onko muilla ollut samanlaista?
olen raskaana 6+2 viikolla ja tullut joinaki päivinä tuhruvuotoa,sellasta rusehtavaa.Onko teillä muilla tullut?viis vuotta yritetty saada tätä lasta.kaksi lasta on ennestään.pelottaa et ei pysy sisällä.
Kommentit (6)
Eli odotan kolmatta nyt ja sekä tässä että edellisessä minulla on ollut tuollaista " tuhruvuotoa" , joka oli juuri tuollaista ruskeaa. Tässä se oli aika runsastakin välillä ja olin aika varma, ettei kaikki kunnossa, mutta kaikki oli kuitenkin ok.
Gynekologi sanoi, että minulla kohdunsuulla limakalvossa samanlaista kuin olisi " naarmutusjälkiä" . Ei kuulemma ole mitään syytä, mistä tällainen johtuu, joillakin vaan voi olla. Kun verimäärä lisääntyy, niin tämä sitten aiheuttaa sen vuodon.
Eli voi olla ihan vaaratonta! Onnea sinulle raskauteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin!
Elsa 18+4
kiitos onnitteluista!onpa hyvä kuulla et teillä ollut myös samanlaista ja vaaratonta ollut silti.Kuulin kans et kohtuonteloon voi jäädä vanhaa verta ku kuukautiset ei alakkaan niin se vuotaisi nyt sitten pois.Ei auta nyt ku elää päivä kerralla ja nauttia raskaudesta.
Mulla rv6 ja ruskeaa tuhrua ollut useamman päivän. Alkoi heti yhdynnän jälkeen, ja yhtenä päivänä tuli ihan kirkkaanpunaistakin paperiin pyyhkiessä.
Jotenkin en ole kauhean huolissani osannut olla, kun edellisessä raskaudessa oli myös tuhruttelua varmaan parin viikon ajan. Silloinkin alkoi ihan kirkkaalla verenvuodolla yhdynnän jälkeen. Kaikki kuitenkin meni muuten hyvin raskaudessa.
Nyt kuitenkin mietin että pitäisikö mennä jo etukäteen ultraan..? Jos kaikki ei olekaan kunnossa.. No, onneksi ei mitään kipuja ole ollut.
On tämä vaan aika piinaavaa aikaa, ja monta viikkoa vielä edessä!
Mulla huomenna rv 16. N.rv13 alkoi rusehtava vuoto jota tuli yhtenä päivänä. Siitä pari päivää niin aloin reilusti vuotamaan kirkasta verta. Kävin äippäpolilla ja kaikki oli ok:) Vuoto tyrehtyikin pian kunnes tästä muutaman päivän päästä verta alkoi taas tulemaan,mutta ei niin paljoa. Ultrassa taa kävin ja kaikki oli hyvin. Vuodot loppuivat kunnes ny viime sunnuntaina alkoi taas rusehtava vuoto. Sitä ei valu housuun,mutta pyyhiessä sitä tulee vähän. En tästä enää osaa huolestua vaikka eihän tämä miellyttävääkään ole...mutta kun verenvuodonkin aikaan kaikki olisilti hyvin. Mulla näkyi ultrassa jokin pieni verenpurkauma kohdunseinämän välissä? ja uskon,että sitä sieltä nyt tiputtelee pois. Verihän on " vanhaa" kun se on ruskeaa.
Kaikki on varmasti sullakin hyvin. Jos hytymiä alkaa tulemaan tai jos vuotoa alkaa tulemaan kuin härän kurkusta niin silloin vasta huolestuisin. Niin ja tämä mulla 3.raskaus eikä aiemmin ole ollut vastaavaa!
siskollani oli kans samanlaista rusehtavaa vuotoa niinku mullakin ja yhenkerran sillä oli tullut myös verta ja vauva on nyt 4kk eli ei se näköjään aina meinaa et tulis kesken.Mut silti sitä pelkää ku yritystä ollut jo niin monta vuotta ja tammikuussa kävin gynellä ja mulla oli oikealla puolella monirakkulaiset munasarjat.Sanoi et heikentää raskaaksi tuloa.Kait sitä unohti sit sen yrittämisen ku mulla ois taas aika sinne elokuussa.mutta toivottavasti saisin perua sen ajan.
Mulla ois eka neuvola 19.7.
Odotan esikoista ja juuri noilla viikoilla minullakin parina päivänä pientä rusehtavaa vuotoa oli, mutta loppui sitten. Olen lukenut, että tosi monilla muillakin alkuraskaudessa sitä vuotoa on ollut, kaikki kuitenkin mennyt hyvin.
Tietysti jos ei ala loppumaan, kannattaa varmaan soitella neuvolaan, siellä tietävät paremmin.
Pepiliina