Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuvatko (puoli)tutut miehet teitä? Onkos se tavallista?

Vierailija
16.06.2007 |

Välillä mietityttää missä on ero, kun ystäväni kertoo jatkuvasti, miten miehet (puolison kaverit, puolison sukulaiset, työkaverit, satunnaiset tuttavuudet jne) ovat kehuneet upeaksi naiseksi, kehuneet ulkonäköä ja mieletöntä luonnetta.

Minulle ei kyllä tuollaista oikeastaan satu. Ulkonäöltäni en (omasta mielestäni, heh) ole juuri huonomman näköinen ja ihan " samaa sarjaa" mielestäni olemme tämän kaverin kanssa. Miehet ovat minustakin kiinnostuneita, mutta eivät koskaan puhkea tuollaisiin ylistyslauluihin.

Mistä tuo ero johtuu? Miten toiset naiset saavat miehet kehumaan itseään, ja meille toisille ei kehuja heru. Vai onko ero seurassa jossa liikumme?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Välillä mietityttää missä on ero, kun ystäväni kertoo jatkuvasti, miten miehet (puolison kaverit, puolison sukulaiset, työkaverit, satunnaiset tuttavuudet jne) ovat kehuneet upeaksi naiseksi, kehuneet ulkonäköä ja mieletöntä luonnetta.

Minulle ei kyllä tuollaista oikeastaan satu. Ulkonäöltäni en (omasta mielestäni, heh) ole juuri huonomman näköinen ja ihan " samaa sarjaa" mielestäni olemme tämän kaverin kanssa. Miehet ovat minustakin kiinnostuneita, mutta eivät koskaan puhkea tuollaisiin ylistyslauluihin.

Mistä tuo ero johtuu? Miten toiset naiset saavat miehet kehumaan itseään, ja meille toisille ei kehuja heru. Vai onko ero seurassa jossa liikumme?

Vierailija
2/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on seurasta kiinni, niin jättääkö fiksut miehet kehumatta?

Yleensä miehet, joiden seurassa tulee istuttua iltaa, ovat mielestäni aika fiksuja, monella tapaa. Ainoan kerran kun minua on kehaistu (" oot muuten tosi hyvän näköinen" ), sanoja oli kuppilan lähes alkoholisoitunutta vakiokalustoa.

- ap, joka on utelias: olenko niin tylyn näköinen, että minulle puhutaan vaan päivän politiikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä tuntuu tosi rasittavalta että " kaikki" kenen kanssa vaihdan muutamankin sanan ihastuu muhun heti. Enkä todellakaan ymmärrä miks. En oo mielestäni mitenkään erikoinen.

Vierailija
4/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua sillä ystävien miehet kehuvat eniten (ruoanlaittoani,käsitöitäni, kotiani, uraani, kilttejä lapsia ja humalassa myös rintoja, jotka e-kuppi)

Usein " kehu" on tarkoitettu piikiksi omalle vaimolle, joka on minusta tosi noloa

On minua kyllä kehuttu usein ilman ulkoisia tarkoitusperiäkin ja sellainen kehu kyllä tuntuu hyvältä.

Mitä koulututetumpi ja pärjäävämpi mies, sitä enemmän kehuja

Vierailija
5/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ammatissa kyllä. Saan usein kommentteja, että sosiaalityö mielletään täti ammatiksi ja on yllättävää, että vastaan tulee nuori (hih, olen jo 38v) nainen jolla on mielenkiintoisia ajatuksia. Yksi sosiaalijohtaja sanoi minulle että olen parhaiten pukeutunut =)

Vierailija
6/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Usein " kehu" on tarkoitettu piikiksi omalle vaimolle, joka on minusta tosi noloa

Mitä koulututetumpi ja pärjäävämpi mies, sitä enemmän kehuja

soopaa,,taidat kuvitella itsestäsi liikoja

ja just toisinpäin tuon koulutuksen kanssa =DDD

Vierailija
7/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun vain fiksussa seurassa ja luulen sen johtuvan siitä.

