Kemiallinen raskaus?
Mitenkäs se oikein menee, voiko kemiallinen raskaus olla sellainen, joka ensin näkyy testissä, sitten ei ja sitten taas näkyy?
Olen ihan pihalla näiden hemmetin testien kanssa ;) Tuolla toisessa keskustelussa ihmettelin, kun en saanut apteekin raskaustestiä toimimaan. No, ne osoittautuivat viallisiksi. Mutta nyt ihmettelen tätä:
Tein siis superherkän testin pari päivää sitten, ja se oli positiivinen. Eilen tein tavallisen prediktorin, joka oli nega. Ja tänä aamuna tein vielä apteekin raskaustestin, joka oli heikko plussa.
Voiko siis kyseessä olla ns. kemiallinen raskaus? Tai siis tarkoitan, että voiko kemiallinen raskaus toimia niin, että istukkahormonin määrä veressä nousee siitä huolimatta, että munasolu ei ole kiinnittynyt kunnolla? Ja jos raskaus menee kesken heti alkuunsa, voiko testi silti näyttää plussaa?
Minulla on on jo yksi lapsi, enkä olisi ikinä uskonut olevan näin käsittämättömän vaikeata selvittää, onko sitä raskaana vai ei!!! Hermot menee :(
Kommentit (2)
ja soitan tänään terkkarille, kunhan soittoaika alkaa.
Tein aamulla taas testin, tavallisen apteekin testin siis, ja se näytti plussaa, vaikkakin yhä aika hailakkaa. Samaten oireet ovat aika selvät, joten raskaana lienen. Jotain outoa tässä kuitenkin on, joten haluan saada verikokeen tuloksen. Josko on vaikka menossa kesken kun hormonin määrä ei näytä nousevan.
Se kun on sellaista, että sitä niin helposti innostuu ja alkaa jo laskettua aikaakin pohtia, vaikka ei vielä ole tietoa, onko siellä ylipäätään ketään ja jos on, onko sillä mitään aikomuksia pysyä. Mutta olisihan se kakkonen kiva...
Esikoista kun odotin, en osannut tällaisia pohtia tai pelätä, kun testi näytti kahta viivaa, olin tyytyväinen, ja se siitä. Tieto lisää tuskaa ;)
Minusta tuo kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että olet raskaana :-) Eli tuo predictorhan on hirveän epätarkka testi, tai siis, vaatii raskaushormonia paljon, ennenkuin näyttää plussaa!! Koska herkkä testi ja apteekin testi on plussalla, niin etköhän sinä raskaana ole!! Itse ostin sellaisen digitaalisen clearbluen, ja siihen ei jää jossittelemista, koska se näyttää joko plussan tai negan!! Mutta varoituksen sanana sanon, että kun olet poistanut sen testin, niin älä jää tuijottamaan niitä kahta sinistä viivaa jotka siihen liuskaan ilmestyvät, sillä ne eivät merkitse mitään!! Tietysti voit myös soitella neuvolaan ja mennä terkkariin verinäytteelle, josta saa varmasti varman tuloksen!!
Onnea!!
nonuli ja justiina 12+3