Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta hoitoa takana ja kela ei enää korvaa

19.05.2008 |

Moikka

Aattelin kysellä onko joku ollut samassa tilanteessa, kun meillä on nyt edessä. Takana 7 IVF hoitoa ja muutama pas. Hoidoista 4 ensimmäistä tehtiin naistenklinikalla ja kolme viimeistä väestöliitossa. Lääkärin kanssa sovittiin vielä, että yhteen hoitoon lähdetään mutta joudun itse maksamaan kaikki ja hakemaan sitten korvaukset Kelasta. Voi olla, että Kela ei korvaaa niitä meille mutta lääkäri laittaa kyllä puoltavan lausunnon menemään.

Onko joku jolle on tehty näin monta hoitoa ja Kela kieltäytynyt korvaamasta?

T: Päivänsäde72

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En tiedä muistatko mua, olin joskus varmaan reilu 2 v.sitte täällä.. eri nimellä, taivas, en edes muista millä nimimerkillä. Takana huge pitkä lapsettomuushistoria.. IVF tehtiin muutamaan kertaan. Olis kiva kuulla miten sulla menee.. silloin oltiin samoihin aikoihin hoidoissa..

MUt kysymykseesi.. lääkärin hyvä lausunto yleensä puoltaa asiaa, ja usein kela kyl korvaa hoitoja, mikäli ei ole todettu totaalisesti hyödyttömäksi jatkaa. No, joskus kela on omanlaisensa.. joten tiedä aina. Toivon kyl et lääkäri kirjottaa lausunnon jolla saatte vielä hoitoja korvattuna. Lääkkeethän saa aina korvattuna tietysti..niinko tiedätkin :)

Vierailija
2/3 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi siitä on niin kauan, kun olen täällä jotain kirjoittanut (ihme että nimimerkki toimi vielä). Jotenkin tuntuu toi Olivia tutulta :)

Niin kun jo kirjoitin liian monta hoitoa on jo takana ja edellinen piti todellakin olla viimeinen mutta jostain syystä yhtään munasolua ei hedelmöittynyt. Meillä on aina ainakin yksi jäänyt siirtoon ja muutaman kerran pakkaseenkin. Sen takia lääkäri oli ihan ihmeissään, kun näin kävi. Sovittiin, että seuraavaksi tehdään ICSI, meillä on aina tehty IVF.

Kyllähän nämä hoidot alkavat jo riittämään mutta jäi niin huono mieli tosta viimeisestä, että ajattelin vielä kerran kokeilla. Tässä ollaan jo 6 vuotta yritetty, niin aika olisi jo siirtyi mahdollisesti adoptioon.

Joudun kyllä maksamaan kaikki (lääkäri+lääkkeet) ensin itse ja sitten hakea korvausta. Mulla on jo tältä vuodelta lääkekatto täynnä (hoito oli alkuvuodesta) mutta se ei vaikuta.

Mitä sulle kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..hassua et joudut lääkkeetki maksaan.. se kuuluu kuiten joka ihmisen oikeuksiin.. et kun katto täynnä niin kelakorv.lääkkeet saa omavastuulla.

Joo.. no.. kolme hoitoo sillo aikanaa yritettiin.. 2003..-2004..jotain.. Ei tullu mitään, muniksia ei tullu ees suurella hormonilla. Sit tulikin ero ja sitä myöten hoidot loppu.. Nyt uusi parisuhde ja sama taakka taas kannettava.. koska syy siis minussa... Ja toinen haluaa ehdottomasti lapsia..ehd.omia.. :| ..että en tiedä miten täs sit taas käy.

Voi meitä.. Voimia sinulle ja peukut pystyyn vielä hoidon suhteen :) toivoa ei saa menettää.. Ja ihanaa että teillä kaikki etenee kuitenkin, vastoinkäymisistä huolimatta.

halit,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi