Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntaita KESÄKUISET!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää uni maistunut. Esikoinen on mummilassa hoidossa ja kun sain nukkua yön heräilemättä (vessakäyntiä lukuunottamatta) niin klo 6.00 olin tietysti ihan virkeä... Huoh! Kerrankin kun olis saanut aamulla nukkua pitkään.

Nyt on sitten ihan kaikki ässät kokeiltu ja ihan vaan varmuuden vuoksi vetäsin eilen Kotipizzankin... ;) EIKÄ MITÄÄN! Edes seksi ei aiheuttanut supistuksen supistusta! Voi jessus oikeesti, olen täällä heinäkuussakin! Nyt olis ollut niin hyvä lähteä synnyttään kun tyttö on jo valmiiks hoidossa. Tänään on kyllä tehtävä jotain, lähettävä kunnolla liikkeelle tai siivottava urakalla tai jotain. Ei enää jaksais...

Jotain positiivista: flunssa tuntuu aavistuksen helpottavan. Josko sitä pääsiskin edes suht voimissaan ponnistelemaan. Paitsi tietysti nyt kun " ääneen" sanoin...

Niin ja HIRMUISESTI ONNEA taas teille onnellisille, jotka saitte jo nyyttinne! Kateellinen olen, mutta onnelinen teidän puolestanne! :o) Löytyyköhän täältä mulle enää yhtään juttukaveria...?!

Hemppa 40+3

Vierailija
2/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä koossa siis ollaan, ja tänään olis sitten se kauan odotettu laskettupäivä. Vaikka toivoinkin ettei sitä tarvitsisi tän mahan kanssa kokea ;) Eikä merkkejäkään vesistä tai muusta..huoh!

Kävin jo tossa aamulla terkkarissa näyttämässä tota itikan pistosta, kun on koko silmä-poski-alue ihan turvoksissa. On kyllä niin arvauskeskus kyllä. Sanoi että näyttää allergiselta reaktiolta, ja että siihen tarvii antihistamiinia. Oli jo kirjottamassa reseptiä, kun kysyin että voiko sitä muka raskaana ollessa ottaa. Ainiin, ei voikaan. Että kylmällä vaan hautoo, niin laskee turvotusta. Pitäs mennä itsestään ohi. Ja tuostakin saa pulittaa 15e, murr. No, tulipahan käytyä näyttämässä niin ei tarvitse miettiä.

Vesienmenosta vielä. Mulla meni esikoisesta vedet kunnolla holahtaen, aika kirkasta oli, ehkä ihan aavistuksen vaaleanpunaista. Ei mullakaan housut tai mikään kuitenkaan sairaalaan mentäessä kastunut vaikka sitä lorahti koko ajan lisää. Iso side riitti hyvin.

Kakkosesta meni vedet pikkuhiljaa lorahdellen ja silloinkin riitti kyllä ihan side. Ja vesi oli myö sellaista aavistuksen vaaleanpunertavaa.

Odottavalla kannalla ollaan, josko tänään ees jotain tapahtuis!? ;)

PP 40+0 *POKS*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta lapsivettä tuli siis litratolkulla. Sitä määrää ei olis mikään side pidellyt! ;) Kotona lattia lainehti ja sairaalassakin hulahteli koko ajan lisää. Tosin esikoinen oli jalkatarjonnassa, että vesi pääsi hyvin valumaan kun eikös pää toimi myös hyvänä tulppana?! Eli siis jos vesi menee kun makaat, niin kun nouset ylös niin vauvan pää toimii tulppana ja saattaa vähän hillitä lorahtelua. Ja ihan kirkasta oli vesi mullakin, johtuisko siitä, että supistuksia ei ollut juurikaan tullut?!

Hemppa

Vierailija
4/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille neuvoista tuon lapsiveden suhteen! Soittelin naikkarillekin, mutten sitten viittinyt lähteä näytille kuitenkaan. Toivottivat kyllä tervetulleeksi, mutta ei ne lauanta iltana mitään olis sen kummempaa tehneet kuitenkaan. Olisi siinä mielessä kiinnostanut kyllä lähteä että jos olisivat antaneet jotain tilannearviota. (joo olen todella malttamaton)

Kuivuivat yöllä supistuksestkin sitten kasaan. Ja olo on nyt mitä mainioin, kylläpäs harmittaa! Tuli tippa linssiin syntymäilmoituksia Hesarista lukiessa.

Odessa saa huomenna nyytin, ihanaa! Kiva että vauvallisetkin jaksavat meitä käydä tsempittelemässä aina välillä.

Itsellä alkaa olla vahva tunne siitä että käynnistykseen asti mennään!

Rouvaii 40+3

Vierailija
5/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no onhan tässä vielä aikaa, mutta alkaa iskeä epätoivo, jotta joutuuko tässä kärvisteleen vielä viikko kaupalla...

Supistuksia tulee joka päivä satunnaisesti, mutta ei ne ole kipeitä, epämiellyttäviä vain. Vauva on laskeutunut niin alas, että kokoajan on olo niinkuin istuis keilapallon päällä.

Liitoskivut? (niitä nää kai on?) vaivaa ja kävely on hankalaa, kokoajan toivon vaan että menis vedet jotta pääsis synnyttämään (aiemmista vedet menny vasta salissa) neuvolassa th sanoi, että mitä useampi lapsi, sitä todennäköisempää, että synnytys alkaa vesien menolla, allekirjoittaako kukaan monilapsinen tota lausahdusta?

Sairaalakassin pakkasin eilen, ajattelin että jospa sitten pääsis lähtemään, mutta ei niin ei.... no toisaalta, ei meillä ole edes vauvalle sänkyä kasattuna, taikka patjoja ostettuna ja kaukalokin puuttuu, mutta ajatuksena on ollut että mies hakee ne sitten kun vauva on syntynyt... Auttaiskohan se jos kasais sängyn ja hakis patjan ja kaukalon? Tajuaiskohan tää sitten ulostautua?

No tulipas valitusta, ANTEEKSI, minullahan ei edes ole mennyt vielä yliajalle, tosin kuin eräillä :( Jotenkin ei vaan jaksais :(

tsemppiä teille joilla oikeesti päiväykset paukkuu!

Mustikkax2 38+5 (vasta ja nyt jo ihan kärsimätön)

Vierailija
6/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kivaa sitä tänään tuon miehen kanssa keksisi tekemistä kun voi olla viimeiset hetket kahdenkeskiseen yhdessäoloon?

Henkisesti olen yrittänyt nyt varautua myös siihen, että se käynnistely kestääkin useita päiviä. Tää raskaus on ollut kaikenkaikkiaan melkoisen raskas, että miksi ihmeessä se loppuisikaan helposti.

Toisaalta pitää olla onnellinen siitä, että tämä vauveli pysyi matkassa kuitenkin loppuun asti vaikka välillä näytti aika pahaltakin. Miehen sukulaistyttö sai juuri vauvan pari kuukautta ennen aikojaan ja nyt vauvalla on todettu reikä sydämessä. Teholla siis edelleen. Todella kamala ajatuskin jo ja varmasti raskasta tuoreille vanhemmille, kun kyseessä vielä ensimmäinen lapsi.

Vielä ei huominenkaan paljoa jännitä, mutta ensi yönä voi olla että nukkuminen jää vähälle. :)

Nyt aamupalan kimppuun. Palailen taas myöhemmin.

Jaksamista taas kaikille ja niitä iänikuisia suppareita... huoh!

Ode ja täysin yliaikainen Miltsi

Vierailija
7/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun odotukseni sitten päättyy viimeistään huomenna.

Tänään tulee viikot 39 täyteen ja huomenna sitten sectio.

Olenkin saanut olla koko viikonlopun ihan yksin ja rauhassa. Mies lähti perjantaina lasten kanssa mökille ja hyvin ovat viihtyneet. Olisin mielelläni lähtenyt mukaan, mutta ensin pitäisi autossa istua noin kolme tuntia ja siihen päälle vielä vene kyyti, joten jätinpä väliin... ei tässä yksinolossa mitään valittamista ole, olenkin saanut nyt lopulta kaikki laitettua valmiiksi vauvaa varten.

Nyt pitäisi vielä kapsäkki pakata sairaalaa varten ja iltapäivällä soittaa sinne jorviin ja kysellä moneltako huomenna pitää saapua.

Supistellut on ihan reilustkin ja olinkin varma, että pääsen jo ennen määrättyä päivää, mutta niin siinä vaan taas kävi, että sovittuna päivänä mennään...

Olenkin näinä viimeisinä päivinä ottanut kaiken ilon tästä raskaudesta, sillä tämä on nyt viimeinen raskauteni. Kyllä neljä lasta tähän talouteen riittää...

Mutta, supistusten iloa kaikille, jotka ovat niitä vielä vailla...

T: Kiisseli ja masuasukki 39

Vierailija
8/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa ilmoittelemaan teitillekkin!!

Meille syntyi 08.06.2007 TYTTÖ La:ni oli 10.06 Tyttö painoi 3760g ja pituutta oli 51:5cm Klo:17.20

Vuorotellen ovat lapsukaiset tulleet eli pojasta aloitin vuonna 1985 ja seuraava tyttö vuonna 1990 jne kuudenteen asti joka siis tyttö;-) Onnea kaikille muillekkin jo käärönsä saanneille ja voimia viime hetkiin teille jotka vielä odotatte:-)

Vierailija
9/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Hemppa78: No et joudu olemaam täällä yksin. Mä luulen, että tällä kertaa mennään ihan käynnistykseen asti eli juhannusta saan juhlia mahan kanssa. Meilläkin oli koko viikonlopun ajan lapsenvahdit (miehen vanhemmat) kyläss eikä tietenkään mitään tapahtunut.

Rouvaii: Mulla kävi myös niin, että hyvin alkaneet supistukset loppuivat kuin seinään ja nyt ei ole kahteen yöhön tapahtunut yhtään mitään. Tosi kiva juttu. Masentaa ihan kunnolla. Taitaa mennä minullakin käynnistykseen asti.

Odessa79: Onnea huomiseen! Toivottavasti käynnistys ei kestä montaa päivää vaan pikemminkin tunteja :-)

Kiisseli: Onnea huomisen sektion johdosta! Varmasti hienoa tietää, että huomenna odotus loppuu.

ON: Tänään on todella huono päivä ja kaikki ottaa päähän ja itkettää. Meinasi hermo mennä miehen äitiin, joka joka aamu kysyi, että " No eikö vieläkään supistellut ja voi, voi sitä vauvaa, miksi se ei jo tule?" Voi p...ka! Ihan niin kuin mä tai hän voivottelullaan voisi jotenkin nopeuttaa prosessia. Mä ajattelin jo pitää kännykän tämän päivän jälkeen hiljaisella kun en enää jaksa sukulaisten ja kavereiden uteluita. Miettiköön sitten sitä, että olenko sairaalassa vai en.

Juuliar 40+6

Vierailija
10/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä vielä porukkaa löytyy....

Odessalle ja Kiisselille oikein paljon tsemppiä huomiseen !!!!!!

Eilisen rehkimisen johdosta sain selkäni tosi kipeeksi. Yöllä valvoskelin parisen tuntia, alkaa näin lopussa tosissaan ahdistaan tuo vauvan terveys....Voi voi kun tulis nopeesti ulos niin näkis mitä siellä oikein on. Muuten olotilassa ei ole mitään. Ei merkkejä mistään joka viittais synnytykseen. Neuvolakin on vasta keskiviikkona.....

Mies lähti tyttöjen kanssa uimaan, on ihanan rauhallista! Täytyy lähtee silittämään....

Palataan

Tiina 39+4

Vierailija
11/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi on hieno luku!!! Itselleni olen kaavaillu neljän lapsen porukkaa. Aika näyttää;)

Parisuhdekiukkua:

