Ikää 37v, neljä isoa lasta. Ja nyt mieletön vauvakuume
Lapset siis jo 19v, 14v, 13v ja 11v. Kun kuopus oli n. 4-vuotias, mulle iski vuodeksi kauhea vauvakuume, mutta mies ei halunnut. Sanoi, että ehkä vielä joskus kuitenkin.
Tuossa välissä oli vuosia, etten edes miettinyt vauvaa, mutta nyt 5kk ajan se on ihan joka päivä mielessäni. Mies sanoi eilen, kun viimein kerroin ajatuksistani, että jos minä olen AIVAN varma, että haluan vielä aloittaa alusta sen rumban, niin ok.
Nyt oon ihan sekaisin. HALUAN, HALUAN, HALUAN, mutta onko siinä mitään järkeä? Onko tämä vaan vanhan akan haihattelua?
Kommentit (7)
tiedät mitä on luvassa! Onnea yritykseen!
36 v vauvakuumeinen
T: 36v vanhus jolle syntyy ensi kesänä kolmas lapsi..... Vanhin vasta alle 4v
luulen että kadut jos et ole edes yrittänyt saada vielä vauvaa. Monet saavat vasta yli nelikymppisenä. Ystävättäreni sai iltatähden 41 vuotiaana ja esikoinen täytti 22v.
olen myös 37v. ja vauvakuume päällä jo pitkään, mulla tosin vain 1 lapsi...
anna mennä vaan!
Mikäs siinä jos molemmat tahtoo. Olishan se ihana nauttia yhdestä pienestä, kun sulla on totisesti ollut kädet täynnä silloin kun lapsesi ovat olleet vielä pieniä.
Uteliaisuutta kysyn, että tiedätkö mitä isommat lapset ajattelisivat asiasta. Minä meinaa poden vauvakuumetta myös. Lapset ovat 17v, 16v, 5v ja 2v, minulla ikää 35v. meillä miehelle olisi ok, mutta kun 17 vuotias esikoispoika kuuli keskustelun kuului vain että ei saa**na. Ja vielä seuraavina päivinä otti asiaa puheeksi ja sanoi että eihän olla tosissaan. Ja onhan meillä nuo kaksi nuorinta vielä pieniä, mutta kun meillä itsellä ei ole sisaruksi haluaisimme suuren perheen.
Vauvat ovat ihania -olen itsekin aivan vauvahullu! Halusin puoli tusinaa lapsia ja kolme tulikin neljässä vuodessa. Uusi avioliitto, ja kun halusimme yhteisen lapsen niin ei tullutkaan! Lääkärin puoleen oli muutaman vuoden yrityksen jälkeen käännyttävä.
Aiemmat kolme synnytystä eivät olleet helppoja, mutta siinä vauvakuumeessa ajatteli että kun sen vauvan vain saisi , en valittaisi kipuja jne... Vauva syntyi ja lapsia oli neljä. Vanhin oli 7v. tyttö, nuoremmat poikia.
Kun neljäs oli muutaman uoden ikäinen, niin tuntui että vauva olisi tervetullut. Kolme oli jo koululaisia. Sain lääkärin apua taas ja nuorimman ollessa reilu 6v. syntyi tyttövauva. Vanhin oli 15v. Apua oli sisaruksista.
Olin 37- vuotias. Vajaat kaksi vuotta kului kun mietin että vieläkö haluaisin lapsen, vauvathan eivät ole vauvoja aina, vaan kuten sanotaan "pienenä on pienet murheet ja isona isot..."
Pähkäilin - jospa sittenkin, kaveriksi nuorimmalle, mutta vieläkö lääkäriin...
Kuudes lapsi, toinen iltatähdistämme syntyi, tytön kaveriksi. Olin 39 - vuotias, ja vauva tuli ilman lääketieteen apua, minun vielä empiessäni josko...
On ollut hyvä kun "iltatähdillä on 2v. 9kk. ikäeroa. Leikit ja kirjastoretket ym. on yhdessä sujuneet. Viides lapsi tuli 6-vuotiaana tädiksi ja minä mummiksi.
Iltatähdet ovat auttaneet sisarusten lasten hoidoissa. Nyt ovat kuuden lapsen tätejä, veistävät lumiveistoksia, pelaaavat pelejä, vievät keskiaikamarkkinoille jne. Toivottavasti saat vauvan, mieluiten hänelle sisaruksenkin.
Ette varmasti kadu "hankkimaanne" lasta, mutta saatatte katua sitä, ettette antaneet mahdollisuutta iltatähdelle...