Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sitten olen ihan virallisesti yksinhuoltaja

Vierailija
06.10.2008 |

Jotenkin outo olo, kävimme ex miehen kanssa allekirjoittamassa elatus ja tapaamisoikeuspaperit.

Lastenvalvoja oli ihmeissään kun meillä oli valmis suunnitelma ja lämpimät välit.

Jotenkin olo niin helpottui kun nämä asiat saatiin kuntoon, tuntuu että vihdoin elämä alkaa ns alusta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat sujuvat ilman, että pitää heittäytyä sikamaiseksi naiseksi.

Menestystä elämääsi!

Vierailija
2/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajottaa perheen ja vielä ylpeilee yh tittelistään.

Onnea vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmässä vaiheessa en tule tarvitsemaan ex miehen suostumusta lapsen asioihin jne...

Minä kuitenkin tulen olemaan paljon enemmän lapsen kanssa.

Ja mies tietää, etten koskaan käytä yh juttua häntä vastaa, samat oikeudet hänellä on lapseen kuin tähänkin asti.

Molemmat on myös valmiita joustamaan tapaamis yms asioissa.

ap

Vierailija
4/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten edessä häntä ei ole olemassakaan, ellet sinä nimenomaisesti muuta sano. Hän ei saa esimerkiksi mitään tietoa lastensa asioista koulusta tai lääkäriltä. Kyse on nimenomaan virallisesta asiasta, jolla on merkitystä viranomaisten kanssa asioidessa.

Jos sattuisi käymään vaikkapa niin, että menettäisit jostakin syystä elämänhallintasi niin, että alkaisit laiminlyödä lapsianne, miehesi ei pystyisi tekemään juuri mitään auttaakseen heitä, koska hänelle ei annettaisi mistään mitään tietoja, joilla todistaa epäilyksensä. Yhteishuolto on tavallaan vakuutus lapsille tällaista tilannetta varten,

Vierailija
5/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tämä järjestely sopi parhaiten

ap

Vierailija
6/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas en missään nimessä olisi valmis viemään isältä huoltajuutta. lapsella on oikeus isään ja isällä lapseen, etenkin kun kyse on ihan normaali ja tavallinen mies. ei päihteitä tai mielenterveys ongelmia tmv.

jos molemmat olette joustavia niin en vaan ymmärrä yksinhuoltajuutta. Mitä pahaa siinä yhteishuoltajuudesssa olisi ollut...

Vierailija
7/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämään nimeä papereihin jne, kun itse olen kuitenkin suurimman osan ajasta lapsen kanssa niin näin menee helpommin.

Eikä kukaan tässä ole isältä saatika lapselta viemässä mitään. He tapaavat toisiaan myös ei isi viikonloppuina, isi tulee käymään kylässä, käymme yhdessä sukulaisilla jne..

Erona on vain se, että emme miehen kanssa ole enää yhdessä ja lapsen kannalta parempi asua erillään. Katkuruutta tms ei ole ja se oli mies joka ehdotti tätä huoltajuusratkaisua.

ap

Vierailija
8/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yhteishuoltajuus olisi noin tiiviillä yhteydenpidolla ollut mitenkään hankala vaihtoehto mutta kuten jo todettu kukin tavallaan. Aika mielenkiintoinenveto mieheltä haluta yksinhuoltajuus sinulle.

Vierailija
9/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kaikki sanovat että kannattaa ottaa yhteishuoltajuus, toivon että mies suostuisi antamaan mulle yksinhuoltajuuden.

Mies muuttaa 400km päähän meistä, joten papereiden allekirjoitukset sun muut lasten asiat ovat hieman ongelma. En silti itse halua estää miestä tapaamasta lapsia, mutta miehellä on siellä nainen ja haluaa sinne mennä, ni ei ole minun syy.

Vierailija
10/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan siinä jo yh korotuksetkin mukaan jos näin valitsee...

Eihän se yksinhuoltajuus aina tarkoita että lapsi menettäisi isän.

Ja juuri paperien yms kanssa on helpompaa jos ei tarvitse etävanhemmalta vaatia allekirjotuksia.

Vierailija
11/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun äiti asuu lapsen kanssa kahdestaan niin saa esim. lapsilisään yh-korotuksen vaikka on yhteishuoltajuus!

Vierailija
12/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sinulle tapahtuu jotain niin miehesi olisi sitten toinen huoltaja ja lapsi menisi automaattisesti hänelle siihen asti kunnes paranet.. tyhmä veto..

Vierailija
13/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs te olette tuomistemaan toisia ihmisiä. mä olen onnellinen apn puolesta ettei tarvinnut ruveta tappelemaan miehen kanssa. vaan myös mies tajuaa lapsen parasta.

sama isä se on lapselle vaikka papereissa lukee että äiti on yh.

Vierailija
14/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti tekivät oikein tilanteeseen nähden.

Aina ei se ole huono ratkaisu ryhtyä yh:ksi ja varmasti isä näkee lastaan sopimusten mukaan jne...

Kaikkea hyvää ap:lle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi