaimellisesti vievät kaiken ajan ja enemmänkin jos olisi.
Jos yritän laittaa itseäni, niin eikös joku ole jotain laittamassa wc-pyttyyn tai tekemässä tutkimusretkeä keittiönkaappeihin. Tai ainakin kaatanut muropurkin lattialle ja mukava ripinä lähtee kun niiden päälle talsii. Tai sitten vähintään pyykkikone on lastattu papereilla, leluilla ja muulla mukavalla. ja sitten se maitomuki kaadettuna tuolla keittiönpöydän alla... huoh!... laita siinä sitten itseäsi....
viimeisen 8 vuoden aikana kun en ole edes ripsiväriä & laittanut, hiukset kuitenkin laittanut! Kyllä 5- 15 min löytyy ihan kellä vaan (kun lapset nukkuu, katsoo telkkaa, leikkii jne!!). Ja nyt kun olen työssä käyvä äiti, niin aamulla herään ennen muuta perhettä, jotta kerkeän laittaa itseni työkuntoon - ei vaadi muuta kuin itsekuria, kiirettä on turha syyttää!!
Vierailija:
viimeisen 8 vuoden aikana kun en ole edes ripsiväriä & laittanut, hiukset kuitenkin laittanut! Kyllä 5- 15 min löytyy ihan kellä vaan (kun lapset nukkuu, katsoo telkkaa, leikkii jne!!). Ja nyt kun olen työssä käyvä äiti, niin aamulla herään ennen muuta perhettä, jotta kerkeän laittaa itseni työkuntoon - ei vaadi muuta kuin itsekuria, kiirettä on turha syyttää!!
Luulen, että nyt ei ole kasvatuksesta kysymys.
Meidän lapset ovat touhukkaita, kekseliäitä ja energisiä taaperoita. Ikää heillä 1,5, vajaa 3 ja 6(tämä ei kyllä sotke). Kaikki kiinnostaa ja kaikkea on kokeiltava. Ei auta toruminen. Ei se muki tahallaan ole tuolla kaatuneena pöydän alla. Se on vaan se " minä itse -ikä" ja joskus (lähes päivittäin) sattuu vahinkoja.
Ei, he eivät ole kauhukakaroita vaan uskon, että ihan normaaleja paitsi, että kaikki kiinnostaa.
...mutta ei silti ole aikaa juurikaan itselle..
... nyt luovutin ja istahdin tähän koneelle hetkeks ja lapset saa leikkiä mitä haluavat =)
Ja kuuntelen tuossa kun tuo keskimmäinen uhmaa arestissa. Välillä vien hänet takaisin istumaan, aamupuurot tehny ja syöttänyt, hampaat pessyt 3 ipanalta, d-tipat antanut, tiskit tiskannut, pyykit laittanut, lapset pukenut, vauvan pessyt, isommatkin kävi pesulla, kirjoja lukenut, Aamupuurot laitettu, kotia siivonnu, pedit siivonnut, leluja kerännyt, pöytiä pyyhkinyt, vauvaa tissitellyt, vaipat kahdelta vaihtanut, esikkoa auttanut takapuolen pyyhkimisessä, ainiin, keskimmäisen kahdet pissavahingot olen lattioilta pessyt... Uloskin pitäisi jossain välin keritä menemään...
Edessä vielä tekemistä; ruokaa valmistettava, lapset päiväunille laitettava, siinä samalla reissutavarat laitettava valmiiksi, mitä muksuille reissuun mukaan, 5 ihmisen tavarat jären kanssa mietittävä...
On täällä muillakin pieniä lapsia, ja hyvin ehtii sen ripsarin ja meikkivoiteen laittamaan ja tukan sukimaan. Menee ehkä 3 minuuttia. Ihme marttyyritouhua ruveta tänne kirjottaan listaa, mitä kaikkea pitää vielä tehdä. Ihan normaalilta kuule kuulostaa. Nouses nyt perseeltäs ja lopeta valittaminen. Kyllä ehtii vaikka mitä kunhan vaan alkaa hommiin.