Vierailija
8/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hokaavat kyllä kehua toisia ihmisiä. Ja saa naisetkin kehua miehiä. Jos on hieno uusi leikkaus hiuksissa tai uudet mukavat kengät jne. Suomalaisten piinallinen vaatimattomuus vaan usein estää. Mun tuttavapiirissä ei kovin montaa suomalaista ole, ja kehuja saa kuulla koko ajan.

Vierailija
9/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monitaitoisuutta. Minulla on akateeminen koulutus, hyvä ura mutta myös 3 lasta,siisti koti ja harrastan " perinteisiä" asioita kuten puutarhanhoitoa, nypläämistä, lukemista ja yhdistystoimintaa.

Tuttavapiirimme ihmiset ovat yhtä naista lukuunottamatta akateemisesti koulutettuja, joten tällä otannalla ei ole ollenkaan perusteetonta vetää johtopäätöstä koulutuksen tasoon.

Eniten kehuvat ovat lisensiaatti ja tohtori =)

Tästä olemme keskustelleet myös ystävien kanssa, joten ei haittaa vaikka minut nyt tunnistetaan! Istutaan taas juhannuksena iltaa ja kehutaan toisiamme!

Vierailija
10/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

monitaitoisuutta. Minulla on akateeminen koulutus, hyvä ura mutta myös 3 lasta,siisti koti ja harrastan " perinteisiä" asioita kuten puutarhanhoitoa, nypläämistä, lukemista ja yhdistystoimintaa.

Tuttavapiirimme ihmiset ovat yhtä naista lukuunottamatta akateemisesti koulutettuja, joten tällä otannalla ei ole ollenkaan perusteetonta vetää johtopäätöstä koulutuksen tasoon.

Eniten kehuvat ovat lisensiaatti ja tohtori =)

Tästä olemme keskustelleet myös ystävien kanssa, joten ei haittaa vaikka minut nyt tunnistetaan! Istutaan taas juhannuksena iltaa ja kehutaan toisiamme!

jaa, minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia

Vierailija
11/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että saan laittamalla itsestäni hyvännäköisen, mutta en jaksa, enkä ehdi laittaa.

Vierailija
12/13 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, pohdiskelen enemmän sitä, miksi yksi saa aina miehet kehumaan itseään ja toinen ei. Ero ei tunnu minusta olevan ulkoanäössä, vai onko se? Te jotka kerrotte saavanne aina miehet kehumaan itseänne, pidettäkekö itseänne poikkeuksellisen ihanina jollain tavalla?

Itse olen ajatellut niin päin, että kun liikun älykkäiden ja hyvin koulutettujen miesten kanssa, jotka kohtelevat minua vertaisenaan, ei kehuja saa kuulla. Olisi se itsestänikin aika kiusallista, jos joku työyhteisön miehistä alkaisi baarissa kamalasti kehumaan ulkonäköäni. Tuntuisi myös oudolta, jos joku alkaisi arvioimaan luonnettani, vaikka sitten positiivisessa mielessä. Ehkä se näkyy päällepäin, mutta miten?

Mutta tosiaan, toisille, kuten tälle ystävälleni, tuntuu satelevan kehuja ihmisiltä, jotka eivät ole kovin läheisiä. Ja se tuntuu vielä olevan hänestä ihan " normaalia" .

Vierailija
13/13 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaverini mies uhosi jättävänsä kaverini minun takiani, jos haluaisin sitä. :( Kamala tilanne oli silloin, kaveri ei saanut koskaan tietää ja elävät edelleen " onnellisesti" yhdessä. Mietin pitkään kertoisinko vai en kaverille miehestään, mutta luultavasti olisin saanut vain syyt niskaani jos olisin kertonut, joten päätin vaieta.

Olen saanut paljon kehuja muiltakin ukkomiehiltä ja ne kehut kerrotaan aina " salaa puolisolta" . Olen itsekin varattu, enkä kaipaa petiseuraa, joten nämä kehut yleensä lähinnä suututtavat.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi