Hei kertokaa joku sivu tai suorat " luvut" kuinka ulosoton määrä palkasta lasketaan!!
En saa kunnollista vastausta paikallisesta ulosottovirastosta. Ensin olivat ottaneet liikaa;eivät ottaneet huomioon että olen elatusvelvollinen(yksi alaikäinen lapsi).
No sit virkailija sanoi ettei tällaista asiaa korjata vaikka heidän moka. Piti laittaa kirjallinen valitus.. No rahat tuli mutta omien laskelmien mukaan 100e liian vähän(sain viime vuonna saman palkan eri duunista,joten arvioin sen mukaan).. Ja kuulema suojaosuutta on nyt nostettu eli ne peris multa vähemmän kuin viime vuonna!
Nyt tämä virkailija joka hoitaa mun asioita on lomalla ja kukaan ei sano juuta eikä jaata kysymyksiini..
Kommentit (5)
it otettu 270e mutta sain 140 takaisin.. eli missä on loput rahani..
mut laita googleen sana ulosotto,niin löydät oikeusministeriön sivuilta tuon suojaosuus taulukon. Se on vähän monimutkainen selitettävä, mutta yritä saada selvää tuolta sivulta. Se löytyy sieltä jostain kohdasta " velallisena ulosotossa "
jos vähemmän kuin tuon, niin otetaan suojaosuuden ylimenevästä nettopalkasta 2/3.
Loppujenlopuksi helppo laskea.
Ne voi ulosmitata kokonaan ns satunnaiset tulot eli mm. lomarahan.
Suojaosuus on 19,50e/päivä ja elätettävistä 7e/pv lisää. Ja kuukaudessa suojaosuus siis sulla 795 euroa. Jos palkkasi on enemmän kuin 1590 euroa niin silloin otetaan koko palkasta 1/3. Jos taas alle niin palkka - 795 ja loppuosasta 2/3.
Mutta ota huomioon, että ulosotto ja ulosmittaus ovat kaksi eri asiaa. Ulosotossa maksat itse, ulosmittaus taas tehdään suoraan palkastasi. Kumpihan sinulle on tulossa? Tarkkoja lukuja en valitettavasti tiedä...