Mikä on syynä ettette ole tekemisissä kummilapsenne kanssa?
Kommentit (14)
Eipä taida enää yhteyttä tuohon lapseen saada :( sääli.
Vierailija:
Eipä taida enää yhteyttä tuohon lapseen saada :( sääli.
Kummilapsen äiti jäi yh:ksi, joten sen koommin en ole lasta nähnyt.
Olen hänelle kortit ja lahjat laittanut, joskus koitellut soittaakin, mutta turhaan. Vähän katkera olen siitä, että aikuisten tekosien vuoksi lapsi joutuu nyt kärsimään.. (lapsella on vain 2 kummia)
mitä se ketään haittaa kun se oli kuitenkin jo ex? Lapsenko vuoksi?
Kun sitten erosimme, yhteydenpito jotenkin vain jäi koska minulla ei ollut heihin muuta linkkiä kuin kummius. Hävettää ja surettaa lapsen puolesta, kun hän joutui tästä kärsimään.
Toisaalta nyt, kun ex-mieheni ja myös itse olemme tahoillamme naimisissa, uskon että exäni puoliso on ottanut kummitädin paikan lapsen elämässä. Tuntisin asetelman kummilapsen synttäreillä yms. olevan aika kiusallinen, jos siellä olisivat läsnä exäni, hänen vaimonsa ja minä " ulkopuolinen" , joka olisin paikalla vain teennäisen kummiroolini vuoksi ilman ystävyys - tms. yhteydenpitosuhdetta kummilapsen vanhempiin.
Tämä on kysymys, jota olen miettinyt paljon. Mielipiteitä ja kokemuksia vastaavasta? En varmaankaan ole ainoa jolla on kokemusta tällaisesta tilanteesta.
Kun toiseen hullaantuu, niin siinä usein järki unohtuu. Ja haluan tähdentää, että kummilapseni vanhemmat ehtivät olla yli vuoden erossa ennen kuin tämä koko suhde alkoi.
Vaan jos tämänkaltainen teko mielestänne oikeuttaa siihen, etten saa enää olla yhteydessä kummilapseeni, niin kaipa se sitten niin on. Mielestäni vain erittäin typerää viedä lapselta kummi, koska on itse katkera omista valinnoistaan. Tai jos ei lapsen äiti halua olla kanssani tekemisissä, niin antaisi vaikka lapsen isän joskus käyttää poikaa kummia katsomassa.
t. 6
Mä ihmettelen, ettei kukaan puuttunut tuohon, olikos se kolmonen kun noin sanoi???
Jälleen kerran. Kummius ei tarkoita pakollisia joulu- ja synttärilahjoja!
Eräs ystäväni alkoi valittamaan kun en valinnut häntä esikoiseni kummiksi. Valitsin sitten toisen lapsen kummiksi, ja kuinkas sitten kävikään?
Ei viitsinyt edes tekstiviestillä onnitella 1 -vuotissynttäreillä, vaikka omien sanojen mukaan oli muistanut ne! :(
Naureskellen kertoi minulle asiasta syntymäpäivien jälkeen... Muutenkin yhteydenpito lopahti syystä tai toisesta, vaikka kuvittelin kummin pestin olevan mieluisa hänelle
isella, sekoitti pahasti pari lähipiirin suhdetta, teki jatkuvaa kiusaa kummillapsen isälle (ovat eronneet) ja kaikkea muuta kivaa). tulin tulokseen, että parempi olla tapaamatta kuin kärsiä jatkuvasti omassa nahassaan (yölliset soittelut ja edellä mainittua jatkuvaa sekoilua).
tapauksesta kertoo paljon, että on ryyppäämisen takia lastensuojelun piirissä (tosin ihanat sossut ilmoittaa etukäteen joten osaa selvitä yms. sopivasti niin " ei ole ongelmaa" sossun mielestä" ) ja jatkuvasti tunkemassa lapsensa kaikkien hoitoon. kummilapsi 2-3v ei tiennyt kuka on äiti vaan sanoi kaikkia äitiksi (omia sisaruksia myöten). sekin kertoo, että isommat lapset olisivat tahtoneet muuttaa isälleen, mutta eivät uskaltaneet kertoa äidilleen (isoilla ja kummipojalla eri isät).
tässä oli pieni osa siitä miksi yhteys katkennut, mutta mielessä ihana kummipoika on usein. harmittaa kovasti kun ei häneen saa tutustua. kummit ovat hänen elämästään kaikonneet melkein jokainen.
Sinähän olet selvästi hylännyt lapsen hädän hetkellä. Jos tilanne on oikeasti tuo, tee uusi ilmoitus sossuun. Kyllä ne sieltä tekee yllätyskäyntejäkin, tiedän sen!
kukaan ei ehdi tehdä elämässä sitä, mitä haluaisi. Pakko valita, mitä tekee.
Ja kun muutenkin näkee omiakin lapsia aika vähän, kun töissäkin pitää käydä, niin ei sitä sitten viitsi muiden lapsia nähdä.
Soittelin kuulumisia ja kutsuin kylään, mutta aina heille tuli esteitä. Koskaan eivät pyytäneet sinnepäin. Kai me olimme heille vikavalinta kummeiksi, kun välit viileni muutamassa vuodessa lapsen synnyttyä.
nyt kun on kolme omaa lasta, iso koti ja työt. Ei riitä aikaa, rahaa eikä kiinnostustakaan kummilapsille enää.
vastasin jo toiseenn ketjuun et mulla 3 kummilasta ja yhden kanssa olen " väleissä" . nämä kansi taa....en pidä heidän vanhemmistaan. ovat miehen sukulaisia ja mieslupasi miedän alkavan kummeiksi. mä ostan ne pakolliset lahjat mut ku ei vaan kiinnosta enkä pidä niistä lapsistakaa, ärsyttäviä kitisijöitä.