Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, kyllä meillä on tulisieluinen tyttö!

Vierailija
11.06.2007 |

2,5v. sai äsken niin mahtavat raivarit syystä että äiti ei ollut nostamassa auton turvaistuimeen, vaan isi.

15min jaksaa karjua, huutaa, potkia, heittäytyä maahan, kirkua yms. ennenkuin suostuu tulemaan syliin.

Oli vielä nukkunut päikkärit, vaikka yleensä näitä raivareita tulee vain väsyneenä.

Milloinkahan tämä helpottaa... ;)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täytti just 2 ja saa välillä kauheita itku-ja kiukkukohtauksia. On ne niin sulosia sit kuitenkin, kun vasta opettelee ilmaseen ja hallitteen tunteitaan.

Vierailija
2/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa siinä vaiheessa kun lapsi muuttaa kotoa pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulisieluinen 4,5-vuotias ja voi että oon väsyny siihen jatkuvaan kiukkuun ja raivoon. Toivoisin niin, että lapsi olisi rauhallinen, kun ei sitä suostu edes kukaan ottamaan hoitoonsa, kun on niin hankala. Eikä sen kanssa kehtaa mihinkään mennäkään, kun kaikki ihmettelee aina, miten huono kasvatus sillä on, kun raivoaa ja kiukkuaa vaikka mistä. Ja koko ajan tämä tulisieluisuus vaan tuntuu pahenevan :(

Vierailija
4/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sangen itsepäinen typykkä. Hän ei tosin saa yleensä huuto-potku-raivareita, vaan tyynesti ei vaan tottele, jos ei huvita. Eilenkin istui illalla arestissa muina naisina 20 minuuttia, kun ei halunnut mennä kunnolla nukkumaan. Veljensä taas pienempänä sai noita nimenomaisia raivareita.

Kirjoituksessasi kiinnitti huomiota se, että odotitteko te lähdön kanssa tuon 15 min., joka tyttö raivosi? Minusta tuntuisi järkevämmältä laittaa lapsi istuimeen ja vöihin ja lähteä ajamaan huudosta huolimatta. Kyllä lapsi pian huomaa, ettei hän nyt saa tässä asiassa tahtoaan läpi ja lakkaa huutamasta, ainakin meillä.

Vierailija
5/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan samanlaista, mutta kun kohtaus tulee, se kestää ja kestää... Vartista voi vaan haaveilla. Tsemppiä teille ja meille kaikille uhmisten kanssa taisteleville.

Vierailija
6/6 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meilläkin lapsen huuto on ohi vartissa silloin, kun hän on helpoimmillaan. Tänäänkin veti puolitoistatuntisen konsertin, ja minä oon ihan hermoraunio.

No me ollaankin käyty perheneuvolassa, kun on aika haasteellinen tapaus. Ne totes siellä, että on kyllä harvinaisen sitkeä tapaus. Eli ei sille minkään voi, kun on luonteeltaan tuollainen. Mutta mun voimat ei tahdo ton kanssa riittää, joten käynkin mielenterveyshoitajan juttusilla säännöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan