Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--TAMMENTERHOT pesuun--

15.06.2007 |

Alotellaas pinoa viikonlopulle, eikös tänään ole perjantai *rapsuttaa päätä mietteissään*

edellinen pinoutuma

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10535654&p=1&tmo…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt jotakin, vettä tulee ja kylmäkin on, hrr, no tietääpä että pikku-neiti nukkuu hyvin ulkona, laiton kevyt toppapuvun päälle ja pipon korville, että tarkenee.

Neiti on ruvennut herään öisin 2 kertaa syömään, vaikka iltapuuron aloitin, ja yösyönnin jälkeen havahtuu hereille kun nostan sänkyyn, joten aika levotonta on aamuyöstä meidän kammarissa.

Mulla on tänään hoidossa kaksoissiskoni 4 lasta, naureskelin tuossa että olen hyvä lastenhoitaja kun sain meidän pikku-neidin ja siskon vanhimman lapsen päikkäreille helposti, että kyllä olen taitava. Tosin siskon vanhin on 15 v, hih hih, mutta näyttää nukuttavan makoisasti. On muuten tosi teini tuo systerin vanhin, kaikki on vähän niinku mälsää jne. Musta on kyllä kiva kun ovat käymässä, on elämää talossa.

Huomenna olisi sitten isosiskon 40v. bileet. Pitää tyttöporukalle mökillään juhlat ja ihan yötä meinasin olla siellä, eli eka kerran lapset ovat isänsä hoidossa yön ja päivän, miestä ihan selvästi jännittää viikonloppu, pyysi tekemään kirjalliset ohjeet pikku-neidin hoidosta =)

mutta nyt ruuan laittoon olisi riennettävä, saakin keittää ison kattilallisen pottuja 7 lapselle!

Vierailija
2/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu taas kaikenlaista ettei oo koneelle ehtinyt. En ees muista koska viimeksi oon kirjotellu. Enkä oo kaikkia pinoja lukenut, että oon varmaan tippunu vähän kärryiltä.

No, ensinnäkin Äityli, ihana juttu että kaikki oli kunnossa!!!Se on ihan kamalaa odotella ja pelätä kaikkea mahdollista kun on omasta lapsesta kyse. Onneksi teillä oli kaikki hyvin.

Mansemammalle onnittelut uudesta kodista. Mites se ensi viikon tapaaminen? Ajattelin vain, että soviteltaisko uutta aikaa, joka sopisi sitten Beijaflorillekin? Meillä jäi vähän juttu kesken tästä tapaamisesta. Eli Beijaflor, miten sulle sopisi?

Pää sutii kyllä ihan tyhjää, viime yön unisaldo on jotain vajaa 3h, ihan omaakin vikaa kun kuppasin koneella puoleen yöhön, enkä heti mennyt nukkuun kun alko väsyttään, siinähän sitä sitten piristy ja uni ei vain tullut. Tai mulla oli ihan ihme olo viime yönä, pää täynnä ajatuksia ja kaikkee. Olikohan täysikuu, jos se olikin kuuhulluutta joka vaivas. No, sitten tietty toi isompi poika heräs kuuden pintaan ja siitä se päivä taas alkoi. No, eiköhän tästäkin selvitä, mutta tänään meen kyllä ajoissa nukkuun. Varasin illaks ajan poikien korvien jälkitarkastukseen, onneks saa hoidettua molempien käynnit samalla reissulla.

Isompi poika selvis tosi helpolla siittä vesirokosta, muutama hassu kellukka, eikä kuumetta laisinkaan. Nyt vaan oottelen sairastuuko toi pienempi sitten. Eikös itämisaika oon parisen viikkoa?

Mitähän vielä piti, Ergosta ootte jutellu.. Voin kans oman kokemuksen perusteella suositella, että hyvä ostos oli, vaikkakin maksoi. Oon pitäny sitä kävelylenkeillä mukana, kun toi jäbä ei nuku oikeestan kuin sellaisia puolen tunnin torkkuja, eikä sitten aina viihdy makuuasennosssa, niin isken sen sitten ergoon loppumatkaksi ja hyvin viihtyy. Minäkään en kyllä vielä uskalla selkäpuolelle laittaa, täytyy nähdä miten toinen viihtyy siinä. Niitähän taitaa olla sellaisia peilejä myynnissä, että näkee miten selän puolella viihdytään. Ja ergoon saa hyvin kaikkia lisävarusteita, vyölaukkuja ja suojia kesä,- sekä talvikäyttöön. Oon kyllä tosi tyytyväinen tuohon ollut ja hyvä etten mennyt sitä kantoliinaa silloin ostaan, kun sitä pitkään meinasin. Tää ergo kun on niin nopea ja helppo laittaa, että sopii munkin hermoille.

