Milloin syntyy.kysymyksiin kommentoisin.
Olisi toki tosi kiva jos täältä joku osaisi kertoa milloin suurinpiirtein vauva masusta ulos putkahtaa jos on kanava hävinnyt ja kohdunsuu auki ym...
Totuus on todellakin se että kaikki raskaudet ovat erinlaiset!
Joillakin supistelee kovasti alusta asti,paikat pehmenee,jne..ja raskaus menee kuitenkin yliaikaiseksi kun taas toinen synnyttää keskosen.
Mulla eka käynnistettiin myrkytyksen vuoksi,oli onneksi jo 38 viikot ja kaikki meni synnytystä myöten hyvin.
Tokassa alkoi aika vaihaisessa vaiheessa supparit,vauva pitkään kiinnittynyt ja masupainoi ikävästi alhaalla että tuli arpia,muutama kk ennen synnytystä kanava hävinny ja 2-3cm auki ja vauva päätti syntyä 42 viikolla.
Nyt raskaana vk28 ja supisteluja alusta saakka.Kanavaa nyt jäljellä 2,5cm ja vähän auki.En silti osaa ennustaa syntyykö vaavi ensi yönä vaiko vasta syyskuun lopulla eikä lääkärikään.
Tahdon vain sanoa että niin mielenkiintoista kuin se olisikin tietää milloin syntyy ei muiden kokemuksilla ikävä kyllä ole mitään merkitystä oman raskauden kulkuun.
On tosi hienoa kyllä saada täältä tukea ja tietoa varsinkin esikoista odottaessa.
Toivottavasti teillä kaikilla joilla supistelee ym ja viikot ei ole täynnä vauvat pysyisivät masussa!
Mukavaa odotusta kaikille ja hyvää synnytystä kun se aika koittaa!!!!
Kuten varmaan itsekin tiedät kutakuinkin jokainen lasketun ajan jälkeinen päivä menee tutkaillessa omaa olotilaa ja laatiessa itselleen ennustuksia koska se vauva tulisi.
Luulenkin että tiedustelut koska vauva tulee... ja niiden vastaukset ovat suunnattoman arvokkaita auttamaan äitiä jaksamaan odotuksen tuskaisen pitkältä tuntuvat loppumetrit. Onhan se kiva lukea vaikka että ihan yhtäkkiä se synnytys sitten käynnistyikin:)
Itse olen ainakin ollut todella yllättynyt siitä kuinka vaikeaa on jaksaa lasketun ajan jälkeen, vaikka oma vointi on mainio. Päivät todella matelevat ja illalla menee nukkumaan toivoen että seuraavan kerran kun herää se on menoa;)
Rouvaii 40+4