** Heinähelistimien tiistai **
Kommentit (25)
Kirjoittelempa minäkin jotain pitkästä aikaa tännekkin puolelle... Tuolla groupilla on tullut kirjoiteltua koko odotusaika, mutta nyt, kun la lähenee, tulee tännekkin kurkittua päivittäin!
Onnea vaan jo vauvansa saaneille!
Täällä oltaisiin kanssa täysin valmiita synnyttämään vaikka heti!!! Vaikka lähellekkään kaikki ei ole valmiina vauvaa varten, koti ei kiillä yms. mutta olo on ollu niin kamala monta päivää, etten kohta jaksa! Joka paikkaan sattuu kylkiluiden ja polvien välillä ja oon äkänen kuin ampiainen, mies ja lapset kovilla. Ottaa vaan niin päähän tää jatkuva särky, johon ei todellakaan mikään panadol auta, kun kuitenkaan tää ei oo niin kovaa, että vois haaveilla pääsevänsä laitokselle...
Jospa ensi kerralla saisin jotain kommentoituakin! Nyt vaan onnittelut vauvansa saaneelle ja lisää uutisia odottamaan!
Kisu, jonka masuotus ois reilun 4 tunnin päästä täysiaikainen
Pikapikaa tulin lukemaan vielä tämän illan viestit ja huomasin, että joukossa on uusi vauva. Onnitteluja oikein roppakaupalla!
Päikky 36+3
Minä olen harmitellut beebebeeben tavoin sitä, etten ole käynyt kaikkia lääkärikäyntejä yksityisellä... kai tästä jotain oppii vastaisuuden varalle. Aluksi tarkoituksenani oli käydä lääkärikäynnit vakkarigynelläni, mutta jotenkin se matkalla muuttui... alkuraskauden seurannan kävin hänen luonaan, 4D ultrassa Kurjella ja sen lisäksi olen käynyt neuvolalääkärillä. Nämä yksityiset erikoislääkärit ihan mahtavia, neuvolalääkärikin ok, joka on käsittääkseni yleislääkäri. Nkl:n sairaalalääkärin kanssa ei sitten synkannut yhtään. Mieheni totesikin käynnin jälkeen, etten tainnut lekurista pitää. Etenkin ko. lekurin asenne ja tapa esittää asioita tökki.
Julkisen puolen palvelu? Luulin, että synnytystapa-arvio olisi muuta kuin muodollisuus. Perusteellisen olisin varmaankin saanut yksityisellä. Tarkoituksena on ollut varmistaa, että alatiesynnytys on mahdollista ja jos ei niin sitten suoraan sectioon... muuten luonnollisesti alatiesynnytys. On lähipiirissä kokemuksia siitä, että vauvan hapensaanti estyi ja hädin tuskin jäi henkiin tuon rakennevian vuoksi. Nyt kun en varmuutta ole saanut hypin seinille... Pelkään, että vauvan hapensaanti estyy synnytyksessä ja joudutaan hätäsectioon. Tämän vuoksi yritän vielä saada ajan lantion kuvaukseen joko yksityisellä tai Nkl:llä. Ylireagoin ehkä, mutta minkäs itselleni voin.
Ilmeisesti tuo puolivillainen asenne odottajiin on suhteellisen yleistä...
Anteeksi pelkkä oma napa ja marmatus... :(
mukavaa kun pikku hiljaa alkaa tulemaan näitä syntyneitä joukkoon.
omaa napaa, viime yö oli niiiiiin kamala, suonta veti monta kertaa ja maha kipeä että paha oli olla. aamulla nukuin sitten 10 asti ja lapset katsoi lastenohjelmia, ne kun on niin suloisia että katsomaan nyt että äiti saa levätä ja nukkua vielä. 7-vuotias on niin tunnollinen pikkusiskon kaitsija. helpottaa kummasti kun vanhempi on niin huolehtiva ja helppo tyttö aina ollut, ei turhia kitise ja valita, äitin oma pikku apulainen.
nukkunut olen siis muutamat yöt heräämättä, tosin viime yö oli kauhea. pissatti mutta mitään ei tullut, ei voinu kävellä ei istua ei maata ja ajattelin että minähän en vielä mihinkään lähde vaan haluan takas nukkuu ja herätä aamulla pirteänä.
tosin sain unen päästä aamu tunneilla kiinni utta pirteä en ollut, vaan koko päivä on mennyt nukkuessa rekan kyydissä ja oksennus olo päällä. isäntä nappas meidät töihin kyytiin että on pakko levähdys ja sitä se oli. nukuin vaan. ja olo ihan sekava vieläkin, pyörryttää vaan.
ylihuomenna ois vkon 36 lääkärikäynti, näkee sit on mitään tapahtunut supistuksilla, kyllä mä malttaisin vaikka yli aikaiseksi mennä, olis niin paljon vielä tekemistä =)
mut huomiseen, mukavan pitkiä nämä päivä pinot, aikaa kun on lukea ja mikä parempaa kuin samassa tilanteessa olevien juttuja lukea.
korasa 35+6
Hempeilijälle onnea vauvan johdosta!
Gaia: ekan synnytystä yritettiin käynnistää tuloksetta, suppareita ei tullut ja kohdun suun tilanne epäkypsä. Kun olin matkalla kotiin meni lapsivesi ja alkoi supistaa rajusti, siitä 1,5h ja tyttö oli pihalla.
Toinen alkoi niillä kivuttomilla masunkovettumisilla joista mainitsin ja neuvolassa sain ohjeen mennä näytille jos masunkovettumiset säännöllisiä. Lähettiin sitten näyttäytymään sairaalaan kun meillä oli sopivasti tuleva kummi yökylässä. Hämmästykseksi olin 4cm auki ja en päässyt enää mihinkään. Sairaalassa jatkoin unia ja heräsin hetken päästä todella tuskallisiin suppareihin, huusin samantien, että pitää ponnistaa. Mentiin vauhdilla saliin ja ärsytti pirusti kun kätilö jutusteli rauhallisesti, että ei mitään kiirettä, tässä menee kauan ja valmisteli petiä. Karjuin, että nyt se tulee ja kätilön silmät pyörähti kun olin 9,5cm auki ja seuraavalla supparilla ponnistin muksun ulos.
Tämä kolmas jännittää kovasti, aion soittaa ambulanssin heti jos menee vedet tai alkaa rajuila suppareilla. En tiedä onko hyötyä, että nyt synnytysten välillä on yli 4v väliä. Jos kovettumiset tulee taas säännöllisesti täytyy lähteä sairaalaan.
Tulipa pitkä sepustus.
Pesänrakennusvimmaa ei ole havaittavissa, iskee varmaan lähempänä laskettua aikaa.
Paijailug: Meillä on ollut niin paljon ohjelmaa muuton takia, että vauva parka jäänyt huomiotta, ei siis silitellä juurikaan.
Onko teillä vauvalla jumppasessioita öisin. Täällä jumpataan joka yö klo3-4 alkaen jopa pari tuntia ja siinä sitten valvon vauvelia seuraten, on sen verran kovaa menoa, ettei todellakaan nukuta.
Lumituuli ja poju rv34+3