Joo nyt tarvii mennä laittaan jotain syötävää, rupee vähän heikottaan kun en oo viä aamupalaakaan syönyt. Väsyneenä kun ei oikeen ruokakaan maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille sivuille siis viime yönä eksyin ja sieltä taas noihin muihin blogeihin. http://www.fantasia.vuodatus.net/

Vierailija
4/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut evelynille synttäreiden johdosta! :)

niin ja mansemammalle turkuun muutosta! mitenkäs noin äkkilähtöinen muutto? minkälainen talo? kauhee kun olen utelias mutta muistan kun olitte jo muuttamassa johonkin joulun tienoilla..

NIIN! onko tänään jo perjantai? ihan kuin yksi pv olisi jäänyt välistä..

birgit: miten ihmeessä maltat olla pienokaisestasi erossa niin pitkään? :) minulla takkuaa jo muutama tunti.. ja eteskin jos joutuisi töissä olemaan. ollaan molemmat hoitoalalla, oletko missä töissä? minä olin kuntouttavalla.

ukon rohjo makaa tuossa katsomassa tv.tä. kurkku kipeenä ja jäi töistä tänään.. johtuisko, kun eilen kaivuutin hänellä perennapenkin vesisateessa?! ei kai..

viherpeukalot kertokaas onko pioni helppo saada menestymään? toivoisin sellaista tuonne takapihalle..

tyllerö nukkuu ulkona. tykkää kun tuuli heiluttaa vaunuja. yöllä heräsin ja katselin häntä pitkän tovin ihaillen pienen unta ;) vaikeaa oli pitää näppejä erossa ja toitotin mielessäni, että aamulla sitten hellittelen toista :) hän on nyt alkanut sanoa " Pprrrp" .. hauskan näköistä, kun päästää ilmaa huulien välistä, vaikka pitää suuta kiinni! liekö matkii minun pörinöitä takaisin tai koittaa hummaa hiljentää! :D

no nyt lähdettävä kauppaan, kun mies lupas katsoa pirpanellaa

toivottavasti kerkiän ennen kun herää..

cec ja pirpanella 4,2kk

Vierailija
5/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1C86EE]Niinpä, perjantaihan se tänään jo on. Tää mamma on ihan sekaisin päivistä! Mun tän aamuinen kirjoitus on nyt sit tuolla edellisessä pinossa, mut ei se mitään :)

Kävin äsken leipasemassa tällaisen suolaisen piirakan (on muuten hyvää!!!):

[b]Toscanan tomaattipiiras[/b]

(6 annosta)

Piiraspohja

125 g voita tai margariinia

4 dl vehnäjauhoja

3 rkl kylmää vettä

Täyte

100 g mozzarella-juustoa

3-4 tomaattia

4 aurinkokuivattua tomaattia öljyssä tai liotettuina

2 rkl sinappia

1 rkl mannasuurimoita

3 rkl pinjansiemeniä

3 munaa

2 1/2 dl kevytkermaa

1 valkosipulinkynsi

1 ruukku basilikaa

suolaa, mustapippuria

Sekoita voi ja jauhot käsin tai yleiskoneessa murumaiseksi seokseksi. Lisää hiukan vettä ja jatka sekoittamista, kunnes taikina on tasaista. Painele taikinasta pyöreä pallo, kääri kelmuun ja laita kylmään vähintään puoleksi tunniksi.

Säädä uuni 200 asteeseen. Viipaloi mozzarella ja tuoreen tomaatit. Silppua aurinkokuivatut tomaatit.

Kauli taikinasta ohut pyöreä piiraspohja, joka on noin 5cm suurempi kuin vuoka (vuoan halkaisija noin 25cm). Painele taikina vuokaan huolellisesti.

Levitä sinappi piiraspohjalle ja ripottele päälle mannasuurimoita. Asettele tomaattisiivut piiraspohjalle, ripota päälle silputut aurinkokuivatut tomaatit ja pinjansiemenet. Levitä päälle mozzarellasiivut.

Kuori ja silppua valkosipulinkynsi. Silppua basilika. Vatkaa yhteen munat ja kerma. Mausta seos valkosipulilla, basilikalla, suolalla ja pippurilla.

Kaada muna-kermaseos pohjan päälle. Paista piiras kullanruskeaksi uunin alaosassa, noin 40 minuuttia.

Nam!!! Kannattaa kokeilla ja on vallan helppo valmistaa :)

Mut nyt antaan pojalle kukkakaalisosetta...

-Sulina-

Vierailija
6/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan sairaan kova tuuli ja koht taas sataa vettä. Mies just laitteli viestiä et pitää laittaa mummon ja papan mukana mökille lisää tytölle vaatetta et voi nukuttaa ulkona. Ja mie kun luulin et on kesä... Saa nähdä milloin tulevat mökiltä ku pienimmällä on kuulemma (taas) kauhean kova yskä. Edellinen saatiin kuriin vast reilu viikko sit. Se kyl johtui korvatulehduksesta, saa nähdä onko tulehdus tullu uudestaan jos nyt yleensä on ees lähtenyt pois. Onneks on ens viikolla 5kk neuvola.

Ceciliah: Miusta on ihanaa (kamala äiti) päästä välillä töihin niin saa " rentoutua" . Porukoitten piti tulla su mökiltä mut jos Jenna tulee kovin kipeäksi niin tulevat aiemmin. Heinäkuun seuraavas listassa on luvannut pomo laittaa mahd. paljon öitä niin saa olla päivät kotona. Nukun yleensä aamulla 11-12 ja illasta 18-20.30 niin päivällä jää aikaa olla lasten kans.

Mie oon täl hetkellä 32-paikkaisessa ryhmäkodissa töissä. Näillä näkymin syksyyn asti. Paikat aina vaihtelee, täältä kun ei tuota vakkaripaikkaa oikein hevillä tahdo saada.

Birgit

Vierailija
7/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysdementia vaivaa... mikä sen naisen nimi on, joka on kirjottanut kiisteltyjäkin " kasvatusoppaita" ? Anna tai Anne W... ??? Mulla pätkii nyt tyhjää ihan tosissaan...

-Sulina-

Vierailija
8/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulina: Anna Wahlgren on Lapsikirjan tekijä. :)

Täällä on nyt menty kolme yötä niin, että tyttö herää tunnin välein. Miuta väsyttää _aika_ paljon. Taitaa olla tiheän imun kausi. Ja lisäksi ensimmäinen hammas näyttäis olevan puhkeamaisillaan. Kiva, kun ne sattui samaan aikaan. Lisäksi aamulla molemmat lapset heräs vartin yli seitsemän kukkumaan.

Olin ajatellut antaa viikonloppuna sitä bataattia, mutta se taitaa saada odottaa kun Lillukalla ihottuma kintuissa pahenee edelleen. Kokeilen ensin jättää soijankin pois omasta ruokavaliosta, jos vaikka tilanne paranis sillä. Soijaa menee päivittäin maidon ja jugurtin muodossa maidon tilalla. Toivon, että tää ois nyt se pahis. Vaikeeks alkaa mennä, jos pitää viljojakin ruveta välttämään.

Noh, miun aivot ei tänään jaksa prosessoida mitään ja esikko kinuaa syliin, niin lopetan tämän valitusvirren lyhyeen. :)

T: Monttu ja Lillukka

Vierailija
9/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos! :)

-Sulina-

Vierailija
10/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SULINALLE tulin ihan pikaisesti vastaamaan että se on Anna Wahlgren, ja " Lapsikirja" on ainakin yksi hänen teoksistaan!

Systeri hehkuttaa sitä kirjaa, ite en oo lukenut.....

Tosiaan, hänestä löytyy pitkiä keskustelupinoja puolesta ja vastaan!

