Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko ei järjestä edes kunnon häitä, mutta toivoo rahaa lahjaksi...

Vierailija
20.06.2007 |

Vihkiminen ja kahvitilaisuus kotipihassa, läsnä vain vanhemmat ja sisaruksen perheineen, toiveena rahaa häämatkatilille. Mielestäni pikkaisen törkeää. Paljonko antaisitte?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halukkaille lahjan tuojille pakko sanoa että rahana kiitos, jos ei laita kutsuun lahjoista mitään tulee kaikenlaista " kivaa" sitten kun ihmisistä tuntuu etteivät voi vaan tulla paikalle ilman lahjaa. nimim. kokemusta on. anna vaikka 20 euroa, ei kai tuo niin kamalan iso raha olisi?

Vierailija
2/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaiset juuri ovatkin kunnon häät, eivätkä sellaiset suuret sirkustapahtumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki halua isoja häitä...

Mä antaisin 30-50 euroa.

Vierailija
4/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit häät. Ap:n tapauksessa antaisin 100e koska kyseessä sukulainen. En ilkeäisi mennä 20e kanssa kenenkään häihin.

Vierailija
5/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n? ei mitenkään vai?

Vierailija
6/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanan täysjärkiseltä se miehen sisko. Ei mitään yliampuvia juttuja sen takia, että " pitää" . Onnea miehen siskolle!

Toivottavasti sen hyvä mieli ei mene pilalle jos lukee täältä, mitä paikalle tulevat sukulaiset siitä kirjoittelee.

Vierailija
7/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kuka nykyään ilkeäis antaa häälahjaksi 8 ¿!

Joskus tällä palstalla mottona on ollut, että ees sen verran kun hääpari laittaa juhlatarjottaviin per nenä. Oisko 500 ¿ ja jos tulee vaikka 25 hlöä niin 20 ¿ on ihan hyvä summa. Siis jos näin kylmästi laskelmoi.

Vierailija
8/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu teidän varallisuudesta ap

Vierailija
9/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin miettiä tulevaisuuttakin. Minua ainakin kadutti kun annoin häälahjaksi vaan 40 ¿. Olin kyllä sijoittanut omaa rahaa ainakin 150 ¿ muuten häihin kerta olin kaasona ja tehnyt kaikki kukka-astelmat ym. Siitä huolimatta harmittaa kun olin niin köyhänä silloin, etei yksinkertaisesti ollut vara enempää antaa.

Vierailija
10/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kahvit kotona. Emme pyytäneet lahjoja. Olin yllättynyt kun saimme 100 euron shekkejä ja muutenkin ihan oikeitä häälahjoja. Luulin, että ei ole tapana tuoda mitään oikeaa lahjaa jos ei järjestä mitään ruokahäitä.

Mutta lahjat ei todellakaan olleet meille tärkeintä päivässä, eikä minun keskipisteenä olo. Se oli tärkeää, että saimme toisemme. Sen kahvitilaisuuden järjestimme sitten periaatteella, että kerrankin olisi sukulaisilla mahdollisuus nähdä toisia muuallakin kuin hautajaisissa.

Tilaisuus oli hauska ja ahdastakin meillä oli. Kahville tuli sellaisiakin sukulaisia, joita emme edes odottaneet. Pihalta kuului iloinen porina kun tutut näkivät pitkästä aikaa toisiaan.

Mutta nähtävästi sitten on tapana muistaa hääparia, vaikka ei oikeita häitä pidäkkään.

Vierailija
11/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni silloin ei voi kyllä sanoa, että ne eivät olisi kunnon häät. Tottakai ne on kunnon häät, oli kyseessä sitten isot tai pienet häät, jos kerran juhlatilaisuus järjestetään, jossa myös vieraille tarjoamiset. Eri asia, jos menee maistraatissa naimisiin vain todistajien läsnäollessa ja ei muita juhlia. Itse hieman ihmettelin, kun mieheni veljen vaimo oli sanonut, ettei tule lapsemme ristiäisiin, kun me ei kerran järjestetä oikein juhlia. Oli sanonut näin anopille. Vaikka järjestimme ihan tavalliset ristiäiset, joissa kasteen jälkeen kahvittelu. Kutsuimme omat vanhempamme ja sisarusten perheet. Kuinka isot juhlat muka ristiäisten pitäisi olla. No, eipä kyseinen henkilö ollut sitten häissämmekään, vaikka toki kutsuttiin. Meillä oli pienet häät, jotka järjestettiin kotona. Kutsuimme parikymmentä vierasta. Mutta kyllä ne mielestäni silti " kunnon" häät oli. Ainutkertainen tilaisuus se on aina morsiusparille itselleen. Itse ainakin ostan samansuuruisen lahjan hääparille, oli kyseessä sitten isot tai pienet häät.

Vierailija
12/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään sisäänpääsymaksu, eikä ruokaraha.

Vierailija
13/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavina oli vain pari erilaista täytekakkua, voileipäkakkuja, muuta pientä ja kahvit yms.

Jälkeenpäin meille toimitettiin sitten häälahjoja, ihmiset halusivat antaa jotain muistoksi jne, vaikka mitään suuria juhlia ei ollutkaan. saimme mm. pentikin poron, marimekon pussilakanat jne, vaikka mitään lahjoja ei kaivattu. eli yleensä siis lahja annetaan, koska halutaan muistaa, riippumatta siitä, millaiset juhlat ovat.

Vierailija
14/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perheenjäsenille annamme enemmän kuin muille. Muissa häissä lahja on ollut tuollaiset 30 euroa. Enkä kyllä ole koskaan mitään lahjaa sillä ostanut, minkäkokoiset juhlat.

Vierailija
15/15 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten mun mielestä ihan liikaa annetaan nykyään sitä rahaa lahjaksi.

Se ei tosiaan ole mikään maksu ruoasta, vaan LAHJA!

Eikö teille itselle oikeesti riitä se, että ihmiset tulee paikalle? Vaikka ne ei tois mitään? En mä ainakaan kauhistelis vaikka joku tois 10 euroa, kuhan on itse meitä tullut juhlimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme