Onko tämä nyt sitä turvotusta?
Hei, voisiko joku ihana vähän kertoa millaista on raskaudenaikainen turvotus. Mulla on siis jo neljäs raskaus menossa, mutta ikinä aiemmin ei ole turvottanut yhtään.
Nyt lauantain ja sunnuntain välisenä yönä heräsin yhtäkkiä siihen, et sormet on kokonaan puutuneet ja niitä kihelmöi. Nousin ylös ja liikuttelin sormia kunnes veri alkoi kiertää. Sormet oli ihan tautisen kipeet enkä saanut sormuksia pois. En ole vieläkään saanut ja se tekee kipeää. Muualla ei tunnu mitään ihmeellistä, siis jaloissa tai noin, mutta nää sormet on ihan nakit.
Voiko turvotus olla noin paikallista vai mikä mun sormia vaivaa? Ennen ei siis tällaista vaivaa ole ollut vaan olen voinut pitä sormukset sormessa synnärille saakka. Nyt menossa rv31+4.
Kommentit (3)
näkyy heti painonnousuna. Minä huomaan turvotuksen heti jalkapohjissa, on kuin ilmatyynyillä kävelisi. Ja sormissa noista sormuksista.
Siis huomaan peilistä, että paino on noussut, se näkyy myös kasvoista kyllä. Ei nyt mitenkään pahasti mutta jonkun verran. Mulla on painoa tullut nyt noin 14 kiloa ja se tuntuu paljolta.
Onko hyviä vinkkejä noiden sormusten poissaantiin? Mä koetin jo ihan saippuan kanssa liu'uttaa mutta ei tule taipeen yli. Onko vinkkiä millä laskis turvotusta vähän väliaikasesti jotta sais ees noi sormukset pois?
kiitollisena ap
Raskausmyrkytyksessä yleensä vain yläkroppa kärsii turvotuksesta. Eli kannattaa käydä neuvolassa antamassa pissanäyte ja mittauttamassa verenpaine. Ja noi sormukset olis hyvä saada pois, joiltain jouduttu katkaisemaan (siis sormukset, ei sormet). Sen takia itse olen ottanut sormukset pois jo tosi aikaisin.