Nyt en enempää ehdi, pitää laitella vaatteita valmiiks huomisiin häihin (jos siis löytäis jotain joka menis päälle ja jossa vois helposti imettää, niin ettei tarvii koko mekkoa riisua....) ja sit meen vielä illalla muutamaks tunniks duuniin.

Olo on ihan tööt ku viimeyö meni kokoajan heräillessä, tais vähän tuo rokotus aiheuttaa jotain pientä oiretta poitsulle, kuten viimeksikin, vaikka laitettiin varmuudeks Panadol-suppo ennen nukkumaanmenoa...

Mutta palailen paremmalla ajalla!

Pupina & poitsu 5 kk tasan!

Vierailija
11/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navyblue] En tiedä mihin aika hurahtaa, näillä säillä ollaan tietysti paljon ulkona ja onhan tässä nyt enemmän lapsia kotonakin koulujen loputtua.

En edes muista olenko ollut kirjoittamassa treffejen jälkeen, mut mukavat treffit oli, osalla vain tuntui olevan vähän kiirusta mut itse en meinannut lähteä kulumallakaan =)

Luin keskusteluja kantorepuista ja ajattelin suositella itselleni hankkimaa kantotukea: Carry. Ohessa linkki sinne jos haluaa mennä katsomaan http://www.henskat.fi/product_info.php?cPath=86_114&products_id=316

Olin lääkärissä kummallisen hartiakivun takia, se tuntuu solisluun kohdalla ja tekee että kättä nostaessa tuntuu viiltävä kipua, ja hän sanoi että johtuu kantamisesta ja suositteli kantovälinettä. Lainasin kaverilta tuota Carryä ja kokeilin päivän ajan ja tykästyin siihen ja nyt olen hankkinut oman.

Meillä on myös ollut pientä imetyskriisiä ja vuokrasinkin folkhälsanilta sähkökäyttöisen rintapumpun imetystukilistan suositusten mukaisesti ja olen imettänyt ja siinä välissä pumpannut nyt kolme päivää ja nyt huomaan että maidon määrä on noussut. En tiedä mikä aiheutti notkahduksen maidon määrässä mutta poika alkoi huutamaan ennen syöttöä kun kesti liian kauan ja syötön jälkeen kun loppui kesken. Nyt pumppaamalla toivon saavani asiaan muutosta ja nyt näyttää siltä että se onnistuukin. Kiinteitä alkoi mennä ihan mieletön määrä ja näin toivonkin että sekin asia korjaantuu.

Nyt onkin soseaika ja poika tuossa ilmoittelee tyytymättömyyttään, muutenkin on yhtäkkiä alkanut viihtyä enemmän sylissä kuin itsekseen ja ei ole ihme että hartiat vihoittelevat kun kannan poikaa 50%ajasta kun on hereillä. No tämä on nyt tätä, pian alkaa uudet kujeet kun saadaan ykköstä silmään ja vauhtia tossujen alle =)

Kiva ettei äitylin tytössä ollut mitään vikaa ja että moominmamman tyttökin kasvaa kohisten!

Hyviä viikonloppuja kaikille, nyt pitää mennä syöttöpuuhiin.

nenn ja poika 2.1.

Vierailija
12/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansemamma ja fable: Me lähetään tiistaina aamulla sinne lappiin, joten mä en pääse ens viikolla yhtään mihinkään :(

Eilen oli 6kk neuvola ja eka piikki. Aika kärttynen on ollu, mutta en ehkä usko että johtu siitä kuitenkaan. Painoa ei ollu tullu enää niin kauheen hyvin kun ennen. 500g oli tullu painoa ja 7 milliä pituutta. Nyt siis 8100g ja 68,7. Aika jännä kun onni on isompi kun täysaikaisena syntynyt ystävänsä..Ei kyllä keskosuus näy meidän kohalla missään ainakaan vielä, mutta hyvillä viikoillahan tuo oli. Ihan hävettää keskospiireissä, siellä kun on kuitenki rv24 syntyneitäkin...

Hei onko kukaan kuullu jostain tavalliseen tuoliin laitettavasta kankaasta, josta tulee niinkun syöttötuoli vauvalle? Tosi hyvä kuvaus, mutta kuulin vaan tällasesta, mutta ei se ihminen muistanu oikein että mikä juttu oli kyseessä. Mä vaan sillä, kun ei meidän keittiöön mahdu syöttötuolia eikä oo sitteriä ym. Melkein vaatii kaks aikuista tuo meidän pojan syöttäminen. Toinen pitää ja toinen syöttää. Helpottas jos pojan vois laittaa johonki istumaan.

