Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ansioluetteloon laittaa kaikki työsuhteet, joita on ollut (tai ainakin melkein kaikki)? Vai olisiko parempi

Vierailija
11.06.2007 |

jättää joitakin mainitsematta? No, ainakin nyt nuoruuden mansikanpoiminnat sun muut jätän tietysti laittamatta, mutta sitten kun on paljon monenlaista työtä tullut tehtyä sen jälkeen, niin miten ihmeessä teen jonkinlaisen rajauksen mitä laitan ja mitä en??

Jos laitan miltei kaikki, niin sitten tulee 2 sivuinen ansioluettelo, eikä näytä täyteen ahdetulta, mutta paljon noita työsuhteita kuitenkin on!

Apuja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kaikkia, vaan rajaan ulos sellaiset, joilla ei ole mitään tekemistä haettavan työn kanssa. Eli ulos jäävät just nuo mainitsemasi mansikanpoiminnat, opiskeluajan kesätyöt jne. Näillä rajauksilla mulla pysyy ansioluettelo yksisivuisena.

Mulla nuo " epäoleellisemmat" työpaikat ovat kaikki ajalta ennen nykyistä ammatinvalintaa. En siis osaa sanoa, jos erityyppisiä työpaikkoja on lyhyemmälläkin aikavälillä (eli siis ansioluetteloon jäisi aukkoja, jos " epäoleellisemmat" jättäisi pois). Toivottavasti tajusit, mitä tarkoitin...

Onnea työnhakuun!

Vierailija
2/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet 1998 - 2001 sekalaisia (kesä)töitä sillä ja sillä alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aukkoja ei saisi olla työhistoriassa. Hyvä, kun muistutit asiasta. Olen nimittäin nyt tehnyt niin, että olen ryhmitellyt työkokemukseni noin kolmen otsikon alle. Ekana tulee hakemaani työhön liittyvä kokemus. Se on siis se " pääjuttu" . Mutta koska mulla on paljon myös muuta työkokemusta, joka tietyllä tavalla liippaa tuota omaa alaani (ihmissuhdetyötä kaikki tyynni), niin olen sitten vielä kahden muun otsikon alle ryhmitellyt näitä muita työsuhteita.

Lopputulos on siis se, että ansioluettelosta ei heti näe ajallista historiaa, kun nuo kaikki työsuhteet menevät vähän " miten sattuu" ajallisesti. Lisäksi olen tehnyt useitakin työsuhteita samaan aikaan ja toisaalta on myös pitkä aika kotiäitinä. Eli jatkokysymys kuuluukin, että pitäisikö sittenkin muuttaa tuo ansioluettelon rakenne toisenlaiseksi, koska nyt siitä ei näy se ajallinen jatkumo helposti?

Kiitos jos viitsitte vastata vielä.

Vierailija
4/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis nyt ryhmitellyt työkokemuksen vähän tähän tapaan otsikoiden alle:

sosiaalialan työ

ohjaustyö

vammaistyö

Nuo eivät ole niitä otsikoita, mutta vähän tuohon tyyliin. Sitten olen laittanut jokaisen alle työsuhteita aikajärjestyksessä, mutta siis kokonainen työhistoriani ei helposti ulkopuoliselle selviä tuosta. Esim. sitä kotiäitiysaukkoa ei varmasti helpolla huomaa, ellei tutki tarkkaan.

Ok?

ap

Vierailija
5/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. " Pääasiallinen työkokemus" , johon sellaiset haettavan työpaikan alaan liittyvät ja/tai pidemmät työkokemukset ja " Muu työkokemus" , jonka alle sekalaisemmat hommat ja esim. kovin lyhyet työsuhteet. Kaikkein merkityksettömimmät voi jättää kokonaan pois tai mainita jossakin yhteydessä tyyliin " monenlaista kesätyökokemusta nuoruudessa" jos luontevalta tuntuu.

Vierailija
6/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen siis nyt ryhmitellyt työkokemuksen vähän tähän tapaan otsikoiden alle:

sosiaalialan työ

ohjaustyö

vammaistyö

Nuo eivät ole niitä otsikoita, mutta vähän tuohon tyyliin. Sitten olen laittanut jokaisen alle työsuhteita aikajärjestyksessä, mutta siis kokonainen työhistoriani ei helposti ulkopuoliselle selviä tuosta. Esim. sitä kotiäitiysaukkoa ei varmasti helpolla huomaa, ellei tutki tarkkaan.

Ok?

ap

Vierailija
7/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksistanne oli paljon apua. Nyt se cv alkaa olla valmis!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi