Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olipas reaktio naapurin äidiltä!

Vierailija
17.06.2007 |

Hänen poikansa oli meillä katsomassa piirrettyjä, ja kerroin että juon juuri yhtä olutta, äiti alkoi huutamaan että " mun lasten lähellä ollessa ei kiskota kaljaa! " Yritin selittää, että mä opetan MUN lapsilleni järkevää alkoholin käyttöä, että joskus voi ottaa yhden tai kaksi eikä siitä seuraa mitään pahaa.

Ei mennyt perille. Yritti vaan kysellä multa, että mitä mä siitä yhdestä oluesta saan. No, mitä siitä pitäis saada?? En tajua...

Miksi joku juo siinä luulossa, että siitä saa jotakin?

Siis joko juot itsesi ihan känniin, tai sitten et ota ollenkaan vai? Ihan pimeetä...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastuullasi useita lapsia?? Eikä se ole sinusta paha asia?

Vierailija
2/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä hän voi oikeasti tietää mikä kaappijuoppo olet??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia.......

Vierailija
4/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä pahaa yhdessä on? en ainakaan mä tule siitä " päihini" .

Vierailija
5/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yritin selittää, että mä opetan MUN lapsilleni järkevää alkoholin käyttöä, että joskus voi ottaa yhden tai kaksi eikä siitä seuraa mitään pahaa.

Vierailija
6/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan myös ymmärrän naapurin " akkaa" .

luulen että naapurin äiti luulee / tietää tuon päiväsaikaan alkoholin tissuuttelun olevan teillä enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

mietipä itse omaa alkoholin käyttöäsi. eihän siinä tosiaan ole mitään pahaa jos silloin tällöin juo päivälläkin yhden oluen, mutta jos sitä tekee usein, on se jo merkki jostain. riippuvuus se on yksikin pullo! kuinka usein juot näin päiväsaikaan?

Vierailija
7/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otan yhden tai kaksi lapseni aikana, mutta vain jos paikalla on ainoastaan omani tai jonkun sellaisen lapsi, joka tuntee minut hyvin (esim. siskon lapsi).

Vierailija
8/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kauheaa, jos janoonsa yhden oluen juo. Toiset juo vettä, toiset mehua, limsaa, ei kyllä tee mitään eroa. Yksi on eri asia kuin kymmenen.

Vierailija
9/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voisi löysätä sitä pipoa!

Tosin ymmärrän naapuriasikin. Ilmeisesti ette tunne kovin hyvin toisianne? Naapuri ei tosiaan tiedä paljonko todellisuudessa juot ja mistä määrästä tulet humalaan.

Vierailija
10/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa tiedät, mitä. Juo niitä!

Vierailija
11/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi heittämään tuollaista sellaiselle ihmiselle jota en tunne.

Siis tässä asiassa se kuulostaa ajatuksena pahemmalta kuin itse teko on. Jos juot yhden oluen vaikka lasista (ettei naapurin nico-petteri vain näe paheellista kaljapulloa), ei siinä varmasti ole mitään pahaa, ei juuri eroa siitä että joisit spritea. Itse juomme useinkin lauantaina viiden aikaan oluen tai vaikka pari ykkösolutta kun pihahommat ja siivoukset on saatu tehtyä.

Puolitutulle se vaan saattaa särähtää korvaan koska tosiaan ei voi tietää että a)juot vaan sen yhden b) jos ei itse käytä vaikka ollenkaan alkoholia, ei osaa ajatella että yhden keskioluen juominen ei ole mitään dokaamista ja c) jos suhtautuu kielteisesti alkoholiin yleensä ei voi ajatella yhden juomista vaan yhtenä juomana muiden joukossa vaan paheellisena ryyppäämisenä :)

Mulla on useita ystäviä joille voin naurahtaa että poksautimme juuri punkun auki vaikka olisi lauantai ja lounasaika, mutta en nyt menisi naapurin rouvalle sellaista heittämään. Ja en nyt siis punkkua poksauttaisi jos olisi lapsia leikkimässä oluen tai puolikkaanh siiderin voisin vaikka juodakin.

Vierailija
12/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholipitoista, vai joitko ihan alkoholitonta? Vaikka et yhden oluen jälkeen päissäsi olekaan, et ole myöskään skarpeimmilasi, niinkuin olla pitää kun lapsia on paikalla. Oluiden kiskominen lasten nähden on myös tosiaan eräänlaista asennekasvatusta niinkuin sanot, mutta saattaa toimia aivan toisin kuin kuvittelet. Ruoan yhteydessä on mielestäni ok ottaa yksi lasillinen ja sitten lastan nukkuessa ehkä se toinen. Ei sen enempää kun lapsia on talossa.

Vierailija
13/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän tämän pointin että siellä oli vieras lapsi paikalla ja jonkin mielestä alkoholi on niin kamala peikko ettei sitä saa pitää samassa talossakaan kuin lapsia. Sen puolesta ymmärrän jos naapurin nainen veti herneen nenään.