Nyt on nimimerkit ihan hukassa, mutta joku kirjotti kivasti pissatuksesta ja kakatuksesta:) Mä kuulun kanssa niihin ns. vaipattomuutta harrastaviin ja voin kanssa suositella. Pissatan lavuaarilla niin vaippoja säästyy.

Vierailija
13/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa toi NENNIN laittama linkki Carry-kantotuesta, on samalla syöttötuolikin!

Ja täällä kans tosiaan käydään potalla treenaamassa ja tänään poitsu teki sinne myös ekat kakat :)

Huomasin vaippaa vaihtaessa että ähkii niin eiku nopsaan potalle!

Nyt vielä imettämään enneku lähen töihin!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pupina & tänään 3 h päikkärit " rokotehuumassa" vedellyt poitsu!

Vierailija
14/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BEIJAFLOR:Koskas te tuutte lapista takasin,jos nähtäs sitten??ja jos fablelle sopii nii voitas kait nähä sillo 19 päivä kahestaanki jossain,vai kuinka??

CECILIAH:No kun me ollaa haluttu pois tästä asunnosta jo jonkin aikaa ja nyt sitte löyty semmonen minne vois muuttaa,ja onhan se meille tilavampikin kuin tää mis nyt asutaan,täs on vaa 76 neliöö ja siinä on 93 neliöö ja 4h+k+s,rivitalo..ja senki takia me muutetaan rivariin että ois helpompi lasten kaa kulkea,kun tässä talossa ei ole edes hissiä..

mut nyt täytyy mennä..

hyvää viikonloppua kaikille!!!

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Vierailija
15/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BEIJAFLOR, tarkoititkohan tätä Sack' n seat -tuolia?

http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=598&avaa=

Etkös sie ollut Jyväskylästä? Tuo Kestovaippakauppa taitaa sijaita siellä, nii pääsisit paikan päälle kahtomaan tuota värkkiä. :)

T: Monttu

Vierailija
16/38 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan! MONTTUA piti kiittää tuosta kiinteitä koskevasta linkistä, tallensin jo koneelle ja täytyy tutustua jossain vaiheessa. Ja noista lasten kanssa liikkumisista kyselit, meillä on nyt aikas monta variaatiota, mutta lomareissuille aiotaan ottaa ihan nuo tuplat mukaan. Tosin, jollei ois ostettu tuplia jo ennen vauvan syntymää, niin ei ois hankittu ollenkaan, ilmankin pärjää hyvin... mutta nyt kun ne on olemassa niin täytyy välillä käyttääkin ;) Mut nuo keveät sateenvarjorattaat kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta! Eipä siinä ergossakaan taaperoa jaksaisi tuntitolkulla kantaa ja varsinkin helteellä on pikkasen hiostava!

Ja SINDA, meilläkin on joku kakkamuutos käynnissä! :D Ennenhän sitä tuli J:llä tuutin täydeltä monta kertaa päivässä, nykyään " vain" kerran päivässä ja selvästi ähinän saattelemana. Usein sitten kierähtää masulleen ja siellä pöräyttelee. Voisko se vaan olla, että ruuansulatus alkaa olla jotenkin kehittyneempi? Mullakaan ei ruokavaliossa ihmeitä muutoksia pitäis olla (no ehkä vähän enemmän jätskiä kuin talvella...)

Jännä juttu myös, että meidän täysimetetty poitsu on nyt selvästi h a r v e n t a n u t syöntivälejään?! Ennen söi päivällä parin tunnin välein, nyt n. neljän tunnin välein. Suuttuu vaan, jos yrittää tuputtaa! Onkohan se imu niin paljon tehokkaampaa näin isompana vai mitä? Öisin ei valitettavasti oo pidennystä tullut, syödään 1-3 kertaa ja aamut alkaa siinä puoli kuuden aikaan ihan pirtsakkana. Hohhoijaa!

Meillä pärjätään pelkällä ä-maidolla ihan kepoisasti varmaan vielä yksi kuukausi. Ollaan vielä just ennen puol vuotispäivää Kolmårdenin reissulla, niin ei hirveästi huvittaisikaan laivalle ottaa mitään sosemaistiaisia mukaan. Joten jospa sitä sitten 15.7. aloittais täsmällisesti =) Vähän jo suunnittelin aloittaa maissilla ja pikku hiljaa tässä alkaa tehtailemaan niitä mössöjä pakkaseen odottamaan. Jääpalarasia on oiva apu ja isompia satseja pakastin esikoiselle ihan pilttipurkkeihin.

Niin eilen oli 5 kk neuvola ja mitat 8590 g, 69,5 cm ja lippalakki 45 cm. Tosi samoissa mennään tuon synttärikaiman kanssa eli PUPINAn pojan :)

Nyt ei taas pysty muistamaan mihin kaikkeen pitikään kommentoida...

ariella ja j tasan 5 kk

Vierailija
17/38 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monttu ja pupina: kiitos vinkeistä. Kantotuessa kai se ongelma että meidän tuoleissa ei ole käsinojia. Kestovaippakaupan värkki vois sopiakin ja tosiaan sehän on täällä jyväskylässä, niin helpottaa asioita.

Fable ja mansemamma: Palailen heinäkuun alussa, mies menee töihin, joten sitten kyllä voisin päästä (jos mies vaan laskee tampereelle saakka, on niin kauheen suojelevainen :) )

Birgit: Siis onkos siun terho mökillä isin ja isovanhempien kanssa? Ja siellä on sujunu hyvin? (öö..ehkä mäkin voisin jättää tän kaverin hoitoon siks ajaks että päästäs kattoo pirates 3)

Nyt on kyllä pakko tilittää vähän, kun nää meidän yöt on menny ihan mahottomiks. Nukkumaan ei onni käy millään, lopulta kirkuu sängyssään ja nukahtaa noin 1h jälkeen klo 22.30-23. Ongelmana on että herää jo ennen kuutta!!!! En saa takas nukkumaan millään.

hei nyt huutaa, palaan jatkamaan

Vierailija
18/38 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun Onni herää niin mies alkaa mulle raivota, että hänen pitää saada nukkua kun hän käy töissä, että mun pitää nousta onnin kanssa ja mennä toiseen huoneeseen. Itse tuntuu että saisin kuitenki kuulosuojaimet päässä hitusen levättyä jos saisin sängyssä olla. No, tänäänki sitten nousin ennen kuutta ja nyt just Onni sitten sammahti nukkumaan. Ite kun jo aamusumpit join ni ei oikein nyt sitten väsytä. Pitää tääkin rako käyttää tiskaamiseen ym.

Alkaa kyllä välillä jo suoraan sanottuna ottamaan aika pahasti pannuun. Eilen illalla oli pakko lähtee huoneesta pois, mies jäi hyssyttelemään kirkuvaa vauvaa. Pelkään et oisin vaik voinu läppästä. Olin niin sairaan väsyny eikä meillä oo mitään käsitystä miks huutaa eikä suostu nukkumaan.

Ja muutenki nyt kun täällä jyväskylässä on toi sataman yö ja kaikilla tuntuu olevan niin hauskaa, ni mua tuppaa vähän masentamaan. Ei silti, että mun musamaku ei oo tippaakaan sellanen perus rock/pop enkä ennen Onniakaan käyny missään tollasissa isoissa yleisöryyppytapahtumissa, mut silti mua jotenki masensi kun tulin eilen illalla onnin kanssa palstalta kotiin ja katsoin sitä menoa. Itellä oli edessä vaippapyykki, iltapuuro ja hirvee nukutusrumba.

Toisaalta yritän tolkuttaa itelleni sitä, että lasta haluttiin ja yritettiin niin kauan ja että pitäs olla tosi kiitollinen että on saanut terveen pojan.Ja tottakai olenkin, mutta kun tää väsymys ja se, että kaikki aika mikä jää menee kotitöihin (ihan oma vika kun en enää nykyään uskalla yhtään jättää onnia kellekään) on aika tappava yhdistelmä. Sillon kun onni oli päässy teholta ja meillä oli koko ajan joku isovanhempi auttamassa, niin sillon jätin ihan vailla mitään epäilyksiä pojan hoitoon ja lähdin alennusmyynteihin ym, mutta nyt Onni on jotenki niin hankala että en halua sitä kellekkään riesaksi jättää.

