Mitä tehdä, mun 1v5kk ei huoli enää rintaa? Haluaisin kuitenkin vielä imettää...
Kommentit (7)
tuon ikäiselle ei sitä tissiä voi enää väkisin suuhun tunkea. Meillä tuksu sanoi maitosopimuksen irti 1 v 9 kk -iässä ja vaikka sen jälkeen välillä miettivästi rintojen suuntaan katseli, pudisti aina päättäväisesti päätään, jos kysyi, haluaako maitoa. Haikeahan tuo hetki on...
ja taapero haluaisi vierottaa? miksi haluat jatkaa ' vastoin taaperon tahtoa' ?
Omani lopetti itse 1v 1kk vaikka itse olisin halunnut jatkaa, tuttipulloa ei koskaan tarjottu, mukiin siis siirtyi.
Ethän sä pakottaa voi. Onse vaan annettava olla kun toinen ei enää halua.
Miksi pakottaa lasta syömään tissiä tuossa iässä enää jos se ei halua?
Lasta imetetään sen takia että se saa ravintoa ja jos lapsi itse haluaa vierottaa itsensä niin äitin hyvä ja sopeutuu asiaan!
Taas taitaa ap:llä olla oma lehmä ja nautinto ojassa jos on väkisin pakko imettää lasta vasten muksun tahtoa!
Minun taaperoni vieroittui ihan yhtäkkiä vähän päälle 2-vuotiaana. Siihen asti kävi tissillä säännöllisesti joka ilta ja joka aamu. Ja sitten yhtenä päivänä vaan totes että " ei" . Ja siihen loppu. Oli mulla aika hämmästynyt ja sen jälkeen haikea olo, mutta mitäpä siinä sitten olisi muutakaan tehnyt. Pari kertaa jouduin pumppaamaan ylimääräistä maitoa pois, kun kiristi ihan liikaa, mutta kyllähän ne tissitkin sitten ajan myötä tottui siihen, että imetys on loppu.
Neiti aloi imemisen sijaan leikkiä ja purra. Ei kiva. Eli pistin tissin hyllylle ankä enää tarjonnut.
Jonkin aikaa meni ihan ilman imemisiä, mutta nyt on taas välillä alkanut taaperoa " vauvattaa" ja haluaisi tulla tissille. Välillä annan välillä en, yleensä en, mutta esim. lentomatkoilla n. kerran kuussa tissitellään jo korvienkin takia. Lapsi on siis nyt 1v ja 10kk ja mielestäni " tissisuhde" on ihan hyvä. Ei suutu, jos imeminen kielletään, mutta mielellään haketuu kuitenkin rinnalle ja esim. yöllä painajaisia nähdessään rauhoittuu sylissä välittömästi kiun saa näpelöidä nänninpäätä :).
Taaperoa on aika hankala tissille pakottaa, sillä kun on jo hampaat...