Eikä tätä päätä ihan 3 minuutissa laiteta.. Nyt onneksi täällä pikkuinen hiljainen hetki. Yritin tässä vähän selventää tätä mun elämää. Mutta heti täällä näitä nokkavia löytyy. Terve vaan sulle Rouva Nokkava ja hyvää juhannusta!
Meillä ainakin tosi paljon vaihtelee tilanteet, että joinakin päivinä ehtisi paremmin itseäänkin laittaa. Mutta olen kotiäitinä ja en koe tarpeelliseksi, että pitäisi joka päivä meikata. Toki muuten pidän itseni siistinä, kampaan ja pesen hiukset säännöllisesti ym. Mutta ei kai kaikkien tarvitse laittaa sitä ripsiväriä, huulipunaa, puuteria ym. joka päivä. Mielestäni kotiäiti voi huolehtia itsestään muutenkin, ei se näy siitä, onko meikkiä vai ei. Mieheni pitää meikkaamista yleensä ottaen ihan turhana hommana. Juhliin tai kylään lähtiessä sitten yleensä meikkaan hieman, mutta en halua olla kotona tai ulkoillessakaan koko ajan pakkelit naamassa.
Vierailija:
Eikä tätä päätä ihan 3 minuutissa laiteta.. Nyt onneksi täällä pikkuinen hiljainen hetki. Yritin tässä vähän selventää tätä mun elämää. Mutta heti täällä näitä nokkavia löytyy. Terve vaan sulle Rouva Nokkava ja hyvää juhannusta!
Se herää yleensä 5.30 tai 6.00 ... :)
mutta valitampa silti :) Kun purkautuu johonkin, niin ei poksahda väärässä paikassa. Jännä nähdä miten vähän sympatiaa täältä heruu. Ärttysää porukkaa, on tosiaan...
Ihan taatusti ainakin luulen niin, että tämä tilanne monella päällä tänään. Minä puolestani annan heille kaikille ison halin. Pinnistelkää ihan pikkiriikksen vielä niin kyllä se siitä! Ei meikkaus ole maailman tärkein asia! Olemme kyllä ihan kauniita ihan luomuna :)
Vierailija:
Meillä ainakin tosi paljon vaihtelee tilanteet, että joinakin päivinä ehtisi paremmin itseäänkin laittaa. Mutta olen kotiäitinä ja en koe tarpeelliseksi, että pitäisi joka päivä meikata. Toki muuten pidän itseni siistinä, kampaan ja pesen hiukset säännöllisesti ym. Mutta ei kai kaikkien tarvitse laittaa sitä ripsiväriä, huulipunaa, puuteria ym. joka päivä. Mielestäni kotiäiti voi huolehtia itsestään muutenkin, ei se näy siitä, onko meikkiä vai ei. Mieheni pitää meikkaamista yleensä ottaen ihan turhana hommana. Juhliin tai kylään lähtiessä sitten yleensä meikkaan hieman, mutta en halua olla kotona tai ulkoillessakaan koko ajan pakkelit naamassa.
ulkoilla, syödä terveellisesti ja muutenkin pitää huolta itsestään niin pysyy kunnossa. Ei se ripsivärin laitto auta mitään jos on muuten ihan ränsistynyt.
Ei oo aikaa täälläkään.
Lapset kirjaimellisesti vievät kaiken ajan ja enemmänkin jos olisi.
Jos yritän laittaa itseäni, niin eikös joku ole jotain laittamassa wc-pyttyyn tai tekemässä tutkimusretkeä keittiönkaappeihin. Tai ainakin kaatanut muropurkin lattialle ja mukava ripinä lähtee kun niiden päälle talsii. Tai sitten vähintään pyykkikone on lastattu papereilla, leluilla ja muulla mukavalla. ja sitten se maitomuki kaadettuna tuolla keittiönpöydän alla... huoh!
... laita siinä sitten itseäsi....