No joo, olin tässä aamulla taas ihan itkun/raivon partaalla kun väsytti niin sairaasti. Mut nyt on jotenki vähän parempi mieli, Onnikin kääntyili mahalleen ja aina haki katsekontaktia ja hymyili niin en voi olla vihainen. Mies tosin on vielä vihainen, mut minkä ihmeen mä sille voin jos se ei nuku eikä huoli tissiä ja jutustelee ja kitisee...

Kauhee valitusvirsi, luulen, että nää tunteet johtuu mun nuoresta iästä. Vaikeella hetkellä aattelen aina omia kavereita, jotka reissaa ja tekee kaikkea muuta. Sillon kai pitäski aatell esim. niitä ihmisiä jotka ei koskaan saa lasta...

Nyt tiskaamaan ja lepyttelemään miestä (ansaitseekohan tuo mitään lepyttelyä...)

Beijaflor ja Onni uneton

Vierailija
19/38 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen myöskin kokenut turhautumista ja kiukkua vauva-arjessa.. eiköhän nekin tunteet kuulu tähän koko pakettiin :) olin todella väsynyt, kun tytöllä oli koliikkia ja itki ensimmäiset 2,5kk kaikki illat. tuli niin huono olo, kun en saanut itkua loppumaan vaikka mitä tein. onneksi mies pääsi " karkuun" rikkonaisia öitämme, kun hän nukkuu eri huoneessa. välillä olin ärtynyt vauvallekin (etten kelpaa hänelle ja yritykseni lepyttää häntä ovat turhia, kun en mitään vastetta saanut) ja silloin isä hoiti ja sain hetken hengähdystauon. muutama minuuttikin helpotti. väsymys lisää ja korostaa vielä näitä negatiivisiä ajatuksia.

jokainen varmaan esikoisensa kohdalla miettinyt, mistä on " joutunut" luopumaan lapsen tulon jälkeen vaikka kuinka olisi toivonut ja valmistautunut vauvalle. kyllä se lapsi vaan niin paljon sitoo.. kai ne mietteet ja tunteet kasvattavat äitiyttä :)

nyt meilläkin menossa ihan ihmeelliset yöt. ei millään nukkuisi ja epäilen, että päivällliset pyörimiset ja uudet oppimiset jäävät hiukan päälle. aamuisin olenkin aika hurjana, kun en millään jaksaisi nousta ja koitan venyyttää aamua sängyssä vaikka millä.. ja just silloin tyttö tekee kakan ja on pakko nousta ylös :)

eiköhän teilläkin kohta helpota tilanne. jaksuja!

Vierailija
20/38 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan paha mieli kun luin tota sun juttua. Siis ensinnäkin, millä yksinoikeudella sun mies aattelee, että ainakin hänen täytyy saada nukuttua kun menee töihin? Sulla on ihan yhtä lailla työpäivä siellä Onnin kanssa ja vähillä yöunilla joudut selviytyyn vauvan vaatimuksista. Mutta kumma kyllä sitä kotona oloa lapsen kanssa ei moni aattelee, että se olis rankkaakin. mutta sitähän se on, koko ajan joudut oleen skarppina ja vastuussa toisesta pienestä. Ja usein juuri ne lapsen päiväunien ajat on sitä aikaa kun ehtis tekeen niitä kotitöitä, niitä kun on kans jonkin verran pakko tehdä, ettei ihan sotkussa tarvis elää.