Voi tätä itkun ja kiukun määrää. Oon niin hermona mun mieheen. Välillä tuntuu että se on ihan kakara vaikka onkin meistä se vanhempi. Samoista asioista saa sanoa joka päivä. Aina jää vaattet pitkin poikin, viikko sitten heitetyn reissun jäljiltä on vielä matkalaukku purkaamatta, pelikassissa on homeiset pyyhkeet, astia jätetään lojumaan, lattiat on täynnä maalipisaroita kun hän eilen maalasi (ei laiskuuttaan kai viitsiny korjata jälkiään) jnejnejne... Joka kerta pitää erikseen kertoa lapsenhoidon rutiinit (ei esim muista pestä lapsen hampaita tai keskity lapsen ruokailuun). Sit se haluais että esikoinen alkais olee anopilla hoidossa kerran viikossa, mutta mä en halua. Mun mielestä on pienelle (1v5kk) tarpeeksi muutosta elämää kun tulee sisarus, mikä suru siitä voisikaa syntyä kun vauva sais jäädä äidin kanssa kotiin ja veikka joutuis hoitoon. Mä en tarvitse enkä halua sellaista apua. Arvostan suuresti joitoapua silloin KUN sitä tarvitsee, mutta en halua mitää ns " omaa aikaa" lapsista tässä vaiheessa elämää. Mies kääntää asian niin päin että en halua että hänen vanhempansa tapaa lapsenlapsia. KUN SIITÄ EI OLE KYSE. Menen ihan mielelläni anopille kylään PERHEENÄ kun kutsutaan. Mut bottom line tässä kuitenkin on se että tässä taloudessa on minä ja kohta kolme lasta (mies+lapset). Okei, en ole mikää helppo ihminen itsekää mutta olen kuitenkin kasvanut äidin rooliini ja odotan että isi kasvaisi myös. Se siitä. Kuullostaa varmaa ihan kohtuuttomalta...

Ehkä ne hormoonit on pitstän tän äidin pään sekaisin... Kierroksilla käydään.

Mä jo ajattelin Rouvaii että olit lähteny hakemaa pikkumiestä kun aamulla kurkkasin koneelle. =)

Onks teillä aina ne samat ihmiset jotka soittelee ja kyselee synnytyksestä? Mulla on muutama kaveri jotka soittelee joka päivä, eikä edes tajua mun ärsyyntyneestä äänestä että se häiritsee.

Taidan kellahtaa torkuille tulevan isoveikan viekkuun!

Palataan.

-E rv40+3

Vierailija
12/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukaan tarttui myös hetkelisesti hyvää mieltä! Me asutaan tosiaan tässä Helsingin keskustassa aivan Hietsun torin vieressä. Aika usein tulee tepasteltua tuossa kirppikseläkin, mutta en ole mikään varsinainen huippuostelija sieltä.

Tänään ostin kuitenkin vauvalla Tanskalaisen merkkihaalarin talveksi (todella söpö ja priimakunnossa), vaalea päältä ja valkoinen fleece vuori, hyvä vetoketju ja ihanat korvatkin. Nyt on sitten kaksi haalaria (kun äipäpakkauksessakin tuli yksi). Maksoi ruhtinaallisen 5 euroa. Lisäksi löysin yhdet housut ja kauluspaidan talvikeleille myös:)

Maha sai vain ihastelevia kommentteja, ei yhtäkään räjähdyskommenttia tänään! Ja kun tulin kotiin, mies oli laittanut kahvit ja pullat valmiiksi. (JOO todella mun mies tykkää sairaasti laittaa ruokaa ja leipoa:)

Hyvä mieli toistaiseksi, vaikka puhelin on taas täyttynyt joko viesteillä...

Voi Ebba miten mielelläni olisinkin lähtenyt, ehkä sitten illan F1 kisan jälkeen;)

Vierailija
13/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko päivän vihlonut vatsaa joka puolelta, välillä ihan salpaa hengityksen. Vähän niinkuin olis pieru hukassa mutta ei ne suolet tuossa päällä kulje. Muutenkin on tosi huono olo???? Yritin miettiä ja mieleen ei kyllä tule mitään erikoista mitä olisin syönyt......toivottavasti ei mikään vatsapöpö iske ; (

Iiran on tainnut lähteä tositoimiin......

Palataan taas

Tiina

Vierailija
14/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tässä tosiaan mietityttää liikaa, et onhan vaavilla kaikki hyvin ja seuraa liikkeitä, kun ei olevinaan enää liikukaan....... argh..

