Monen suomalaisen lapsiperheen juhannus: viinaa, kaljaa, röökiä, lapsia, känniläisiä, saunaa, uimista sekaisin!
Mitä mieltä?
Sanotaan että on ok kunhan on yksi-pari selvää aikuista.
Mutta onko?
Onko ok että suurin osa aikuisista on kännissä, osa pahasti, lapset puikkelehtii känniläisten seassa.
Kommentit (10)
Ei olla absolutisteja eikä uskovaisia, hauskaa on silti.
Aika rauhallisesti tuntuu moni veittävän mökillä, ulkomailla tai kotona perheen parissa.
Meidän porukassa ei kukaan juo, jos lapset ovat mukana. Juhannuskin vedetään ihan kahvin voimin koko kööri.
Perinteisiin kuuluu juhannusaattona joku lastenpaikka kuten tänä vuonna Puuhamaa ja sitten juhannuspäivänä mennään mun vanhemmille mökille. Aattona juodaan pari olutta miehen kanssa lasten nukahdettua kotiterassilla ja juhannuspäivänä ei mitään, kun mun vanhemmat on absolutisteja ja heidän mökkeilyyn ei kuulu edes saunaoluet.
kyllä tuollaista on vaan monessakin perheessä. Sentään Suomessa ollaan.
ja joskus on osa naisistakin hihitellyt hilpeinä humalassa. Mitään rähinöitä ei ole kuitenkaan ollut. Miehen veli on muutenkin kova ottamaan. Omat lapset näkee isänsä tosi usein kännissä.
Oma mieheni ei paljoa juo kun lapset on läsnä ja itse olen lähes aina se selvä aikuinen.
Poikkeuksetta ovat näitä sosiaalitapauksia, joiden koko suku on samaa maata ja sitten kontataan porukalla.
ja toinen lasten kanssa kotosalla, eikä todellakaan taida hirveesti erota normiviikonlopusta emillä juhannus. Tietty ehkä parempaa ruokaa ja herkkujakin...mahdollisesti jonnekin kokoille.
Mutta yleensä ottaen kyllähän kaikki tuntuvat aika reilulla kädellä jussina kiskovan olusia, oli lapsia tai ei
Siiä syystä mä pysyn lapseni kanssa muilla mailla, mies saa ryypätä ihan rauhassa, mun mielestä ei ole 3 vuotiaan katseltavaa...