Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OMATALO -onko kenelläkään, harkinnassa...?

19.06.2007 |

Onko täällä ketään, jolla olisi joku omatalo-malliston talo? Tai harkitseeko joku?

Varsinkin jos joku on hankkinut omatalon hevitoimituksena, niin kaipaisin kokemuksia!

Hevitoimitukseen kuuluu mm.takka asennettuna, kodinkoneet, harvia sauna, keskuspölynimuri...

Mutta mitä oleellista EI kuulu? Ainakaan lattiamateriaalit ei taida kuulua, eivätkä kylpyhuoneen kalusteet/pintamateriaalit. Eikä lämmitysjärjestelmä...

nuo nyt tuli mieleen, kun katsoin listaa. Mutta mitä kaikkea muuta oleellista " puuttuu" ? Olisipa sellainen lista, tyyliin: nämä EIVÄT kuulu pakettiin...

Siksi kysyn, että voisin vähän laskeskella, paljonko talo tulisi maksamaan. Ja miettiä, mitä töitä voisimme itse tehdä, mitkä pitäisi teettää.

Kaikki tiedot/kokemukset kiinnostaa:)!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja päinvastaisena kuin sinä halusit: riisuimme paketista AIVAN kaiken mitä pystyimme. :-D Meillä ulkovuoraus erillään (en tykkää kapeasta pystylaudoituksesta), samoin sauna jätettiin kokonaan pois samoin kuin aivan kaikki muutkin mitä pystyttiin. Eli Omatalolta tuli oikeastaan vaan seinäelementit ikkunoineen ja ovineen, sisäseinien tarpeet sekä sisäovet, kaikki muu jätettiin pois ja hankittiin edullisemmin muualta (suhteita rakennusfirmoihin).

Vierailija
2/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitukseen kuuluu talon runko ja siihen pisteeseen tehtynä että pääsee " sisustamaan" eli maalaamaan seiniä (ei tarvitse tasoittaa), laittamaan lattiamateriaalia ja kattoa. LVIS:t ja maatyöt erillisenä urakkana, perustus sisältyy tähän pakettiin meillä.

Eli me riisuimme keittiön kaapit, kodinkoneet, saunat jne pois, kilpailutettiin itse firmoja niin saa varmasti mieleistä ja varsinkin kaapistoissa on sitten enemmän mistä valita. :)

Kattopaneelit saatiin kaupan päälle.

P.S. Älkää luottako sokeasti talomyyjän kustannusarvioon.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

punalatva:

Meillä toimitukseen kuuluu talon runko ja siihen pisteeseen tehtynä että pääsee " sisustamaan" eli maalaamaan seiniä (ei tarvitse tasoittaa), laittamaan lattiamateriaalia ja kattoa. LVIS:t ja maatyöt erillisenä urakkana, perustus sisältyy tähän pakettiin meillä.

Eli me riisuimme keittiön kaapit, kodinkoneet, saunat jne pois, kilpailutettiin itse firmoja niin saa varmasti mieleistä ja varsinkin kaapistoissa on sitten enemmän mistä valita. :)

Kattopaneelit saatiin kaupan päälle.

P.S. Älkää luottako sokeasti talomyyjän kustannusarvioon.. ;)

Haluaisitko kertoa talonne kustannusarvoita, mellä suunnitteilla talo samoilla periaatteilla kuin teillä ja Omatalo suunnitelmissa. Mites, meneekö myyjän arvio kumpaa suuntaa pieleen =) ?

Vierailija
4/7 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden ja sähkön tuominen mm. oli hurjan paljon kalliimpaa mitä myyjä arvioitsi (tontti maaseudulla), jätevesijärjestelmä oli myös paljon kalliimpi, vaihdettiin ensin aiottu poistoilmalämpöpumppu maalämpöön, otettiin tasokkaampaa kalustetta ja kodinkonetta jne.

Ei kyllä tullut yllätyksenä että myyjä arvioitsi kaiken alikanttiin ja roimasti, halusi vaikuttaa ostopäätökseemme, tietenkin.

Talopaketin ja pystytyksen hinta tietenkin pysyi samana, kyse oli muiden kustannuksien hurjasta arviointivirheestä. LVIS oli 10 000 euroa kalliimpi yksinään mitä myyjän kustannusarviossa!

Vierailija
5/7 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinotoiselta kuulostaa tuo vaihtoehto ostaa omatalo " sisustusta vaille valmiina" . Paljonko teillä tuli maksamaan tuo paketti perustuksen kanssa?(siis ilman sähkö/lvi töitä)

Minäkä kokoinen talonne on?

Hurjasti kyllä ylittyi kustannusarvio teillä! Mutta hyvä tietää, ja pitää mielessä, että noinkin suurilla summilla voi ylittyä.

Osaisimme itse asentaa lattiat, maalata seinät, kaakeloida kylppärin, asentaa kylpyhuonekalusteet ja keittiön kaapistot itse. Ja mies osaa tehdä pieniä sähkötöitä. Saunan voisi tehdä tuttava edullisesti.

Talon koko voisi olla n.120neliömetriä. Haluaisin 1,5 kerroksisen talon, tai yksikerroksisen käyttöullakolla.

Pintamateriaalit, keittiö ja kylppärikalusteet haluaisin valita itse.

En tarvitse mitään luxusta mutta hyvää laatua kuitenkin:)

Vaihtoehtoina nyt pidän lähinnä omataloa, tai hirsitaloa. Pitää vielä selvittää, mitä hirsitalon " perustoimitukseen" kuuluu, hinta kun on edullisempi.

Punalatva, jos ostaisimme omatalon samassa vaiheessa kun te, meidän pitäisi siis teettää sähkötyöt, lvi työt, lämmitysjärjestelmä...entä mitä muuta isompaa/kallista

? Yritän tässä nyt saada jonkinlaisen käsityksen kuluista:)

Vierailija
6/7 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kuuluu siis perustukset ja terassi, myös salaojat.

Maatyöt, vesi- ja sähköliittymät, jätevesi, LVI, sähköt, ulkorakennukset, sadevesikourut, sisämateriaalit, kaapistot, kodinkoneet, lämmitykset, pihanlaitto eivät kuulu tuohon.

Meillä LVI maksaa n. 30t e, sähkö 11t e.

Vierailija
7/7 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse juuri maalaus, katto- ja lattiamateriaalien asennus, kalusteiden asennus. Meillä tekee kph:n ammattilainen, muut laatoitukset appiukko :)