Sit mustakin alkanut tuntua, että on lapsiveden lirahtelua eikä valkovuotoa, jota nyt eilisestä ihmetellyt. Tänäänkin kun aamulla nousi niin lirahti jotain niin, että pikkarit märät. Mut mä olen sitten sellainen, että enhän minä minnekään soita ja kysele...... ei kai turhia pidä stressata...

Milloin tästä pääsee....

rv40+4

Vierailija
15/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on laukannut kylässä ainakin 16 henkeä: miehellä synttärit + pari yllätysvierasta, jotka ei tienny synttäreistä. Kaikki on kiinnostuneita meikäläisen olotilasta et joko nyt ja miltä tuntuu plaplaplaa.. Itelläki on täs lorahellu housuun jotain - niinku ois pissa tullu mut ku ei o silleen pissittäny ks. hetkenä ni tiedä häntä. Jotenki vaan kuulosti tutulta Katyan sanat. Käyny silleen et ku on noussu kylen kautta sängystä ylös ni jotain pientä määrää on lorahtanu. Oonki pitäny lähes kuukauden jo pikkuhousun suojia eli pelastus neki. Eilen illalla rusahti alhaal - niinku paikat ois enemmän auki mitä yhdelle sormelle ( - keskiviikkona tehtiin tutkimus, mitta oli 1 so). Perjantaina kävin miehen kanssa neuvolassa - käytin tilaisuutta hyväksi ja sain lähetteen äitipolille, josta sain ajan huomiseen tarkastukseen. Vetosin rannekanavan ahtauman kipuihin, et saiskos sillä käynnistyksen. Jos ei saa ni pyydän kuitenki, et tehtäis aikavaraus käynnistykselle ennen ku saan lähtöpassit ja lähen kotiin. Ens viikko on muutenki semmonen tynkä viikko juhannuksen takii ni käyttäis tätä käyntikertaa etes sen verran hyödyks et saisin käynnistysajan. Mut tää näkökanta tulee ihan vaan ensikertalaisen, kokemattoman silmiltä. Koittakaa kestää. :)

- Memmu-mamma 40+4

Vierailija
16/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vilmat tyttövauvasta!!

Juuliar74: Vinkki vielä siihen jos meinasit laittaa puhelimen äänettömälle... minä ajattelin että jos oikein venyy ja paukkuu tämä odotus, niin vaikka minua ei kukaan häiriköi varsinaisesti kyselyillä, niin todella tehokas keino ärsyttää ja saada muut varpailleen on SULKEA PUHELIN, synnytyssalissahan sitä ei saa päällä pitää! Siinähän sitten miettisivät soittelijat : )

Meillä meni päivä rippijuhlissa, oli ihan mukavaa vaikka KAIKKI kyllä kyselivät että milloinkas, ja hetken päästä että EIKÖ VIELÄKÄÄN...

Supistellut on taas eilen illalla säännöllisesti kolme tuntia (sitten nukkumaan), yölläkin jopa heräsin muutamaan supistukseen, ja tänään on supistellut melko säännöllisesti tosin hiljentynyt vähän kun on kotona ehtinyt jo ottaa rennommin. Tähän rupeaa tottumaan...ainakin koen että toivoa on kun supistelee.

Taru 40 + 1

Vierailija
17/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Nyt olis mun vuoro!?!!! Pari tuntia voimistuvia vatsakipuja. Toivottavasti tää ois nyt sitä. Tähän tyyliin käynnistyi ensimmäinenkin...

Tsemppiä huomisen käynnistelyihin ja sectiohin!

Jään tarkailemaan tilannetta, oltii valmiiksi vanhempien luona, joten päätimme jäädä hengailemaa jos toi esikoinen jäiskin sitte yöksi!

No, ehkäpä olen kuitenkin huomenna pinoutumassa... Skeptisyyttä ilmassa...

-E rv40+3

Vierailija
18/18 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkanen tyttö syntyi sektiolla 13.6!

Paino neidillä oli 2750g,pituutta 47 cm.

Leikkaus meni hyvin ja jo eilen kotiuduttiin.Esikoinen,kuten vanhemmatkin,ollaan onnessamme!Ihanan vauvan saimme!

Jaksamisia vielä odottaville!

-Tessa ja typy4 vrk-