Itse oon huomannut, että mun on paljon helpompi kestää vauvan itkua, jos tiedän, että mikä on hätänä. Meillä esim. vauva itkee oikeestaan aina päiväunille nukahtaessaan sellasen 5-10 min. On siis niin väsynyt, mutta jotenkin taistelee sitä nukahtamista vastaan. Mutta itse jaksaa sitä kuunnella kun tietää, että se kohta helpottaa ja mistä se johtuu. Ja tosiaan muutama minuuttikin vauvan itkua on pitkä aika kuunnella, se on niin lohduttoman kuulosta ja monesti just ne omat avuttomuuden tunteet nostaa sitä kiukkuakin pintaan. Teilläkin Onni huutaa kyllä tosi pitkän ajan. Mutta taitaa olla ihan väsymystä ja sitä ettei malta nukahtaa? Vai mitä oot itse aatellut, mistä johtuis? Tuli vaan mieleen, että auttaisko rauhoittava iltakylpy, sitten jonkin sortin hieronta ja unimaidot. Ja sua vois auttaa musiikinkuuntelu. isket vaan tapit korviin ja musiikki täysille, ettei tarvi sitä itkua kuulla. ja vaikka se Onni itkee vaan, niin sille on kuitenkin iso juttu, että siinä äiti tai isä on ja tuudittelee...

Ja on tosi hienoa, että uskallat myöntää noi negatiiviset ajatukset, ettei ne patoudu tuonne sisälle. Ei tää äitinä olo ole ollenkaan helppoa välillä ja tähän kuuluu niin monenmoiset tunteet. Itse joskus ekan lapsen ollessa pieni, kun tuli kaikkia negatiivisia ajatuksia välillä ja nimenomaan väsyneenä, niin sitä meni niistä omista ajatuksistakin ihan sekaisin. Ajattelin vaikka mitä, että enkö sitten rakastakaan tuota lasta tosissani, kun se tuntuu väliin niin rasittavalta. Mutta lapsen ollessa noin parivuotias, sitä rupes se äitinä olo sujuun vähän paremmin, tarkoitan, että aloin oleen itselleni vähän armollisempi. Kun kyllä sitä äitinä tuntee kaikenlaisia tunteita ja ajatuksia omaa lasta kohtaan. Niistä negatiivisista kun ei yleensä kukaan uskalla ääneen puhua, vaikka pitäisi. Ihana että meitä on tällainen porukka, että voidaan näitä huonojakin asioita puhua täällä.

Joillekin se äitinä olo on luonnollisempaa kuin toisille, toiset haikailee paljonkin sitä omaa aikaa ja entisiä menoja kun taas toiset viihtyy vaan sen lapsen kanssa ja kotona. Mutta kyllä jokaiselle tekee hyvää välillä irtaantua niistä kotiympyröistä ilman sitä vauvaakin. On se kuitenkin niin sitovaa olla 24h/7 koko ajan siinä. Ja sitten siihen yhdistettynä se kamala uuvuttava univelka niin ei sitä voi aina jaksaa. Mulla ainakin mitta täyttyy säännöllisin väliajoin, jolloin sitten räjähdän ja painun joko yksin kävelylle tai saunaan. No, pitemmille reissuille en toistaiseksi pääse, kun toi vauveli ei sitä pulloo huoli, niin tarvii päivystää tissien kans, mutta aikansa tätäkin, eipä tätä enää kauaa kestä. Ja mä hermostun oikeestaan eniten näistä jatkuvista kotihommista ne kun ei ikinä lopu.

Ja mitähän vielä piti sanoa.. vaikeimpina hetkinä koitan aina muistuttaa itselleni,e ttä kun tää aika menee kuitenkin niin nopeesti ja lapset kasvaa, elämä helpottuu...tai niinhän sitä luulis, kai sitä on aina ne omat haasteensa joka iässä. Mitkähän huolet on sitten kun nää lapset on murkkuja, en uskalla ees aatella niin pitkälle.

Mulla ajatus pätkii kun toi noi ukkelit tossa kailottaa vieressä, mutta ei muuta kuin jaksamista, ota omaa aikaa vaikka tuntuis vaikeelta jättää Onni hoitoon ja lähde vaikka kaupungille hortoileen tai mitä vaan, mutta kunhan saat vähän omaa aikaa. Ja toivottavasti se miehes ymmärtäis, että myös se sun uni on yhtä tärkeetä.

Ja siitä tapaamisesta. Me ollaan heinäkuun eka viikko reissussa, mutta toisella viikolla sopis mulle. Olis kiva nähdä, onko Mansemamma vielä Tampereela silloin? Vai ootteko jo niin muutohommissa, ettet silloin enää ehdi. Mutta voidaanhan me Beijaflor sitten nähdä.

No, nyt tarvii lopetella, pikkumiehen päikkäriaika....