Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pirun neuvolatäti!

Vierailija
21.06.2007 |

Se lykkäs mulle viime viikolla lapun käteen ja käski varata ajan mahdollisimman pian sokerirasitukseen (ylipainon takia).

No varasin sit ajan täksi päiväksi. Hankin lapsille hoitajan. Menin taksilla ja maksoin siitä. Ja niitä näytteitä ei voitu ottaa koskase per****n ämmä ei ollu pistänyt lähetettä ollenkaan.

Kävelin sit ne 4-5 km suutuspäissäni ja nälkäisenä kotiin. Kiva.

Nyt loppui turhat testit tälle ämmälle. Olen nimittäin jo edellisissä raskauksissa niissä ravannut ja aina lääkärit ovat kysyneet esim. ylimääräisissä ultrissa et miks sä tänne halusit. Niinkuin mä olisin se joka niitä tutkimuksia koko ajan haluan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten neuvola korvaa sinulle taksikulut?

Kelan kautta?

Vaadi kunnon asiakaspalvelua.

Voit tehdä reklamaation ylilääkärille-muita se.

Vierailija
2/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä näytteitä ei kuulema voi käsitellä ilman lähetettä.

Ja en ole jutellut neuvolatädin kanssa asiasta vielä.

Enkä ottanut edes sitä pirun taksikuittia.

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin labrantätinä voin sanoa että työnipuolesta VIHAAN neuvolaa, niissä on aina soittoajat joskus iltapäivällä eikä sieltä ikinä saa ketään kiinni jotta voisi selvitellä pyyntöjä. Tästä tietoisena aina yleensä otan ne kokeet mitä kys. potilas haluaa otettavan ja sitten metsästän pyynnöt kun soittoaika on mahdollinen. Toki voin aina soittaa tk:n neuvontaan ja sieltä kautta ilmoitella että neuvolantädin pitäisi ottaa minuun yhteyttä jne. Mutta _ikinä_ en ole käännyttänyt sokerirasitusasiakasta pois jos pyynnöt ovat puuttuneet (ei ole helppo raivata moneksi aamuksi kalenterista aikaa 2h rasitukseen).

Joissain tapauksissa käännytän asiakkaat itse slvittämään asioita mutta tuolaisessa tapauksessa hoidan kyllä itse ne pyynnöt.

Täytyy sanoa että kumma lab. hoit. sinua palvellut, uskallatko kertoa missä kaupungissa näin on käynyt?

t. toinen lab. hoit.

Vierailija
4/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut kysymys raskaudesta vaan muusta jutusta, mutta lääkäri ei ollut tehnyt lähetettä, joten labrakokeita ei otettu.

Juttelin tästä yhden tutun labranhoitajan kanssa, joka sanoi, että nykyään tuollaista tapahtuu yllättävän usein. Sitten asiakkaat juoksevat turhaan labrassa, kun lähetettä ei ole laitettu ja mistään ei sellaista löydy.

Vierailija
5/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en mä oikeesti viitsi herätä klo 7 aamulla ja lähteä vielä syömättä kävelylle.

Ja mun ylipaino (mitä ei ole edes hirmuisesti) ei johdu liikunnan puutteesta vaan liiasta syömisestä. Ja tuon liikasyönninkin olen jättänyt pois tän vuoden alusta ja olenkin laihtunut jo 10 kg. En nyt viitsi kuitenkaan varsinaisesti laihduttaa raskaana ollessani vaan en ainakaan aio lihoa.

Mutta kiitos kuitenkin että huolehdit ja ajattelit auttaa minua kertomalla että tuo yksi taksimatka on liikakilojeni syy.

Vierailija
7/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeesti, meille jokaiselle sattuu joskus ihmimillisiä erehdyksiä, unohdetaan jotain. Tässä sun jutussa tökkii se, että jos asiakas menee labraan ja se lähete puuttuu, niin sitä ei sitten labrasra saa pyydettyä, jo on ihme. Neuvolatädin tulee kyllä osoittaa olevansa tapahtuneesta pahoillaan. Korvaisikohan sulle joku tuon taksimatkan? Epäilen.

Vierailija
8/8 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta että vahinkoja sattuu, mutta nyt mua ärsyttää se kun päätin että tässä raskaudessa olen " kiltti" ja tottelen neuvolatädin kaikkia " oikkuja" (ja en nyt laske kyllä tätä sokerirasitusta neuvolatädin oikuksi).

Viimeksi kun olin raskaana tulin aina pahalle päälle siitä kun neuvolatäti urputti joka asiasta ja kattoi mua kiukkuisesti kun en jaksanut ravata ihan joka testissä. Ja ainoa syy oli ylipaino (kahdessa ekassa en ollut ylipainoinen).

Mä tunsin kuitenkin oloni koko ajan hyväksi ja vauva oli normaalinkokoinen (viikolla 41+1 3,7 kg ja 53 cm) ja mun mielestä mun ylipaino ei ollut haitaksi muuta kuin minulle itselleni (ja nyt ei puhuta mistään sairaalloisesta ylipainosta). Sokerirasituksessakin olin silloin ja arvot olivat normaalit.

Mutta nyt unohdan koko jutun enkä sinne toistamiseen mene. Saa luvan neuvolatätikin unohtaa koko jutun.