Mutta juuri tämä ihme asenne: Jos juo janoonsa tai mielitekoonsa olutta eikä vaikka coca colaa on täysi rappio ja se on riippuvuus. Jos normaali aikuinen ihminen juo kauniina kesäpäivänä yhden oluen se ei kyllä tasan tarkkaan tunnu missään ja sitä on ihan todellakin kykenevä huolehtimaan omista ja vieraista lapsista.

No miksi sitten olutta? Ihan juuri samasta syystä kuin joku toinen ottaa coca colaa. Se on jonkun mielestä hyvää. Esimerkiksi itse otan paljon mielummin oluen kuin kokiksen. Olemme ratkaisseet tämän sillä tavalla että kesällä meillä on aina kymässä ykkösolutta. Sitä voi huoletta huitaista vaikka kaksi pulloa peräjälkeen jos jaksaa eikä tunnu missään. Alkoholiton olut on kamalaa.

Voin juoda oluen keskellä päivää vapaapäivänä, toisen voin juoda tunnin päästä ja sitten kolmannen vaikka iltamyöhällä saunassa kun lapset nukkuvat. Tai sitten en juo sitä ensimmäistäkään jos ei tee mieli.

En ole ap mutta välillä kiehahtaa tämä varsin kireä pipo mikä näyttää päässä olevan.

Vierailija
14/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatetaan kyllä juoda tähän aikaan hyvinkin päivällisellä vaikka lasi viiniäkin. Tai jos ruoan kanssa paremmin sopii, niin olut maistuu. Eikä meillä koskaan " kännätä" .

Joskus saatan myös aurinkoisena kesäpäivänä parvekkeella kirjaa lukiessani siemailla pullollisen kylmää olutta. Ja joo; koska se maistuu hyvältä. Limsoihin en minäkään koske.

Teillä on kyllä ihan sairas suhde alkoholijuomiin, tai kaikilla jotain traumoja.

Vierailija
15/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti naapuri luuli, että ryyppäät päivät putkeen ja pidät itsesi pienessä ja aivot turtana... Voipi olla, että sellaista oli hänen lapsuudenkodissaan. Koska moni, joilla itsellä on rankka tausta, näkee muut ihmiset omien lasiensa läpi.

Vierailija
16/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pihatöiden tai saunan jälkeen tai viinilasi ruoan kanssa, vaikka olisi viisi naapurin lasta kylässä. Asutaankin tosin hyvällä alueella fiksujen ihmisten kanssa, joille yksi olut ei merkitse viikonloppuputken alkamista. Miten joillekin voi olla niin vaikeaa tajuta, että alkoholin kohtuukäytössä ei ole mitään pahaa, ja on hyvä, että lapsetkin oppivat oikean, kohtuullisen alkoholinkäyttömallin.

Vierailija
17/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden silmät ei kestä kaljapullon näkemistä. Kyllä tää naapuri olis voinu omata edes alkeellisimmat käytöstavat. mitä se hänelle kuuluu mitä naapurissa juodaan. Ap kertoi lapsen olevan katsomassa heillä piirretyjä.

Itse en juo olutta , koska en pidä sen mausta. Mutta todellakin ymmärrän ihmisiä jotka ottavat sellaisen mielellään janoon.

Mielestäni on kummallista suhtautumista sellainenkin ,että lasten nähden ei voi juoda yhtä pulloa olutta. Se vasta kieroutunuttta suhdetta alkoholiin kasvattaakin, jos asiasta tehdään tabu, ja vanhemmat haluavat esiintyä pyhimyksinä.

Ällöttää tälläinen jeesustelu asiasta josta ei pitäis olla mitään puhumista. mites nuo etelä eurooppalaiset lapset ovat säilyneet järjissään kun niiden silmien edessä kitataan viinia joka ruokailulla, ja osaavat itsekin ottaa aikuisina sivistyneesti,- koska se tapa on heille tullut luontaisesti eikä ole tarvinnut kaapin takana tissutella.

Vierailija
18/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saa tehdä mitä vaan (esim. puhua täällä _todella_ rumasti lähimmäisilleen), mutta yhtä olutta et saa juoda! Heti olet alkoholisti ja huono äiti jne. Menkää nyt itseenne jo.

Vierailija
19/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olutta parhaillaan. Enpä tiedä, miksi mainitsisin puhelimessa, mitä lasissani tai kupissani sattuu olemaan.

Vierailija
20/38 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja aivan kamalassa kännissä tietty! :)

Pointtini oli, että ei se yhden oluen juominen tee kenestäkään alkoholistia. Hyvä lastenkin nähdä se.

Vai haluatko lapsesi oppivan, että joko olet juoppo tai raivoraitis?

Ei se elämä ole mustavalkoista.

Yhtä hyvin voisin opettaa jollekin, että ei juoda kokista koska se tuhoaa hampaat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi