imetyksen lopettaminen ja hormonitoiminnan palautuminen
Imetys loppui 2 pvää sitten, pikkukakkosen ollessa 8,5kk. Kolmosta kuumeillaan ja nyt olisin tiedustellut että miten nopeaa teillä on menkat alkaneet?
Esikoisen jälkeen imetys loppui samaan aikaan ja pikkukakkonen sai alkunsa esikoisen ollessa 11kk ja välissä ehti tulla yhdet menkat. Mutta nyt on ikää pari vuotta lisää ja takana toinen imetys jne, joten onko odotettavissa jälleen tuollainen n. 1kk vai enemmän??
Mulla on ollut menkkamaista jomotusta jo useamman päivän, mielialavaihteluja, ruokahaluttomuutta jne mutta testi näytti negaa ja toisaalta tiesinkin se koska etenkin tuo ruokahaluttomuus on niin erilaista kuin raskaana ollessani.
Mutta ovatko nuo merkkejä hormonitoiminnan palautumisesta?
Kiitollisena vastauksista Emlin
Kommentit (3)
Kiitos vastauksestasi! Tunsitko ovulaation selvästi imetyksen lopettamisen jälkeen?
Kuumeileva Emlin
hormonitoiminnan käynnistymisestä, varsinkin jos koko ajan testaat negoja.
Itselläni on imetys nyt vähentynyt reippaasti ja ainakin kolmena kuukautena olen tuntenut menkkamaista jomotusta alavatsalla. Testannut olen pari kertaa ja negaa on ollut. Tällä viikolla ne menkat sitten vihdoin alkoivat kun synnytyksestä on aikaa reilut 7kk ja imetyksen selkeästä vähenemisestä on noin kuukauden verran.
Toisaalta, tulin raskaaksi esikoisen jälkeen ilman, että menkat alkoivat siinä välissä. En edes tuntenut ovista ja kaiken lisäksi imetin yötä päivää. On siis aivan mahdollista tulla raskaaksi ilman, että menkat alkavat :)
Kanelisokeri
Oon yksi esimerkki siitä, ettei menkkoja bälttämättä tule ollenkaan raskauksien välillä...Meillä esikoinen on nyt n. 9kk, ja eilen tein plussatestin:) Imetys loppui noin kuukausi sitten, eikä menkkoja ole tosiaan tullut kuin joskus 2005 syksyllä viimeksi.