Apua! Helpoin tapa ommella tyynynpäällisiä olkkariin!!!!
Ostin ikeasta ihanaa retrokangasta ja nyt pitäisi väsätä tyynyliinoja, mutta en osakkaan. Mulla ei ole vetoketjuja enkä halua mitään nappejakaan tyynyihin. Neuvohelpoin tapa saad asuht siistit tyynynpäälliset iltaan mennessä!
kiitos!
Kommentit (6)
Se on ainakin helppo ja nopea tehdä. Katso jostain tyynyliinasta mallia (käännä nurin), miten se kangas taitetaan että saadaan sisäpuolelle se lipare.
ja sohvaan tavallisten tyynyjen päälle...ihna makeita
Mun tyynyt on 40 x 40cm... Olen ensin tehnyt noin 45cm suikaleen, joka on melkein kolme kertaa tyynyn mittainen. Sitten kaikki reunat huolitellaan ja lyhyemmän sivut käännetään. Sit vaan kangas nurinpäin ja taitellaan niin että se menee kolmeen osaan päällekäin, niin että siitä tulee tyynyn kokoinen... Sit ku sivut on ommeltu käännetään oikein päin ja siinä pitäis sit olla sellanen tyynynpäällinen johon saa tyynyn pujotettua kahden päällekäisen osan välistä... Mikähän sekasoppa tästä selityksestä oikein tuli...
Leikkaa kankaasta kaitale, joka on kaksi kertaa tyynyn pituinen ja tyynyn levyinen plus saumanvarat. Huolittele reunat siksakilla. Taita pitkät sivut oikeat puolet vastakkain ja kiinnitä nuppineuloilla. Ompele pitkät sivut kiinni suoraompeleella ja jatka sitä ommelta pussin " suuosaankin" n. 1/3 osa pussin leveydestä kummaltakin puolelta. Lopputulos on siis pussi, jonka suuosan keskellä on 1/3 levyinen ompelematon kohta.
Käännä pussi oikeinpäin ja silitä, jos siltä tuntuu. Tunge tyyny aukosta liinan sisälle ja omepele aukko kiinni käsin.
taidan kokeilla 5 ehdottamaa tapaa, jeeeeeeeee
ota malliksi vaikka vanha tyynyliina,mulla on useita tälläisiä sohvatyynyn päällisiä ja hyvin on toimineet. pitää vaan osata tehdä just oikeen kokonen,niin näyttää hyvältä